Sofline Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Men uansett er dette veldig lave tall? Det krever en del energi på å varme opp varmtvann, så om normalen er så lav synes jeg ikke det er rart at det slår ut såpass mye. Bodde det en eller to i leiligheten tidligere? Jeg vet ikke hvor mange det bodde i leiligheten tidligere, men vi utgjør ikke to personer til sammen nå når det gjelder strømforbruk, for samboeren min var nesten ikke hjemme i fjor. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Varmvann utgjør svært mye av ditt totale forbruk og hvis dere hadde dette innkludert i leien fra før, så kan det være slik at dere ikke er vant med å spare på varmtvannet. Utrolig mye strøm som går til dette hvis dere sløser og det er ikke sikkert at dere føler at dere sløser en gang, fordi dere ikke har vært opptatt av å spare på vannet. Vi har alltid betalt for varmtvannet, det kom bare ikke på strømregningen, men på vannregningen, så vi er vant til å spare der. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Hvis det dere betalte før, bare dekket elektriske apparater og belysning, og dere nå betaler for det samme pluss varmtvann, så synes jeg ikke det er rart at regningen er doblet. Det er oppvarming av leiligheten (som dere har inkludert i leie) og av varmtvann som er dyrt. Hvis det bodde færre personer i leiligheten før dere, og disse dusjet kortere / sjeldnere enn dere, så er det er god forklaring på forskjellen. Sparedusj og kortere dusjer vil påvirke strømprisen. Mistforstå meg ikke. Varmtvann og oppvarming har aldri vært inkludert i leia. Vi har bare fått det som en separat vannregning og en separat varmeregning fordi vi ikke har brukt strøm til det (sånn er det fortsatt med varmen). Det som er rart er at vannregningen (den forutbetalte -vi har ikke fått endelig oppgjør ennå) er høyere her som der vi bodde før, og nå skal vi jo ikke betale for varmtvannet via den. Vi dusjer aldri lenge av gangen. Sparedusj hjelper ikke, for da må jeg bare stå dobbelt så lang tid i dusjen, eller lenger, for å få ut sjampoen av håret 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Sparedusj og kortere dusjer er en kjip måte å spare strøm på. Jeg elsker å dusje lenge og i skikkelig varmt vann. Og sparedusj er kjipt når man føler at man må løpe sikk-sakk mellom strålene. Sparedusj er noe herk. Man må jo uansett stå i mye lenger tid for å få av seg såpa, og da bruker man jo samme mengde vann uansett. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Jeg har ikke noe oppvarmin i leiligheten, alt det styres av vannbåren varme. Det eneste jeg betaler for er elektriske artikler og varmt vann over en viss grense, og det er vel ca 600 per gang tror jeg? Er det to og to mndr tro? Det er for meg & Billa da... Hvis ikke jeg regner helt feil her blir det omtrent samme mengde strøm som det er meningen vi skal bruke her. Men kommer ikke strømregningen bare en gang i kvartalet? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Hvis ikke jeg regner helt feil her blir det omtrent samme mengde strøm som det er meningen vi skal bruke her. Men kommer ikke strømregningen bare en gang i kvartalet? Nei, her er det oftere enn det - annenhver mnd mener jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.