Gå til innhold

Frukt til barna

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i et annet sted her på DOL at vi har problemer med å få i barna grønnsaker til middag. Det jeg gjør er å skjære opp grønnsaker og frukt som hverdagsgodteri til feks barneTV.

Jeg har også kjøpt slike partypinner (Tannpirkere kaller femåringen det) som de enten stikker i bitene og spiser eller jeg lager "fruktspyd" som de gomler i seg.

Morro og virkningsfult!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297580-frukt-til-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjenoppdaget baby-mathylla på butikken en dag, og fant at Hipp har laget små beger med moset frukt (økologisk og usukret). Disse kommer i 4-pack og ligner på små-youghurtene (men er litt mindre). Jeg gjorde et forsøk med disse til vårt barn som spiser svært lite frukt (8 år). Både hun og 5-åringen var begeistret over begerene men desverre var typen jeg kjøpte litt for gusj i fargen da begeret ble åpnet og da var skepsisen der med en gang. Men kanskje det kan fungere bedre til noen andre??

8-åringen hadde fått frokostblanding hos en venninne som var god, så vi kjøpte den. Den hadde tilogmed bilde av banan (æsj!), druer (æsj) og ananas (dobbelt-æsj!) på pakken så jeg var forundret over at hun i det hele tatt hadde smakt på det. Hun oppdaget imidlertid dette hjemme, og hun studerte hver skje med frokostblanding NØYE før hun puttet det i munnen. Hun er og blir kronisk vanskelig mht frukt! Sukk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297580-frukt-til-barna/#findComment-2403462
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...