Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mer babyutstyrsspørsmål fra meg:

Hvor stor dyne bør jeg kjøpe til babyen? Jeg ser det er forskjellige størrelser ute og går. Både 40*80 cm og 70*100 cm. Babyen vår skal ligge i kurv i begynnelsen og over i sprinkelseng når han/hun vokser ut av kurven.

Jeg ser for meg at 70*100 cm blir altfor stort til kurv og barnevogn, eller er jeg helt på jordet?

Er det nok med en dyne, eller bør jeg ha en til seng og en til vogn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297608-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-dyne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så 40*80 er passende til vogna? :-)

Ja, husker ikke helt målene på vogndyna vår, men det var den minste vi fikk kjøpt.

Nå på vinteren bruker du kanskje voksipose (vet ikke når du skal ha baby), da holder det bare med et pynteteppe oppe posen hvis det er den store tykke posen.

Så kommer det an på hvordan sommeren er da værmessig, vår eldste er et sommerbarn, den sommeren var det så varmt, så enten lå hun med et tynt teppe på eller rett og slett uten, i senga hadde vi på dyna.

Ja, husker ikke helt målene på vogndyna vår, men det var den minste vi fikk kjøpt.

Nå på vinteren bruker du kanskje voksipose (vet ikke når du skal ha baby), da holder det bare med et pynteteppe oppe posen hvis det er den store tykke posen.

Så kommer det an på hvordan sommeren er da værmessig, vår eldste er et sommerbarn, den sommeren var det så varmt, så enten lå hun med et tynt teppe på eller rett og slett uten, i senga hadde vi på dyna.

Jeg skal ha baby i april, så om det blir dyne eller pose i vogna får været vise. :-)

Annonse

65*80 er passe i vogn og kurv, 70*100 (eller 80*100 som er de norske målene) er passe i sprinkelseng.

Vi har klart oss fint med en dyne i hver størrelse, men endte opp med en ekstra i 70*100 da vi glemte å ta med dyne på Danmarkstur engang...

Jeg tror jeg satser på en dyne av hver størrelse. Det ser ikke ut til at den minste størrelsen kan skaffes i Danmark (jeg leter forgjeves), så jeg må nok bestille fra Norge. Takk for svar! :-)

Vi hadde 2 av den minste dyna, fordi vi brukte vugge endel til størstejenta, og dyne i vogna. Men nå med nummer to har vi ikke brukt vugge, og heller ikke dyne i vogna. Så med henne gikk vi rett på 80x100-dyne.

Hadde egentlig planer om å hoppe over den neste størrelsen, 100x140, men så arvet vi noen søte dynetrekk i den str, så da ble det sånn og.

Vi hadde 2 av den minste dyna, fordi vi brukte vugge endel til størstejenta, og dyne i vogna. Men nå med nummer to har vi ikke brukt vugge, og heller ikke dyne i vogna. Så med henne gikk vi rett på 80x100-dyne.

Hadde egentlig planer om å hoppe over den neste størrelsen, 100x140, men så arvet vi noen søte dynetrekk i den str, så da ble det sånn og.

Takk for svar! Vi skal også bruke vugge, så jeg må visst få tak i en liten dyne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...