Gå til innhold

Beroligende - hvilke alternativer har jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Jeg sliter litt med dette. Nå får jeg Sobril 25mg inntil 2x pr døgn som eventuelt-medisin. Det er ikke ofte jeg bruker dette, men likevel føler jeg at virkningen har avtatt etter et par timer. Jeg er temmelig sikker på at det ikke er snakk om toleranseutvikling, for jeg tøyer strikken langt før jeg tar en slik medisin. Valium er så vanedannende, så det er jeg redd for. Føler dessuten at det gjør meg nedstemt. Rivotril tar jeg fast mot epilepsi, så det har ikke noe merkbar effekt på meg utover at det nærmest har reddet meg fra anfallene.

Har prøvd Truxal 15mg som jeg bare ble dårlig av. Øynene gikk i kryss og jeg ble mer urolig enn rolig. Atarax... Null effekt.

Så jeg lurer på hva jeg egt skal gjøre. De sier jo at Valium virker enda kortere en sobril,..Har prøvd Xanor en gang, dette virket ganske bra (husker dessverre ikke dosen) men dette er et veldig vanedannende møkkamedikament - om jeg skal sitere psykiateren min direkte. Var fastlegen som skrev ut en minstepakke med Xanor til meg etter for noen år siden, da jeg var totalt utav meg fordi jeg mistet min beste venninne. Selv om hun døde naturlig så skjedde det helt utav det blå og var totalt uventet.

Mye snakk dette...

Til tider blir jeg litt desperat, fordi jeg ikke finner noe som virker godt. Men man kan neppe få i pose og sekk heller. Bruker Seroquel (200+450mg), Lamictal 250mg + 250mg, Rivotril 1mg+1mg+2mg. Lite lyst på større doser seroquel på morgenen for det gjør meg ganske trøtt på den dosen jeg bruker nå. Likevel må jeg ha 200mg på morgenen for å unngå ubehagelige symtomer på dagen...

Jeg føler meg så opprådd! Synes også det er dårlig med alternativer på det norske markedet hvis man sammenligner med alternativene på det amerikanske. ... Hoveddiagnosen min er bipolar ll, men jeg har også ptsd fra forskjelige opplevelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297666-beroligende-hvilke-alternativer-har-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Har du prøvd kognitiv psykoterapi?

Hva med fysisk trening?

1. Ja

2. Ja jeg går lange turer ofte som en direkte følge av uroen også. Enkelte dager vandrer jeg seriløst gatelangs i mange timer fordi jeg synes det er et sant helvete å være hjemme aleine med en masse destruktive tanker.

Men oftest går jeg trurer for å mosjonere da. Kan gå til jeg stuper. Har gått i terapi i flere år, både kognitiv og annet. Dessverre med liten effekt. Men det er i regelen ikke veldig ofte jeg tar beroligende. Er bare så dritt å være helt opprådd når "ulyjkka" først er der.

Vival er forøverig det samme som valium og stesolid til deg som foreslo det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...