Gå til innhold

Litt mye på en gang...(syteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skaff deg influensaen - men med 41 i feber, så må gubben ordne opp ;-)

(Forresten,- lykke til, det høres ikke ut som en morsom helg...)

Takk for tips. Men nå tror jeg at feberskalen er slik at 41 grader hos damer tilsvarer 37,3 hos menn, så jeg vet ikke om det hjelper ;-)).....

hidi, the scorpion

Syteinnlegg er fullstendig lovlig her på Dol ;) Høres ut til å bli en heftig helg hos deg, ja....

Apropos øyekatarr, hva gjør man med det?

Her har vi hatt spysjuka og kraftig forkjølelse og det holder lenge det. God bedring til dine pasienter!

Syteinnlegg er fullstendig lovlig her på Dol ;) Høres ut til å bli en heftig helg hos deg, ja....

Apropos øyekatarr, hva gjør man med det?

Her har vi hatt spysjuka og kraftig forkjølelse og det holder lenge det. God bedring til dine pasienter!

Høres ut som dere har litt å stri med også. Øyekatarren tenkte jeg se an til i søndag med vasking med vann. Om det ikke er bedre da, blir det legevakt slik at vi får begynt drypping med Kloramfenikol.Ellers kan han jo ikke gå på skolen på mandag.

Annonse

Gjest annlovinda

Føler med deg. Håper du slipper unna det meste av dette da.

Også at gubben er sjuk er vel kanskje det værste? Det er det iallefall her. Er han syk så er han syk, ligger eller sitter i sofaen og gjør ingenting. Er jeg syk så er jeg så dum at jeg gjør en de av det daglike okke som.

Føler med deg. Håper du slipper unna det meste av dette da.

Også at gubben er sjuk er vel kanskje det værste? Det er det iallefall her. Er han syk så er han syk, ligger eller sitter i sofaen og gjør ingenting. Er jeg syk så er jeg så dum at jeg gjør en de av det daglike okke som.

Ja, sytete mannfolk er pyton. Og normalt sett kommer det nok noen spydige bemerkninger fra meg. Men jeg forsto jo at han er skikkelig syk når han ikke engang orker å lese avisa. Ikke har han bedt om iskrem heller ;-)

Ja, sytete mannfolk er pyton. Og normalt sett kommer det nok noen spydige bemerkninger fra meg. Men jeg forsto jo at han er skikkelig syk når han ikke engang orker å lese avisa. Ikke har han bedt om iskrem heller ;-)

''Ikke har han bedt om iskrem heller ;-)''

*LOL*

Den støste testen er vel nå om en times tid, når sporten begynner på NRK2?

Gjest annlovinda

Neida, skjønner jo at de er syke, og trenger å hvile og slappe av for å komme seg. Men det som irriterer meg er at han ikke helt skjønner at jeg trenger det samme når jeg er syk.

I fjor fikk jeg skikkelig influensa, og var hjemme en uke fra jobb, høy feber i nesten hele uka. Og jammen kommer han ikke hjem fra jobb og lurer på hva vi skal ha til middag og om den snart var ferdig. Jeg lå i senga og var helt utafor, orket knapt å komme meg på badet en gang. Da fikk han virkelig høre det gitt. Da var han rask til å lage middag og servere meg det på senga.

hidi, the scorpion

Høres ut som dere har litt å stri med også. Øyekatarren tenkte jeg se an til i søndag med vasking med vann. Om det ikke er bedre da, blir det legevakt slik at vi får begynt drypping med Kloramfenikol.Ellers kan han jo ikke gå på skolen på mandag.

Min datter har vært plaget med øyet i noen dager, men hvordan ser jeg om det er øyekatarr? Ups, ikke på skolen....

Min datter har vært plaget med øyet i noen dager, men hvordan ser jeg om det er øyekatarr? Ups, ikke på skolen....

Det hvite i øyet er rødlig, litt hoven under øyet + at det verker (gulgrønt verk). Tipper at i morgen tidlig er øyet til storebror limt igjen av verk og må lirkes opp med våt vaskeklut.

Annonse

Uff, så kjipt. :( Håper du klarer deg og ikke blir smitta av faenskapet. Omgangssjuke er det aller, aller verste jeg veit! :(

Enig. Omgangssyke er uskyldig, men føles som en nærdødenopplevelse. Foretrekker en real influensa selv om den varer lengre. Men helst ingen av delene.

Gjest Angela26

Paracet setter ned feberen litt tror jeg, og fjerner de verste smertene, hvis han har kroppsvondt. I allefall vil han foele seg litt piggere etterpaa.

Kjaerringraad mot kvalme: Ha en iskald vaskeklut for haanden, og legg den rundt nakken. Det demper/fjerner kvalmen.

Mot oeyekatarr finnes det salve aa smoere paa, men mulig det faas som resept hos legen.

God bedring!

Paracet setter ned feberen litt tror jeg, og fjerner de verste smertene, hvis han har kroppsvondt. I allefall vil han foele seg litt piggere etterpaa.

Kjaerringraad mot kvalme: Ha en iskald vaskeklut for haanden, og legg den rundt nakken. Det demper/fjerner kvalmen.

Mot oeyekatarr finnes det salve aa smoere paa, men mulig det faas som resept hos legen.

God bedring!

Takk for tips! Må til lege for salve/dråper for øyekatarr. De er visst strikte på det her i norge pga fare for for mye bruk av antibiotika.

Gjest Angela26

Takk for tips! Må til lege for salve/dråper for øyekatarr. De er visst strikte på det her i norge pga fare for for mye bruk av antibiotika.

Okay;-)

Jeg har hoert at AloeVera,( ikke slik du faar kjoept paa apoteket som er utvannet) hjelper mot "alt". Det finnes en type som kan brukes baade innvortes og utvortes. Det demper betennelser, feber, you name it!

Føler med deg. Jeg hadde sengeliggende samboer i nesten 3 uker fra julaften morgen. Våre to unger var sprell friske bortsett fra litt øyekatarr, så det ble alt annet enn en fredelig jul for min del....

Håper ikke omgangssyken tar dere alle... Vaske hender vaske hender vaske hender :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...