Gå til innhold

Alkohol abstinenser etter koma?

Anbefalte innlegg

(Hei, var ikke helt sikker på hvem jeg skulle sende spørsmålet til, men du får eventuelt sende det videre.) Min far ble for snart 3 måneder siden angrepet av et alvorlig tilfelle streptokokker (kjøttetende bakterier) og lagt i kunstig koma. Før dette skjedde hadde han et stort konsum av alkohol daglig. Mitt spørsmål er: Hvor lenge i gjennomsnittet sitter abstinensene igjen hos alkoholikere? Er det mulig at han nå, etter 3 måneder er kvitt det verste suget? Han er nå våken, men siden han ikke kan snakke enda blir det vanskelig å ta opp dette temaet med ham. Han har forøvrig skrevet at røyksuget sitter igjen enda, men det er vel irrelevant i henhold til alkoholen(?). All hjelp blir satt utrolig pris på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297766-alkohol-abstinenser-etter-koma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Fysisk sett er han muligens over det værste med både alkohol og røyken - men så gjenstår det psykiske da.

Han har jo ikke jobbet bevisst for og kvitte seg med noen av delene - men pga sykdommen har kroppen unnvært disse tingene i måneder.

Her er det vel kun en ting og gjøre - vente på tilfriskning og se hvordan han forholder seg til disse tingene da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...