Gå til innhold

Ord til Deg!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Svært få mennesker lever i dag - de fleste forbereder seg til i morgen.

(Jonathan Swift)

Skrevet

Nja, det er vel ikke så dumt det heller da? Skulle tatt seg ut om alle levde her og nå uten en tanke på morgendagen. Nå følte jeg meg med ett fryktelig gammel og kjedelig...;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nja, det er vel ikke så dumt det heller da? Skulle tatt seg ut om alle levde her og nå uten en tanke på morgendagen. Nå følte jeg meg med ett fryktelig gammel og kjedelig...;)

Veldig gammel også...;)

Nei, men kanskje litt mer den gyldne middelvei (Aristoteles), er det beste!

villbringebær
Skrevet

Veldig gammel også...;)

Nei, men kanskje litt mer den gyldne middelvei (Aristoteles), er det beste!

Jeg synes ikke Aristoteles er best ;-) Jeg ville valgt Platon fram for ham any day! :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes ikke Aristoteles er best ;-) Jeg ville valgt Platon fram for ham any day! :)

Sa ikke at han var best! Men det var han som kom med "den gyldne middelvei"! lol

villbringebær
Skrevet

Sa ikke at han var best! Men det var han som kom med "den gyldne middelvei"! lol

Det er riktig :) Aristoteles, som elev av Platon, syntes nok sin læremester ble for opptatt idealene. På den måten var nok Aristoteles mer realitetsorientert enn Platon.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er riktig :) Aristoteles, som elev av Platon, syntes nok sin læremester ble for opptatt idealene. På den måten var nok Aristoteles mer realitetsorientert enn Platon.

Ja, disse idèene til Platon, som var før tingenes tilstand, er ikke lett å gripe tak i...;)

villbringebær
Skrevet

Ja, disse idèene til Platon, som var før tingenes tilstand, er ikke lett å gripe tak i...;)

Men veldig god næring for filosofisk tankegang da! Jeg elsker Platons "mind"! :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Men veldig god næring for filosofisk tankegang da! Jeg elsker Platons "mind"! :)

Og jeg elsker filosofi i sin helhet, selv om det er fryktelig vanskelig å forstå noen ganger...

villbringebær
Skrevet

Og jeg elsker filosofi i sin helhet, selv om det er fryktelig vanskelig å forstå noen ganger...

Jeg synes også filosofi er veldig interessant!

Men nå skal jeg ut og filosofere litt over skapelsesunderet i Guds frie natur. På med ski og pakke ned kvikklunsj og appelsin :)

Så vi sees seinere ;-)

Skrevet

Mye sant i det.

Jeg så alltid frem til jeg var ferdig med den og den skolen, det og det skippertaket på jobben. Kanskje jeg angrer litt på alt jeg ikke har opplevd, og nå er jeg snart gammel...

Skrevet

så sant,så sant!

Man skulle alle bli bedre til å leve i øyeblikket!

Plutselig er alt over...

hidi, the scorpion
Skrevet

så sant,så sant!

Man skulle alle bli bedre til å leve i øyeblikket!

Plutselig er alt over...

''Plutselig er alt over...''

Det var ikke mye positivt ;)

Skrevet

''Plutselig er alt over...''

Det var ikke mye positivt ;)

Hi,hi,ikke ment negativt.

Men sånn er det jo..

Det er viktig å leve mens man lever! :0)

Skrevet

Jeg liker veldig godt denne,men jeg aner ikke hver som sa/skrev det... :

"Alle de dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet"

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...