Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, men når utprøvingen er ferdig, spør om dere kan få prøve Dexedrin i stedet. Den ene av våre barn kunne ikke bruke Ritalin, men fungerer - og har mye bedre matlyst med Dexedrin.

På forrige møte hos Bup, blei han tatt av medisinen pga bivirkningene forsterket seg når dosen ble øket. Så han går ikke lenger på noen form for medisin, ser egentlig ikke ut som om det er den diagnosen som passer best på han. Vi har kommet frem til at det kun er sterk dysleksi og ingenting annet, barnevernet tror også dette..

Så var kanskje derfor det ikke virket på han?

Fortsetter under...

Stakkars lille..

Jeg syns dere absolutt skal slutte!

Detg er blitt gjort, etter at bivirkningene ble enda sterkere da det ble forsøkt å øke dosen hans også, fant de ut at han faktisk var en av de sjeldne som ikke tåler denne typen for medisin...

Detg er blitt gjort, etter at bivirkningene ble enda sterkere da det ble forsøkt å øke dosen hans også, fant de ut at han faktisk var en av de sjeldne som ikke tåler denne typen for medisin...

Har dere prøvd ut forsjellige kosthold på han?

Helsekosten har også div produkter som kan bedre hverdagen hans.

Jeg skulle prøvd ut alt annet før det ble brukte medisiner.

Men det har dere sikkert gjort også da..

Har dere prøvd ut forsjellige kosthold på han?

Helsekosten har også div produkter som kan bedre hverdagen hans.

Jeg skulle prøvd ut alt annet før det ble brukte medisiner.

Men det har dere sikkert gjort også da..

Har prøvd alt fra ulike oljer, kosthold, tester, psykolog, apesialpedagog og assistent 100% helt til kinesiologi....

Så føler det meste er prøvd, har søkt på nettet å silt ut det meste som er om denne diagnosen, helt til det siste som var igjen var medisinering, så det var et absolutt siste mulighet, og ikke noe vi tok med engang nei, veldig veldig nøye gjennomtenkt var det ;-) Men nå er han som sagt tatt av, da dette var noe som ikke fungerte på han, pga han var en av de sjeldne tilfellene der denne typen medisin ikke fungerer...(visstnok...)

Efalex`en har vi prøvd, også E-que er prøvd uten noen merkbar virkning. Han bruker trankapsler fast hver dag nå... Ikke at det gir noen virkning, men vi bruker det på alle når det er vinter iallefall...

Annonse

Har prøvd alt fra ulike oljer, kosthold, tester, psykolog, apesialpedagog og assistent 100% helt til kinesiologi....

Så føler det meste er prøvd, har søkt på nettet å silt ut det meste som er om denne diagnosen, helt til det siste som var igjen var medisinering, så det var et absolutt siste mulighet, og ikke noe vi tok med engang nei, veldig veldig nøye gjennomtenkt var det ;-) Men nå er han som sagt tatt av, da dette var noe som ikke fungerte på han, pga han var en av de sjeldne tilfellene der denne typen medisin ikke fungerer...(visstnok...)

Hm..Må være veldig vanskelig for dere..

Har dere fått sjekket om det kan være en ubalanse i tarmen?

Visst ikke er det kanskje verdt et forsøk...

Ønsker dere alt godt, og lykke til..

Hm..Må være veldig vanskelig for dere..

Har dere fått sjekket om det kan være en ubalanse i tarmen?

Visst ikke er det kanskje verdt et forsøk...

Ønsker dere alt godt, og lykke til..

Har ikke gjort det nei, men han har jo ingen unormal avføring el.. Så ingen har snakket om dette..

Tusen takk skal du ha, vanskelig er det absolutt, men vi gir ikke opp for det ;D

Gjest ???????????

Få han av medisinene, jeg får helt vondt i hjertet av og lese dette her.

Hva med og skaffe noen som virkelig kan engasjere han i forhold til de faktiske problemene han har, nemlig lærevanskene?

Han høres jo ut som en gullgutt, men har lærevansker og det skal da ikke behandles med Ritalin???

Gjest fartiltomedadhd

Concerta skal gi bedre effekt og mindre bivirkninger enn Ritalin. Men med deres bivirkninger ikke prøv engang. Men be om Strattera. Der bør ikke gi opp tanken med medisinering. Fordi ADHD skyldes en kjemisk ubalanse i hjernen. Da er det logisk at å forandre hjernens kjemi, vil være det viktigeste for de aller fleste. Ikke alle vil få optimal effekt av Medisinering og trenger hjelp i skolen. Noen får optimal effekt. Men de mangler kunnskap som de ikke har fått mulighet til å lære og trenger å ta det igjen og trenger tilrettelegging i skolen. Jeg har stor tro på det. Men en må huske at dersom en har problemer i skolen vil en definitivt få det når en kommer i arbeidslivet og der er ikke tilretteleggingen den samme. Dessuten når man har barn som ikke er medisinert mot ADHD er det 20% sansylig at de blirtunge rusmiddelmissbrukere og 15% sansynlig at de havner i fengsel.

Concerta skal gi bedre effekt og mindre bivirkninger enn Ritalin. Men med deres bivirkninger ikke prøv engang. Men be om Strattera. Der bør ikke gi opp tanken med medisinering. Fordi ADHD skyldes en kjemisk ubalanse i hjernen. Da er det logisk at å forandre hjernens kjemi, vil være det viktigeste for de aller fleste. Ikke alle vil få optimal effekt av Medisinering og trenger hjelp i skolen. Noen får optimal effekt. Men de mangler kunnskap som de ikke har fått mulighet til å lære og trenger å ta det igjen og trenger tilrettelegging i skolen. Jeg har stor tro på det. Men en må huske at dersom en har problemer i skolen vil en definitivt få det når en kommer i arbeidslivet og der er ikke tilretteleggingen den samme. Dessuten når man har barn som ikke er medisinert mot ADHD er det 20% sansylig at de blirtunge rusmiddelmissbrukere og 15% sansynlig at de havner i fengsel.

Vi har prøvd concerta også.... Men har snakket med barnevernet igjen nå, siden jeg har bedt om at de kom inn i saken med tanke på ansvarsgrupper, støttekontakt, besøkshjem osv.. Han har ingen av disse tilbudene lenger og de har stått på min side med tanke på at han muligens kun har sterk dysleksi, å da jeg ringte dem å sa resultatet av medisineringen, var de ikke mindre i tvil om at han er feildiagnotisert, dette pga flere andre ting som er lagt som grunn for diagnosen og..

Så jeg tror igjen at han muligens kun har dysleksi, jeg bad om ny utredning av han ifjor da jeg fremdeles var i tvil om han hadde denne diagnosen men de ville ikke utrede han på ny...

Men jeg tror nå, sammen med barnevernet at han faktisk er feildiagnotisert, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få diagnosen av han igjen.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...