Gå til innhold

Kaffedrikking blant personale i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Persille1365381127

13

• tonie

4

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Hei,

Les innlegget "alvorlig forbrenning" nedenfor.

Med vennlig hilsen

Leste det.

Men det er min hovedgrunn til å nekte varm drikke på avdelingen. Man MÅ ikke drikke kaffe ila dagen, man kan drikke det i pauser, ta fem minutter ute - hva som helst. Annen drikke må man gjerne ha - og man kan ikke stå og drikke brus fra flasken blant barna heller.

Bhg er litt spesielt når det kommer til sånne ting, og ofte handler det mer om sikkerhet enn sjefers behov for å være idioter, selv om det selvsagt også forekommer.

Og, jeg er ikke enig i måten dette ble gjort på - bare så det er sagt.

Gjest ???????????

De tingene du nevner er ikke nødvendigvis sunnere enn kaffe - de inneholder sukker, laktose, og mye annet.

Vann, som du nevner, kan inneholde parasitter som giardia lamblia, som smittet 1300 i Bergen. Noen av dem er fremdeles syke, over 3 år etterpå.

Kaffe har aldri vært ansvarlig for noe slikt.

Med vennlig hilsen

Øøøøøøh er det ikke vann tilsatt i kaffe da? Eller tilsetter du noe annet. Disse kan jo faktisk ha blitt syke av nettopp og ha drukket kaffe :)

Annonse

Persille1365381127

Det blir litt freaka og slitsomt i dagens samfunn når ALT er farlig og ALT gir dårlig inntrykk og ALT og ALT og ALT. Det er nok ingen unger som blir narkomane av at barnehageansatte drikker kaffe, og blir de i såfall det, så var den ungen ille ute i utgangspunktet.

Skolding/store brannskader er vel mer sannsynlig enn rusmisbruk... Og i mine øyne er det ganske alvorlig...

Persille1365381127

Du, jeg kom på en ting - for en tid tilbake postet jeg et lignende innlegg som dette, bortsett fra at jeg da spurte etter tilbakemeldinger fra foreldrene på hva de syntes om at de ansatte i bhg drakk kaffe. Der kan du kanskje få noen tilbakemeldinger du kan ta med deg på jobb - det er jo en ganske stor gruppe foreldre her inne...

Du finner det sikkert om du søker på nicket mitt :)

Persille1365381127

Hei,

Nei, jeg mener at:

for det første har ikke "sjefen" noe med om man drikker noe som er "usunt". Det man må få velge selv.

for det andre, så er det neppe stor forskjell mellom vann, kaffe, osv. i sunnhet, uansett.

for det tredje, så kan man ikke bare velge "det sunneste" hele tiden. Man må ha variasjon.

Med vennlig hilsen

''for det første har ikke "sjefen" noe med om man drikker noe som er "usunt". Det man må få velge selv.''

Nei, her er jeg ikke enig med deg.

Dette er en barnehage - og det man gjør ser barna, hele dagen - man er forbilder.

De voksne i en barnehage kan ikke drikke brus når de har lyst på det, spise sjokolade, banne, røyke osv - det er noen regler for hvordan man oppfører seg, og hva man ikke gjør i barns påsyn.

Det handler ikke nødvendigvis om kontrollbehovet til ledelsen (hos meg gjør det hvertfall ikke det), men om common sense om hvilke signaler vi ønsker å sende til barn/foreldre, og hvilke holdninger vi ønsker å formidle.

Jeg er ikke forkjemper for sukkerfrie barnehager - for jeg mener det må være en balanse, men likevel - det er greit å sette noen retningslinjer for hva man kan innta i barnas påsyn/nærvær.

''for det første har ikke "sjefen" noe med om man drikker noe som er "usunt". Det man må få velge selv.''

Nei, her er jeg ikke enig med deg.

Dette er en barnehage - og det man gjør ser barna, hele dagen - man er forbilder.

De voksne i en barnehage kan ikke drikke brus når de har lyst på det, spise sjokolade, banne, røyke osv - det er noen regler for hvordan man oppfører seg, og hva man ikke gjør i barns påsyn.

Det handler ikke nødvendigvis om kontrollbehovet til ledelsen (hos meg gjør det hvertfall ikke det), men om common sense om hvilke signaler vi ønsker å sende til barn/foreldre, og hvilke holdninger vi ønsker å formidle.

Jeg er ikke forkjemper for sukkerfrie barnehager - for jeg mener det må være en balanse, men likevel - det er greit å sette noen retningslinjer for hva man kan innta i barnas påsyn/nærvær.

OK, men her var det snakk om kaffe som skulle være "usunt". Jeg vil tippe at de aller fleste av ungene har kaffedrikkende foreldre, uten at de har havnet på Plata av den grunn! ;-)

Det er neppe stor fare for at ungene skal starte med kaffe pga personalets kaffevaner.

Med vennlig hilsen

Gjest Astroide

Skolding/store brannskader er vel mer sannsynlig enn rusmisbruk... Og i mine øyne er det ganske alvorlig...

Joda, skolding er greit, man barnesikrer jo saker og ting, men forbud mot å drikke kaffe da? Tilrettelegging heter tiltaket. (Nei, jeg drikker faktisk ikke kaffe i det hele tatt. :) )

Annonse

Persille1365381127

Joda, skolding er greit, man barnesikrer jo saker og ting, men forbud mot å drikke kaffe da? Tilrettelegging heter tiltaket. (Nei, jeg drikker faktisk ikke kaffe i det hele tatt. :) )

Det er ikke så lett å tilrettelegging for varm drikke i barnehage...

Man kan ikke holde koppen i hånden hele tiden, da klarer man ikke være der for barna i tilstrekkelig grad, uansett hvor du setter den fra deg - så _kan_ barna få veltet den, osv.

Jeg er ikke enig med sjefen til trådstarter her - jeg sier bare at det er litt spesielt med barnehage, på mange områder er ikke det som "alle andre" arbeidsplasser.

Persille1365381127

OK, men her var det snakk om kaffe som skulle være "usunt". Jeg vil tippe at de aller fleste av ungene har kaffedrikkende foreldre, uten at de har havnet på Plata av den grunn! ;-)

Det er neppe stor fare for at ungene skal starte med kaffe pga personalets kaffevaner.

Med vennlig hilsen

Det er jeg helt enig i :)

De ansatte i "vår" barnehage drikker kaffe - og det kunne ikke ramle meg inn å reagere på det.

Synes det er helt greit at de ansatte drikker kaffe i barnehagen, så lenge de gjør som deg - passer på så kaffen ikke kan søles ut på aktive barn.

Gjest Pedagogen:-)

Du, jeg kom på en ting - for en tid tilbake postet jeg et lignende innlegg som dette, bortsett fra at jeg da spurte etter tilbakemeldinger fra foreldrene på hva de syntes om at de ansatte i bhg drakk kaffe. Der kan du kanskje få noen tilbakemeldinger du kan ta med deg på jobb - det er jo en ganske stor gruppe foreldre her inne...

Du finner det sikkert om du søker på nicket mitt :)

Tusen takk, Persille! :-)

Persille1365381127

Man må få lov til å ta en kopp kaffe på jobb. Uansett jobb. Om grunnen er at det kan være farlig for barna (de kan brenne seg), så får dere jo heller anskaffe kaffekopper med lokk eller drikke kaffe i matpausene.

''eller drikke kaffe i matpausene.''

Problemet var vel nettopp at de ikke ønsker å begrense seg til det - de ville drikke på avdelingen, og det er der forbudet har kommet...

''eller drikke kaffe i matpausene.''

Problemet var vel nettopp at de ikke ønsker å begrense seg til det - de ville drikke på avdelingen, og det er der forbudet har kommet...

OK:-) Men da må det jo være lov til å spørre om HVORFOR forbudet var der. Noen ganger finnes det gode grunner. (Men akkurat her ser jeg ikke helt hva det skulle være....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...