Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her skal jeg følge med, jeg er nemlig også gift med en sånn en *sukk*

Her er situasjonen at storesøster (snart 2,5) må ha ny stol ettersom lillesøster (7 mnd) snart må ut av babystolen. Vi har ikke plass til to bakovervendte stoler i bilen (dessverre!!), så lillesøster overtar storesøsters bakovervendt HTS stol, mens storesøster altså må ha ny fremovervendt stol.

Og mannen nekter å gå med på at det er behov for annet enn en bilpute!

Ja, vi har kranglet. Og ja, jeg er fortsatt sint, og har ikke tenkt å gi meg. Men det virker ikke som om han er beredt til å gi seg han heller...

Mannfolk!!!

Her har du forresten et klipp som fremmer ditt synspunkt. Litt ut i filmen kan man se hva som skjer med et barn som bare sitter på bilpute.

http://atvs.vg.no/player/index.php?id=9310

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

20

• Persille1365381127

4

• org

3

• calendula

2

Mest aktive i denne tråden

Nå blir ikke ansvarlighet definert av frustrerte fruer på en chatteside.

Min filiokus har ingen betenkeligheter med å sende gullet på 2,5 fastlåst bakpå sykkelen til pappa.

Folk følte seg også trygg for 5-20 år siden med det som var tilgjengelig utstyr dengang.

Ulike bilstolprodusenters kreativitet ift nye og forbedrede produkter (for jeg har ingen innse at sikkerheten blir forbedret) skal imidlertid ikke bestemme når jeg setter grensen for hva som er tilstrekkelig sikkerhet.

Det er mange hensyn som skal taes. Jeg har heller lyst til å ha rå til en alletiders sommerferie med min lille jente, enn å bruke tusenlapper på mikroskopiske sannsynligheter.

Et annet og mye mer miljøvennlig alternativ er å ta bussen, så får man slutt på den diskusjonen. Det skal legges til at jeg har tilbudt filiokus å eventuelt være den som tar alle bussturene, for å unngå å kaste penger ut av vinduet.

''Folk følte seg også trygg for 5-20 år siden med det som var tilgjengelig utstyr dengang.''

Følte seg trygge, ja. Men de var det jo ikke. Det er betydelig færre drepte i trafikken i dag enn da jeg vokste opp på 70-tallet, takket være forbedret sikkerhetsutstyr.

Jeg har også en sånn mann. Vi har ikke hatt bilsete diskusjonen opp, men tilsvarende diskusjoner om andre ting.

Jeg er feig. Jeg ønsker ikke konflikt og jeg velger minste motstands vei.

Jeg kjøper en bilstol (f.eks) og sier jeg fikk den av en på jobben. At den eller den hadde en bilstol de ikke trengte mer og de spurte om vi ville overta den.

Summa summarum: Jeg får ny bilstol og gubben er fonøyd siden det ikke ble kjøpt en ny en. Lissom.

Og har dere felles konto og du ikke kan kjøpe noe uten at han ser det på okonomien, så får du moren din eller en eller en annen til å legge ut og betaler tilbake. Moren min er hvertfall veldig grei sånn. Hun skjønner situasjonen og vi ordner det meste. Altså, HUN Kommer med bilstolen som gave, men det er du som betaler den. Skjønner?

Sikkert feigt, men det får hverdagen til å få litt lettere.

''Forbrukertestene er ikke bare til pynt! De er laget for å sjekke om forbrukerene virkelig kan være trygge på det de kjøper.''

Nettopp. Men det er han jammen ikke overbevist om...

Hmmmm, tror han virkelig at forbrukertester er brukt som reklame??? Hva tror han Forbrukerrådet er til da???

Hmmmmm, skjønner ingen ting...

Jeg har ingen fantastisk overbevisende artikler å komme med. Og jeg er ikke så sikker på at det vil hjelpe. Om han først har bestemt seg for at alt dette er sprøyt, går det neppe an å overbevise ham. Og slettes ikke for en kvinne.

Hvordan ville det være om du endret din argumentasjon til noe mer personlig? Fortell ham at dette er veldig viktig for deg og at du ganske enkelt forventer at han respekterer ditt syn og din prioritering på dette området. Bruk gjerne også som argument at det først og fremst blir du som kommer til å bruke denne bilstolen. (Om det er tilfellet.)

Så mitt forslag er å bytte argumentasjonen fra kvalitet til din rett til å ta avgjørelsen og hans manglende rett til å overkjøre deg. Kan hende funker det bedre.

mvh

Annonse

Jeg har ingen fantastisk overbevisende artikler å komme med. Og jeg er ikke så sikker på at det vil hjelpe. Om han først har bestemt seg for at alt dette er sprøyt, går det neppe an å overbevise ham. Og slettes ikke for en kvinne.

Hvordan ville det være om du endret din argumentasjon til noe mer personlig? Fortell ham at dette er veldig viktig for deg og at du ganske enkelt forventer at han respekterer ditt syn og din prioritering på dette området. Bruk gjerne også som argument at det først og fremst blir du som kommer til å bruke denne bilstolen. (Om det er tilfellet.)

Så mitt forslag er å bytte argumentasjonen fra kvalitet til din rett til å ta avgjørelsen og hans manglende rett til å overkjøre deg. Kan hende funker det bedre.

mvh

Takk for tips! Det kan hende det hjelper. :-)

''Fortell ham at dette er veldig viktig for deg og at du ganske enkelt forventer at han respekterer ditt syn og din prioritering på dette området. Bruk gjerne også som argument at det først og fremst blir du som kommer til å bruke denne bilstolen. (Om det er tilfellet.)''

Det er helt klart meg som kommer til å bruke bilstolen mest. :-)

Jeg har også en sånn mann. Vi har ikke hatt bilsete diskusjonen opp, men tilsvarende diskusjoner om andre ting.

Jeg er feig. Jeg ønsker ikke konflikt og jeg velger minste motstands vei.

Jeg kjøper en bilstol (f.eks) og sier jeg fikk den av en på jobben. At den eller den hadde en bilstol de ikke trengte mer og de spurte om vi ville overta den.

Summa summarum: Jeg får ny bilstol og gubben er fonøyd siden det ikke ble kjøpt en ny en. Lissom.

Og har dere felles konto og du ikke kan kjøpe noe uten at han ser det på okonomien, så får du moren din eller en eller en annen til å legge ut og betaler tilbake. Moren min er hvertfall veldig grei sånn. Hun skjønner situasjonen og vi ordner det meste. Altså, HUN Kommer med bilstolen som gave, men det er du som betaler den. Skjønner?

Sikkert feigt, men det får hverdagen til å få litt lettere.

Jeg er en elendig løgner og ville aldri hatt samvittighet til noe sånt. Da kjøper jeg heller bilstolen selv og tar krangelen etterpå. :-)

Hmmmm, tror han virkelig at forbrukertester er brukt som reklame??? Hva tror han Forbrukerrådet er til da???

Hmmmmm, skjønner ingen ting...

Han interesserer seg ikke så veldig mye for sånt. Han vet vel knapt hva forbrukerrådet driver med tenker jeg. Uansett har jeg nå funnet ut at Trygg Trafikk ikke anbefaler å kjøpe seter som er over fem år gamle selv om man vet de ikke har vært med i kollisjoner, pga. materialet svekkes over tid, så det blir det endelige argumentet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...