Gå til innhold

Hvor oppbevarer du juggelet ditt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg kan kun bruke gull og sølv, og som oftest har jeg på meg gullet mitt hver dag. Når jeg en sjelden gang bytter det ut med sølv, henger jeg det på små knagger jeg har klistret opp på baderomsskapet - gidder ikke å ta frem smykkeskrin for det.

Men hårspenner og slikt ligger i en pen kurv på badet.

Bruker du bare gull og sølv? Ikke andre typer mer eller mindre ekte materialer? Jeg har f.eks. flere stensmykker (et par med lærsnor) og annet mer eller mindre "juggel", selv om jeg ikke liker godt denne betegnelsen på mine ting ;).

Bruker du bare gull og sølv? Ikke andre typer mer eller mindre ekte materialer? Jeg har f.eks. flere stensmykker (et par med lærsnor) og annet mer eller mindre "juggel", selv om jeg ikke liker godt denne betegnelsen på mine ting ;).

Problemet med mange slike smykker er at de ofte har en _lås_ i uekte metall, og da ser nakken min ut som en kjøttkake etter få timer... :-(

Men jeg har to smykker med skinnsnor som strammes med noe som minner om engelsk fiskeknute eller hva den het (lenge siden speidertiden...).

I nattbordskuffen, og i en skuffe på badet blant mye annet (rot). Men løsningen er på vei. Skal kjøpe garderobe innredning fra Ikea. Der har de skuffer delt opp i mange rom - helt perfekt til dette formålet :)

Og de har også mindre skuffer med filt inni beregnet på nettopp skuffer. Tom låsbare.

Annonse

I nattbordskuffen, og i en skuffe på badet blant mye annet (rot). Men løsningen er på vei. Skal kjøpe garderobe innredning fra Ikea. Der har de skuffer delt opp i mange rom - helt perfekt til dette formålet :)

Og de har også mindre skuffer med filt inni beregnet på nettopp skuffer. Tom låsbare.

Eeh.. beregnet på nettopp SMYKKER skulle det selvfølgelig stå...

Og garderoben er rett ved siden av badet..

Ville du således kalt et messingsmykke eller et smykke i skjell, sten eller stål for juggel? Det ville ikke jeg.

Jepp, det er juggel. MEN juggel KAN være fint.

Men jeg er veldig enkel, og liker enkle smykker. De som da ikke er ekte er ofte store. Så derfor har jeg ikke det jeg definerer som juggel:-)

Pssst! Var det du som laget verdens beste og spurte om hvilken vei marengsen legges? Hva valgte du og hvordan ble det?

Jeg legger alltid marengsen slik at fyllet ikke kommer i kontakt med marengsen.

Altså:

* den første legges med marengsen ned mot kakefatet

* bre fyllet utover

* den andre legges med marengsen opp

Syns den blir best da, for da blir ikke marengsen bløt av å være i kontakt med fyllet.

AneM1365380603

Jeg legger alltid marengsen slik at fyllet ikke kommer i kontakt med marengsen.

Altså:

* den første legges med marengsen ned mot kakefatet

* bre fyllet utover

* den andre legges med marengsen opp

Syns den blir best da, for da blir ikke marengsen bløt av å være i kontakt med fyllet.

Jeg lager den også sånn for å bevare marengsen sprø og fin :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...