Lotte :o) Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/28/525170.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Mulig jeg er kjedelig, men de fleste av de jentenavna som blir nevnt her, er navn jeg synes er streite, fine navn. (Både Emma, Nora, Julie og Ingrid var navn jeg hadde på lista mi da Datra skulle ha et navn for nøyaktisk 4 år sida). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har inntrykk av at jentenavnene på toppen endrer seg i løpet av noen år, men guttenavnene er da sørgelig stabile?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Mulig jeg er kjedelig, men de fleste av de jentenavna som blir nevnt her, er navn jeg synes er streite, fine navn. (Både Emma, Nora, Julie og Ingrid var navn jeg hadde på lista mi da Datra skulle ha et navn for nøyaktisk 4 år sida). Ja, du har god smak Men Emma... smaken er som baken ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Har inntrykk av at jentenavnene på toppen endrer seg i løpet av noen år, men guttenavnene er da sørgelig stabile?! Ja, men hvis jeg får en sønn i 40-årskrisa, skal nurket få et navn som definitivt ikke står på lista, hehe! *bidra til forandring* ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men det er jo egentlig ganske fint Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1201514674' post='3790884] Ja, du har god smak Men Emma... smaken er som baken ;o) Problemet mitt med Emma er at jeg vokste opp i Bærum på 70-80-tallet, og da var Emma Hjorts hjem opphav til betegnelsen "emma" på det som nå kalles "brukere". Så jeg har et litt anstrengt forhold til det navnet dessverre ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ups så ikke ditt innlegg før nå! Så jeg la nettopp ut samme link. Beklager, Lotte ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Pusekattnavn hele bunsjen, høres ut som "Ken" & "Barbie". Olav & Kari er fine navn, Per & Anna også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Min eldste har navn som ligger på 10 på topp (det gjorde det ikke dengang da), mens de to neste nok aldri kommer til å bli nevnt engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 http://www.ssb.no/vis/navn/art-2008-01-28-01.html Ingen av mine barn har navn som er på topp 20 - på landstoppen. Men i mitt fylke, er ett navn på 7 plass, ett på 14 plass og det tredje navnet er utenfor lista :-) - I Norge. I Sverige, derimot, er dette navnet høyt på lista. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Problemet mitt med Emma er at jeg vokste opp i Bærum på 70-80-tallet, og da var Emma Hjorts hjem opphav til betegnelsen "emma" på det som nå kalles "brukere". Så jeg har et litt anstrengt forhold til det navnet dessverre ;-) Jeg har ikke samme referansebakgrunn som deg, men har nok mest sett for meg Emma som kona til Oluf Raillkattli;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest not today Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har ikke samme referansebakgrunn som deg, men har nok mest sett for meg Emma som kona til Oluf Raillkattli;-) Det tenkte jeg også på, da min beste venninne fortalte at jenta hennes skulle hete Emma for omlag 11 år siden. Men nå synes jeg Emma er vakkert, jeg. Og Emma (som jeg er stolt gu'mor til) er ei flott, sterk og kreativ jente som passer perfekt til det flott navnet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Disse navnenes popularitet har vart en stund, men det gjelder jo ikke _alle_ -a-navn, da. Sara, Emma, Nora osv er omfattet, men hittil har vi ikke sett noe til samme popularitetsøkning når det gjelder Inga, Olga, Petra, Helga osv. Kommer de rundt neste sving? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det tenkte jeg også på, da min beste venninne fortalte at jenta hennes skulle hete Emma for omlag 11 år siden. Men nå synes jeg Emma er vakkert, jeg. Og Emma (som jeg er stolt gu'mor til) er ei flott, sterk og kreativ jente som passer perfekt til det flott navnet :-) Jeg har samme erfaringen med andre navn som jeg nesten gispet over for 10-12 år siden, da venner/slektninger kalte barna sine for det. Men som du sier så blir man jo vant til det og synes det er den naturligste tingen i verden at også små søte jenter kan ha navn som man før forbandt med gamle kjerringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Problemet mitt med Emma er at jeg vokste opp i Bærum på 70-80-tallet, og da var Emma Hjorts hjem opphav til betegnelsen "emma" på det som nå kalles "brukere". Så jeg har et litt anstrengt forhold til det navnet dessverre ;-) Skjønner... Må le av at du bruker engangsnick, men du er vel redd for å bli halshugget, hehe! Du må sikkert be alle i Norge som heter Emma om unnskyldnig nå ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Da mine barn skulle ha navn var jeg ivrig inne på SSB. Jeg ville ikke ha 10 på topp (hadde selv 10 på topp i min tid, og vi var tre i klassen med samme navn - kjedelig!!). Det er nok av andre fine navn å velge blandt. Min eldste blir like overrasket hver gang hun hører andre med "sitt" navn. "Mamma - hun har "stjålet" navnet mitt!!!!. Både hennes og lillesøsters navn er korte, greie navn (som ikke slutter på A) men som ikke er videre populære. Ligger jevnt på rundt 30 nye navnesøstre pr år. Hva skjedde med de navnene vi voksta opp med: Marit, Berit, Hilde, Tove, Mette etc? Det er ca 5 stk pr år som får disse navnene - ble vi lei dem da vi var barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammaen til Olav Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Pusekattnavn hele bunsjen, høres ut som "Ken" & "Barbie". Olav & Kari er fine navn, Per & Anna også. Olav er bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stolta Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Og jeg ser til min glede at ingen av mine to barns navn er i nærheten av å være 10 på topp! Og det beste er at de begge to er glade i navnet sitt selv om det ikke er mainstream.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nb! Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 http://www.ssb.no/vis/navn/art-2008-01-28-01.html Ingen av mine barn har navn som er på topp 20 - på landstoppen. Men i mitt fylke, er ett navn på 7 plass, ett på 14 plass og det tredje navnet er utenfor lista :-) - I Norge. I Sverige, derimot, er dette navnet høyt på lista. Ingen av våres 4 barn var på listen, men hvis vi blir gravide i nærmeste fremtid nå, så er det ene jentenavnet som jeg kunne tenkt meg, (hvis det hadde blitt jente) på 11 plass, faktisk... Å jeg som trodde jeg var orginal, i navnelvalg, og skulle oppkalle etter bestemoren :-S 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Olav er bra Olav er _veldig_ bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.