Gå til innhold

etter abort


Gjest bjtk

Anbefalte innlegg

For en fin historie!

Det er bra å høre at det går ann å få det til. :0)

Ja det går ann å få det til ;D selv om det var hardt å være alenemor til han, så har jeg aldri angret etterpå ;-) Han er selfølgelig verdens beste gutt, heilt objektivt sett hehe ;D Er det ikke slik det uttrykket er ;-)

Men var ikke noe enkelt valg å ta, med tanke på at jeg muligens hadde endt opp med et barn, som ikke hadde en far som ønsket det, å det er det ingen mor som ønsker til sitt barn.

Men syns det viktigste var at barnet beholdt livet, når det allikevel var blitt til, å så håpet jeg sterkt på at far til barnet endret mening en dag. Å presset han aldri til noe, å da kom han heldigvis tilbake til gutten sin, og de ble bestevenner ;D Absolutt uadskillelige, og like i både utseende og meninger ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det går ann å få det til ;D selv om det var hardt å være alenemor til han, så har jeg aldri angret etterpå ;-) Han er selfølgelig verdens beste gutt, heilt objektivt sett hehe ;D Er det ikke slik det uttrykket er ;-)

Men var ikke noe enkelt valg å ta, med tanke på at jeg muligens hadde endt opp med et barn, som ikke hadde en far som ønsket det, å det er det ingen mor som ønsker til sitt barn.

Men syns det viktigste var at barnet beholdt livet, når det allikevel var blitt til, å så håpet jeg sterkt på at far til barnet endret mening en dag. Å presset han aldri til noe, å da kom han heldigvis tilbake til gutten sin, og de ble bestevenner ;D Absolutt uadskillelige, og like i både utseende og meninger ;D

Sikkert ikke lett å være alene mor..Men du så tøffe dere er!

Det står respekt av å ta ansvar for egne handlinger! :0)

Selv ble jeg også uønsket gravid.Passet ikke i det hele tatt..

Heldigvis tok typen også ansvar,så nå er vi en lykkelig familie på 4! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke lett å være alene mor..Men du så tøffe dere er!

Det står respekt av å ta ansvar for egne handlinger! :0)

Selv ble jeg også uønsket gravid.Passet ikke i det hele tatt..

Heldigvis tok typen også ansvar,så nå er vi en lykkelig familie på 4! :0)

Absolutt ingen drømmesituasjon nei...Men følte ikke at jeg hadde noe særlig valg, siden barnet var der allerede.. Orket ikke tanken på å "drepe" mitt eget barn... Å glad er jeg for det nå ;D

Heldig du var, så hadde en mann som tok ansvar!!! Det står det respekt av!! Det er skikkelige mannfolk som tar ansvar for sine handlinger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen drømmesituasjon nei...Men følte ikke at jeg hadde noe særlig valg, siden barnet var der allerede.. Orket ikke tanken på å "drepe" mitt eget barn... Å glad er jeg for det nå ;D

Heldig du var, så hadde en mann som tok ansvar!!! Det står det respekt av!! Det er skikkelige mannfolk som tar ansvar for sine handlinger ;-)

AMEN!!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

men trenger hjelp med hvordan jeg skal opptre hvis det blir abort da... vil ikke miste henne.. forstår at det er en go sjanse for det da, men vil uansett forsøke å hjelpe henne så godt jeg kan...

gjerne noen tips om hvordan foreldrene burde opptre, ettersom hun bor hjemme hos dem for tiden..

Jeg synes du burde være mer opptatt av hvordan du kan støtte henne i hennes valg, og ikke bare hvordan du kan støtte henne etter en abort. Eller er det eneste akseptable alternativ for deg, slik at andre alternativet er uinteressant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg beklager, men her på DOL kan du ikke spørre om abort uten å få masse usaklige hetsinnlegg etter deg.

Jeg synes du skal snakke med din kjære om å planlegge livet sitt. At det er hensiktsmesig og fonuftig å få barn når de ytre forhold ligger til rette for det, og at dette vil bli et bedre liv både for dere og deres fremtidige barn. Kanskje vil hun forstå det. Dessverre er ikke alle fornuftsstyrte, men følelsesstyrte. Om hun i tillegg har religiøse foreldre som er abortmotstandere, har dere et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo.,, har sakt at jeg blir å støtte henne hvis at det blir barn, og blir å ta ansavar. men har også forklart hva jeg personlig synes om å få barn..

jeg mener at begge skal være klare, og begge skal ønske å få barn. og ikke minst være sikrere på at man ikke skiller lag.

jeg har også fått meg min "drømmejobb" som betyr mye for meg. blir en del reising med den jobben i de to tre første årene. har jeg da ett barn hjemme, er det ikke en jobb jeg kan ha ettersom det ikke kunne falt meg inn og være borte opptil en måned om gangen fra mitt eget barn.

Du kan ikke tenke deg å være borte fra barnet i opptil en måned, men du kan tenke deg å sørge for at barnet blir helt borte, slik at du unngår problemet?

Du har havnet i en situasjon mange menn gjør - du må velge mellom kjæresten og å mer eller mindre tvinge gjennom aborten. Jeg synes du skal forsøke å bruke det som måtte være igjen av tiden FØR aborten, fornuftig. Etter aborten, dersom den finner sted, tror jeg du får mulighet til å konsentrere deg fullt og helt om drømmejobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

"Det er pga jeg ikke vil ha barn nå, at hun tar abort. Hun er ikke alt for glad i meg nå"

Jeg blir så provosert at jeg kunne fille ristet deg.....

Og jeg håper at den jenta forblir hos sine foreldre,og lar det lille livet få en sjanse.

Ikke glem at det er snakk om din lille datter eller sønn.

Hvordan du skal støtte henne etter en evt abort?

Du skal støtte henne NÅ! Ta ansvar for egne hanlinger,fremfor å tenke på ditt eget velbehag.

Jeg er redd for at forholdet deres vil ryke om hun gjennomfører dette.Abort er forferdelig vanskelig avgjørelse for en jente.Og om hun ikke vil dette selv,kan du risikere at hun vil hate deg for resten av livet...Det er et lite barn det er snakk om.

Men det er min mening.

Jeg håper ikke dette var et av innleggene som har blitt karakterisert som usaklige. Dette var som om jeg skulle sagt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Hvis jeg forstår deg rett - at hun tar abort fordi du vil det (underforstått at det egentlig skjer mot hennes vilje), syns jeg du skal prioritere å lytte til henne i stedet for å finne ut hva du skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fnugget

Hun har ikke tatt abort ennå, og likevel har du begynt å fundere på hvordan støtte henne etter hun har tatt abort. Du skriver du ikke vil ha barn. Har det falt deg inn at kanskje hun vil ha barn og ikke vil ta abort? Dersom det er slik at du presser på for å få henne til å ta abort, så forstår jeg at hun trekker seg unna deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt tips til henne burde vel være at han må tenke seg godt om før hun tar abort og ikke la seg presse av noen andre til å ta det. Hvis hun faktisk vil det selv, kan hun nok ta det bedr, og dere kan finne tilbake til hverandre. Hvis hun tar det bare for din skyld, tipper jeg at forholdet deres vil være over uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt en: Du skal ikke tvinge henne til å ta abort.

Det du kan og bør gjøre er å prøve å snakke med henne om det, om hvorfor du mener det er riktig å ta abort denne gangen, forklare hvorfor du tror det vil være veldig vanskelig for dere hvis dere velger å få barn nå. Du må også være villig til å lytte til det hun har å si, hvorfor hun ikke vil ha abort. Antagelig vil du få en god del kjeft og usaklige kommentarer, dem må du bare la komme. La dem skli forbi uten å prøve å forsvare deg eller motsi henne. Hvis du prøver å være saklig midt oppi hennes flom av følelser vil hun lett begynne å forsvare seg selv, og ikke være åpen for det du har å si. Hun er veldig såret, og akkurat nå må hun få lov til å være det, med alt det innebarer av usaklighet. Hvis du lar henne "tømme seg" tror jeg hun til slutt vil være i stand til å lytte til det du har å si også. Forhåpentlig blir dere enige om det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...