Gå til innhold

Når fikk deres unger sykkel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde igrunn lyst til å følge statens anbefaling om å vente til syv år, men med gubben tror jeg det ikke er gjennomførbart, han var flere ganger på vei ut døra i fjor for å kjøpe.

Jeg skal nok kjempe litt i år og. De vi er mest sammen med kjøpte da ungen var 2.

Nå er hun snart tre da, men jeg mener hun klarer seg fint med trehjulssykkelen en god stund til.

AneM1365380603

Ok...

Jeg er visst litt treg da..Men jeg synes det altfor tidlig!!

Hvorfor mener du det er tidlig? Datteren min som nå er 5 år sykler aldri utenfor eiendommen vår uten at en eller begge foreldrene er med. Støttehjulene er fremdeles på, men vi tenker å øve litt uten til sommeren.

Da hun fikk tohjuling var hun verdens mest lykkelige treåring, og hun var så stolt over å mestre å bruke den :o) I barnehagen her har de ofte sykkeldager, og da får barna ta med seg sykkelen sin.

Annonse

Storesøster var 4,5 år, og lærte å sykle skikkelig et år etterpå. Sykkelen var nok litt for stor for henne. Lillesøster skal få nå til fireårsdagen i mars.

Egentlig syns jeg det er litt tidlig, at farten blir litt stor i forhold til hva kontroll de har når de er så små, men trehjulssykkelen er rett og slett for liten.

Trehjulssykkel til 2-årsdagen.

Tohjulssykkel med støttehjul til den sommeren hun var 3,5 år.

Storesøster lærte å sykle uten støtthjul når hun var 4,5 år - nøyaktig på dagen. Dvs. det var da vi tok av støttehjulene, og vips så kunne hun sykle!

Storesøster fikk ny tohjulssykkel til jul når hun var 5 år, og da arvet lillesøster den lille tohjulssykkelen. Regner med at vi prøver uten støttehjul til våren. Da er hun 4,5 år gammel.

Sykling foregår i bhg. og på fotballbanen ved siden av der vi bor. Storesøster får sykle langs vei sammen med voksne, men ikke alene. Storesøster hadde full kontroll på syklingen - både bremse - stoppe - svinge sist sommer ... 5,5 år gammel.

Hei,

Eldstemann vår fikk 2 hjulssykkel når hun var 4 år, syklet uten støttehjul når hun var 4,5.

Minsten fikk 2-hjulssykkel når han var 3,5 år og tok av støttehjulene når han var 4 år. Da mestret de begge svinging og oppbremsing. Utrolig stolte når de har mestret sykkelen..

I år skal pjokken prøve seg på en litt større sykkel, det blir spennende!!!

Hilsen

Gjest Elextra

Våre fikk tohjulssykler året de fylte tre og fem. Minstemann var jo vel liten, men visste han gjerne ville ha om storebror fikk.

Første sommeren brukte begge støttehjul, andre sommeren syklet de uten, minstemann var faktisk ikke fire ennå. Men de får jo ikke sykle i trafikken ennå, særlig ikke minstemann.

Hvorfor mener du det er tidlig? Datteren min som nå er 5 år sykler aldri utenfor eiendommen vår uten at en eller begge foreldrene er med. Støttehjulene er fremdeles på, men vi tenker å øve litt uten til sommeren.

Da hun fikk tohjuling var hun verdens mest lykkelige treåring, og hun var så stolt over å mestre å bruke den :o) I barnehagen her har de ofte sykkeldager, og da får barna ta med seg sykkelen sin.

Tenker hun var glad ja! :0)

Jeg synes de er tidlig da hjernet forsatt er så lite utviklet.

Mener å ha lest at barn ikke burde sykle før fyllte 5år..

Men man gjør jo så forskjellig.Mine unger får lov til noe andre ikke for lov til,men andre gjør noe mine ikke får lov til.

Våre fikk tohjulssykler året de fylte tre og fem. Minstemann var jo vel liten, men visste han gjerne ville ha om storebror fikk.

Første sommeren brukte begge støttehjul, andre sommeren syklet de uten, minstemann var faktisk ikke fire ennå. Men de får jo ikke sykle i trafikken ennå, særlig ikke minstemann.

Hadde dere støtte hjulene nede i bakken da,eller tok de bare i mot en evt velt?

Jeg forstår ikke vitsen med støttehjul,det lærer jo barnet en helt annen balanse enn den de trenger når de må sykle skikkelig.

Så når støttehjulene tas av,må de jo lære på nytt igjen.

Annonse

Minstemann fikk tohjulsykkel med støttehjul når han var 2 1/2 år. Når han var 4 1/2 syklet han uten støttehjul.

Eldstemann fikk tohjulsykkel med støttehjul når hun var 3. Syklet uten støttehjul før hun ble 5.

Må nok ut å få kjøpt tohjuls sykkel til min lille også! :0)

Trehjulsykkel har han aldri hatt.

Gjest Elextra

Hadde dere støtte hjulene nede i bakken da,eller tok de bare i mot en evt velt?

Jeg forstår ikke vitsen med støttehjul,det lærer jo barnet en helt annen balanse enn den de trenger når de må sykle skikkelig.

Så når støttehjulene tas av,må de jo lære på nytt igjen.

Vi hadde dem støttehjulene justert i en mellomposisjon, og hevet dem stadig oppover, slik at barna etterhvert også kunne legge seg over i svingene.

Forsøkte å få eldstemann til å gå rett på tohjulssykkel uten støtehjul, men han er en forsiktig ung mann, og syntes det var for skummelt uten støttehjulene.

Gjest annlovinda

Må nok ut å få kjøpt tohjuls sykkel til min lille også! :0)

Trehjulsykkel har han aldri hatt.

Min yngste har aldri hatt trehjulsykkel, gikk rett på tohjulsykkel. Hun eldste (som er mye eldre) hadde trehjulsykkel, men den ble ikke mye brukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...