Gå til innhold

Sultfølelse ved slanking


Gjest jula er over...

Anbefalte innlegg

Gjest jula er over...

Jeg prøver å gå ned 4-5 kg. Veier 59 nå.

jeg spiser mindre og trener litt. Føler meg sulten hele tiden. Legger meg sulten og hører det romler i magen. Det er ikke noer deilig.

Spiser et knekkebrød til frokost, deretter en yoghurt, så salat eller omelett til lunsj. Middag spiser jeg en mindre porsjon enn tidligere og så en brødskive til kvelden. Jeg har kuttet ut sjokolade og cola som jeg helte ned på hver dag. Etter en uke synes jeg magen er litt mindre.

Hva kan jeg spise for å slippe sultfølelsen hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg synes kokt egg og appelsin døyver sultfølelsen. Du kan også spise litt kylling eller svinekjøtt. Egg og magert kjøtt gir masse arbeid for magen! Det er lurt å drikke mye vann både før og etter måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over.....

Jeg synes kokt egg og appelsin døyver sultfølelsen. Du kan også spise litt kylling eller svinekjøtt. Egg og magert kjøtt gir masse arbeid for magen! Det er lurt å drikke mye vann både før og etter måltidene.

Tror jeg må koke meg et egg nå:)

Jeg drikker masse vann, savner det søte jeg pleide å dytte i meg. Spiste en plate kokesjokolade om dagen....og 1,5 liter cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du spiser litt lite. Det er ikke lurt, fordi kroppen da kan komme i sparebluss og da går du ikke ned. Du bør regne ut kaloribehovet ditt f.eks på www.slankenett.no og så legge deg 500-700 kalorier under det. Du kan helt sikkert spise dobbelt så mye til frokost og lunsj. Spis også mer proteiner. Det metter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over....

Det høres ut som om du spiser litt lite. Det er ikke lurt, fordi kroppen da kan komme i sparebluss og da går du ikke ned. Du bør regne ut kaloribehovet ditt f.eks på www.slankenett.no og så legge deg 500-700 kalorier under det. Du kan helt sikkert spise dobbelt så mye til frokost og lunsj. Spis også mer proteiner. Det metter! :-)

Takk for tipset. På en måte er det deilig å kjenne sultfølelsen for da føler jeg at kroppen tar av fettlageret...men det stemmer kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. På en måte er det deilig å kjenne sultfølelsen for da føler jeg at kroppen tar av fettlageret...men det stemmer kanskje ikke?

Det kan like godt at sultfølelsen betyr at kroppen tar av musklene og det vil du vel ikke? Det skjer hvis du spiser for lite. Selv om du skal gå ned i vekt trenger du ikke å være sulten. Kroppen trenger mat for å øke forbrenningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett knekkebrød til frokost er veldig lite....

Men for å svare på spørsmålet ditt. Du trenger noe som fyller opp litt, men som er sundt og godt. Grønnsaker er flott til dette. Rå, kokte eller stekte.

Bær og også topp. Lag deg gjerne en smoothies.

Dersom du går sulten hele tiden er det stor sjangse for at du sprekker. Da er det bedre å bruke litt tid på prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må koke meg et egg nå:)

Jeg drikker masse vann, savner det søte jeg pleide å dytte i meg. Spiste en plate kokesjokolade om dagen....og 1,5 liter cola.

Dersom du nå kutter ut sjokolade og Cola så "sparer du" ca. 500 kalorier på 100 grams sjokoladeplade og 750 kalorier på 1 1/2 liter Cola. Det er utrolig mye, og kan være mer enn nok til at du går ned i vekt. Dette er nok nesten det du som et minimum MÅ ha i deg av kalorier hver dag. (Altså dersom du ikke spiser noe annet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over...

Dersom du nå kutter ut sjokolade og Cola så "sparer du" ca. 500 kalorier på 100 grams sjokoladeplade og 750 kalorier på 1 1/2 liter Cola. Det er utrolig mye, og kan være mer enn nok til at du går ned i vekt. Dette er nok nesten det du som et minimum MÅ ha i deg av kalorier hver dag. (Altså dersom du ikke spiser noe annet.)

Var inne på slankenett og regnet ut at jeg forbruker 2275kcal pr dag. Er det lite?

Betyr det at jeg må spise under det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på slankenett og regnet ut at jeg forbruker 2275kcal pr dag. Er det lite?

Betyr det at jeg må spise under det?

Da bør du legge deg på rundt 1600 kalorier om dagen. Da vil du gå ned. Dette har jeg klippet fra Grete Roede. Som du ser kan du spise ganske mye. :) I tillegg kan du unne deg noe godt i helgene. Husk å spise ofte!

Her er kcal-fordeling med utgangspunkt i 1600 kcal pr dag:

Frokost ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

Lunsj ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr

2 påleggsrasjoner x 20 gr

Mellommåltid ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

Middag ca 400 kcal

1 middagsrasjon - 150 gr kjøtt/fisk/fugl

1 potetrasjon - 150 gr potet/100 gr pasta/ 150 gr naturris

saus og annet tilbehør - 50 kcal

+ en porsjon med grønnsaker (kaloriene telles ikke med)

Kveldsmat ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

Melk 200 kcal

= 3 melkerasjoner à 1,5 dl melk eller 125 ml yoghurt, spises drikkes når du ønsker, til frokost, kvelds eller som ekstra mellommåltid

Frukt 200 kcal

= tre frukter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på slankenett og regnet ut at jeg forbruker 2275kcal pr dag. Er det lite?

Betyr det at jeg må spise under det?

Ja, du må ligge under det. Men det er også veldig avgjørende hvordan og hva du spiser. flowy svarte veldig konkret synes jeg.

Mange måltider + sunn mat er viktig. Grønt, grovt og ofte er en grei oppsummering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over....

Da bør du legge deg på rundt 1600 kalorier om dagen. Da vil du gå ned. Dette har jeg klippet fra Grete Roede. Som du ser kan du spise ganske mye. :) I tillegg kan du unne deg noe godt i helgene. Husk å spise ofte!

Her er kcal-fordeling med utgangspunkt i 1600 kcal pr dag:

Frokost ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

Lunsj ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr

2 påleggsrasjoner x 20 gr

Mellommåltid ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

Middag ca 400 kcal

1 middagsrasjon - 150 gr kjøtt/fisk/fugl

1 potetrasjon - 150 gr potet/100 gr pasta/ 150 gr naturris

saus og annet tilbehør - 50 kcal

+ en porsjon med grønnsaker (kaloriene telles ikke med)

Kveldsmat ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr

1 påleggsrasjoner x 20 gr

Melk 200 kcal

= 3 melkerasjoner à 1,5 dl melk eller 125 ml yoghurt, spises drikkes når du ønsker, til frokost, kvelds eller som ekstra mellommåltid

Frukt 200 kcal

= tre frukter

Takk for tipset! Kan jeg spise så mye brød? Trodde ikke man ble slankere av det... Så man trenger ikke sulte seg for å slanke seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Kan jeg spise så mye brød? Trodde ikke man ble slankere av det... Så man trenger ikke sulte seg for å slanke seg:)

Personlig så ville jeg kanskje ikke spist så mye brød, men hvis du velger et ekstra grovt brød, så går det bra. Knekkebrød er et flott alternativ. Det samme er også omeletter og salat (med proteiner i form av kjøtt el bønner) til lunsj. Nøtter (10 stk) er også supert som mellommåltid. Fortell om hvordan det går da. :) Ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at suppe og grøt gir metthetsfølelse. Havregrøt er også veldig sunt. Grønnsakssuppe det samme. Ellers så kan du jo drikke så mye te og vann du vil. Grønn te skal visstnok også øke forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over....

Personlig så ville jeg kanskje ikke spist så mye brød, men hvis du velger et ekstra grovt brød, så går det bra. Knekkebrød er et flott alternativ. Det samme er også omeletter og salat (med proteiner i form av kjøtt el bønner) til lunsj. Nøtter (10 stk) er også supert som mellommåltid. Fortell om hvordan det går da. :) Ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid.

Jeg har drukket cola hver eneste dag i 18 år! (hjelp er det så lenge).

I går drakk jeg ikke cola! Det er kjempevanskelig. Særlig når samboeren min drikker cola til hvert måltid. Jeg drikker sprite zero eller masse vann isteden.

Har også begynt med chrom tabletter, det hjalp på søthungeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket cola hver eneste dag i 18 år! (hjelp er det så lenge).

I går drakk jeg ikke cola! Det er kjempevanskelig. Særlig når samboeren min drikker cola til hvert måltid. Jeg drikker sprite zero eller masse vann isteden.

Har også begynt med chrom tabletter, det hjalp på søthungeren min.

Så bra at du har sluttet! Du kommer til å føle deg sååå mye bedre med et nytt kosthold. Du kommer til å strutte av energi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jula er over...

Så bra at du har sluttet! Du kommer til å føle deg sååå mye bedre med et nytt kosthold. Du kommer til å strutte av energi! :)

Jeg har begynt å trene for å få mer energi. har begynt å gå stavgang med friskis og svettis. Det er sinnsykt bra trim. Er helt kaputt etterpå.

Du skulle sett meg etter sist trening. Jeg krabbet opp trappa og la meg på sofaen, det verket i hele kroppen. Der lå jeg i 4 timer før jeg la meg i senga. Da spurte samboeren meg; har du fått noe mer energi etter treningen.....

HVor lang tid tar det før jeg merker at jeg blir piggere? Jeg trener to ganger i uka, men går tur med minstemann daglig. Jeg er jo helt ødelagt etter stavgangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å trene for å få mer energi. har begynt å gå stavgang med friskis og svettis. Det er sinnsykt bra trim. Er helt kaputt etterpå.

Du skulle sett meg etter sist trening. Jeg krabbet opp trappa og la meg på sofaen, det verket i hele kroppen. Der lå jeg i 4 timer før jeg la meg i senga. Da spurte samboeren meg; har du fått noe mer energi etter treningen.....

HVor lang tid tar det før jeg merker at jeg blir piggere? Jeg trener to ganger i uka, men går tur med minstemann daglig. Jeg er jo helt ødelagt etter stavgangen

Du kommer nok til å føle deg bedre når du spiser riktigere. Nå har du jo spist alt for lite og da blir man kjempesliten av trening. Du kan jo også lese litt på nettet om hvordan du skal spise for å få størst mulig utbytte av treningen. Hva du skal spise før, etter osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...