Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner til et par svensker som heter Adolph. Nå var jo ikke svenskene like involvert i krigen som vi - kanskje de også har andre følelser overfor navnet.

Det er mulig... Jeg kan allikevel ikke skjønne at noen orker å bruke Adolf eller Vidkun som navn på barnet sitt *grøss*

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• Lillemus

9

• Helmi

8

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

Låntge hele serien av min tante. Leste ei bok hver kveld i en måned. Ble smårar - så folk med gule øyne og uvanlig brede skuldre overalt, jeg. Ikke den perioden i livet jeg er stoltest av *knegg*

Hahaha, godt å se at det er flere som har vært gjennom en sånn periode. Det er ikke sånt jeg snakker veldig høyt om. ;o)

Annonse

Gjest Elextra

Gunnar er da ikke spesielt?

For 20-30 år siden og mer var jo dette nærmest et vanlig navn, skulle forundre meg om det var på topp 10 en eller annen gang i løpet av de siset 100.

Manglet et IKKE i nest siste linjen der da... (skulle forundre meg om IKKE..).

Middels sære navn reagerer ingen på lenger, men de mest sære kan vel fortsatt være en belastning for ungen. Vidkun, for eksempel. Eller Lex Luthor. Eller Bjørn;)

Det er synd at Quisling ødela det navnet, for Vidkun er i seg selv et flott guttenavn, synes jeg. Men så lenge det bare assossieres til selveste Q, går det jo ikke an å bruke det.

I forbindelse med jobben har jeg vært mye i kontakt med gamle damer. Og har møtt mange 80+++ Lilly'er...

En gammel dame som bodde like ved oss, da jeg var barn, het Lilly. For meg har navnet positive assosiasjoner, da hun var en snill, gammel dame med kandis-sukker :-)

Møtte ei lita jente med navnet Lilly for ikke så lenge siden - syntes det var fint på henne :-)

Annonse

Jeg også så Ymbjør for ikke så lenge siden. Ikke nødvendigvis et navn jeg ville valgt, men likevel synes jeg det er så artig med litt fantasi.

Et navn jeg har måttet "smake på" en stund er Gunnar - kjenner nemlig en liten pjokk som heter det... Klarer liksom ikke å synes at navnet er fint. MEN samtidig synes jeg det er så flott at foreldrene valgte noe så pass "spesielt".

Gunnar? Det er jo et vanlig navn. Kanskje jeg misforstod deg ....

Jeg også så Ymbjør for ikke så lenge siden. Ikke nødvendigvis et navn jeg ville valgt, men likevel synes jeg det er så artig med litt fantasi.

Et navn jeg har måttet "smake på" en stund er Gunnar - kjenner nemlig en liten pjokk som heter det... Klarer liksom ikke å synes at navnet er fint. MEN samtidig synes jeg det er så flott at foreldrene valgte noe så pass "spesielt".

Ja, Gunnar er sjeldent nå for tiden, men det kommer nok igjen.

Min salige farfar het det, og han var født på 1800-tallet! ;-)

Stakkars Gunnar-navnet - det er nok laaangt nede i en bølgedal nå:

http://www.ssb.no/navn/gutter/gunnar.html

Oi, ja det får'n si! Men mine oldeforeldre var skikkelige "trendsettere", da, ettersom de ga ungen sitt dette navnet før den store popularitetskurven;-)

Oi, ja det får'n si! Men mine oldeforeldre var skikkelige "trendsettere", da, ettersom de ga ungen sitt dette navnet før den store popularitetskurven;-)

I min mors familie var de visst riktig sære. Min bestefar (også født på i 18xx) delte navn med ca 35 andre. Han ga sønnen sin et navn som presten først nektet å godta (20 stk som heter det i dag), og moren min fikk navn som det kun er ca 350 av. Og de er helt norske hele gjengen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...