Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• Lillemus

9

• Helmi

8

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

Ja, når jeg tenker på et par av de navnene jeg reagerte på som barn, skjønner jeg at det ikke skulle mye til. Men så het vi Kristin, Bente og Cathrine hele gjengen, også.

Sønnen min som går i andre klasse blunker ikke engang av de mest eksotiske navnevariasjoner. Han bare godtar dem.

''Han bare godtar dem.''

Det ser jeg på mine barn også. Stusser ikke på et eneste navn. Slik var det ikke da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet. Jeg har fått mange bemerkninger på mitt eget navn.

Låntge hele serien av min tante. Leste ei bok hver kveld i en måned. Ble smårar - så folk med gule øyne og uvanlig brede skuldre overalt, jeg. Ikke den perioden i livet jeg er stoltest av *knegg*

''Ikke den perioden i livet jeg er stoltest av *knegg*

''

Ikke jeg heller, men jeg føler at jeg kan unnskyldes, siden jeg bare var 15 år. :D

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201707961' post='3793628]

''Han bare godtar dem.''

Det ser jeg på mine barn også. Stusser ikke på et eneste navn. Slik var det ikke da jeg gikk på barneskolen på 80-tallet. Jeg har fått mange bemerkninger på mitt eget navn.

Heter du det samme som nicket ditt da?

Annonse

Gjest ikke ømjer

Ett av mine barn har topp10-navn, og et annet på topp20. Jeg synes det er litt kjedelig, men har faktisk ennå ikke opplevd at de har hatt navnesøsken i skole eller barnehage.

Navnene var ikke så populære da de ble født, så de var verken på topp10 eller 20 da - det forklarer jo hvorfor det ikke er så mange på kullene som heter det samme.

Synes som sagt det er litt kjedelig, men kunne ikke valgt andre navn, heller - for de er verdens vakreste!

Ett av mine barn har topp10-navn, og et annet på topp20. Jeg synes det er litt kjedelig, men har faktisk ennå ikke opplevd at de har hatt navnesøsken i skole eller barnehage.

Navnene var ikke så populære da de ble født, så de var verken på topp10 eller 20 da - det forklarer jo hvorfor det ikke er så mange på kullene som heter det samme.

Synes som sagt det er litt kjedelig, men kunne ikke valgt andre navn, heller - for de er verdens vakreste!

Man kan jo ikke gjøre noe med navneutviklingen etter at barna har fått navnene sine, da;-) se heller på dere selv som trendsetter;--)

AneM1365380603

Jeg også så Ymbjør for ikke så lenge siden. Ikke nødvendigvis et navn jeg ville valgt, men likevel synes jeg det er så artig med litt fantasi.

Et navn jeg har måttet "smake på" en stund er Gunnar - kjenner nemlig en liten pjokk som heter det... Klarer liksom ikke å synes at navnet er fint. MEN samtidig synes jeg det er så flott at foreldrene valgte noe så pass "spesielt".

Jeg synes Gunnar er et kjempeflott navn, men du har nok rett i at det ikke er så mange småpjokker som heter det. Jeg vet heller ikke om noen små som heter Leif, Viggo, Nils, Hugo og Alfred. Kanskje om noen år :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...