Gå til innhold

Tygde lekeperler, mistet bevisstheten. LINK.

Anbefalte innlegg

Noen av de kinesisk-produserte lekeperlene inneholder et stoff som kan omdannes til det narkotiske stoffet GHB i kroppen. I fjor ble flere barn i blant annet Australia og USA alvorlig syke etter å ha svelget Bindeez-perler.

Nå har et norsk barn mistet bevisstheten etter å ha tygd slike perler.

Les mer:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2227589.ece

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Håper de fleste mødre leste om dette for en tid tilbake! Skulle de ikke trekke disse greiene tilbake da?

Nei, dette har ikke jeg fått med meg, men så har vi heller ikke slikt i hus. Det var like før til en bursdag i fjor sommer, men gudskjelov ble det ikke det.

Så forferdelig!

Håper de fleste mødre leste om dette for en tid tilbake! Skulle de ikke trekke disse greiene tilbake da?

For de som alt hadde kjøpt en del og ikke tatt vare på kvitteringen, har det kanskje vært fristende å beholde dem. Og noen har helt sikkert ikke fått det med seg.

Har man barn som er store nok til å skjønne at de ikke må putte perlene i munnen, er det jo ikke så farlig så lenge det ikke er småtråkk i nærheten.

Jeg var temmelig irritert da jeg fant ut at en vare som var markedsført så tungt var giftig.

mvh

hidi, the scorpion

For de som alt hadde kjøpt en del og ikke tatt vare på kvitteringen, har det kanskje vært fristende å beholde dem. Og noen har helt sikkert ikke fått det med seg.

Har man barn som er store nok til å skjønne at de ikke må putte perlene i munnen, er det jo ikke så farlig så lenge det ikke er småtråkk i nærheten.

Jeg var temmelig irritert da jeg fant ut at en vare som var markedsført så tungt var giftig.

mvh

Jeg har alltid hatet billige ting til barn, det være seg kinderegg, macdonaldsleker etc. Om det ikke skader eget barn, så kan en yngre besøkende få det i halsen. Dyrere småleker blir passet mye bedre på og ligger sjeldent og slenger overalt. (Egen erfaring, dessverre)

Jeg har alltid hatet billige ting til barn, det være seg kinderegg, macdonaldsleker etc. Om det ikke skader eget barn, så kan en yngre besøkende få det i halsen. Dyrere småleker blir passet mye bedre på og ligger sjeldent og slenger overalt. (Egen erfaring, dessverre)

Disse perlene var så absolutt ikke billige. Svindyre faktisk...

mvh

Annonse

Jeg har aldri hørt om sånne perler, og aldri hørt dette med giften heller. Det var jo forferdelige greier... Vi perler endel med sånne vanlige gammeldagse perler, og det hender jo at noen faller på gulvet... Så det kunne helt sikkert fort skjedd her og.

Gjest ViViola

Der gjorde dere et godt valg.

mvh

Ja heldigvis, men fy for en opplevelse for de som har kjøpt det! Jeg blir helt dårlig, jeg, når jeg leser om slikt, for vi er så prisgitt den industriens kontroll, etikk og moral at det man kan blir helt skremt...

Ja heldigvis, men fy for en opplevelse for de som har kjøpt det! Jeg blir helt dårlig, jeg, når jeg leser om slikt, for vi er så prisgitt den industriens kontroll, etikk og moral at det man kan blir helt skremt...

Man kan bli både skremt og ganske så sint.

Dette var dessuten dyre produkter og svært agresivt markedsført.

mvh

Gjest ViViola

Man kan bli både skremt og ganske så sint.

Dette var dessuten dyre produkter og svært agresivt markedsført.

mvh

Ja, den markedsføringen var jo hovedgrunnen til at ungene ønsket seg det, samt det faktum at veldig mange av vennene hadde fått det allerede.

Det er bare ille at slikt skjer!

Ja, den markedsføringen var jo hovedgrunnen til at ungene ønsket seg det, samt det faktum at veldig mange av vennene hadde fått det allerede.

Det er bare ille at slikt skjer!

Hadde de brukt 10% av markedsføringskronene på produktkontroll...

Man kan jo bare håpe på noe feite søksmål i USA. Hva man enn ellers mener om landet og rettsystemet de har, er de vel de eneste som kan klare å gjøre slike ting ulønnsomme.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...