Gå til innhold

Veiavgiften, når kommer den da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, jeg higer etter å betale!!! :) Neida, egentlig ikke.. men mener å huske jeg fikk ny oblat i desember i 2006, men ikke fått oblaten for 2008 ennå? Betalingsfristen er 15. mars er det ikke? Hvor mye koster det i år da? Har bil fra 97.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har heller ikke fått min regning ennå.

Skrevet

Regninga kommer vel ikke før uti februar eller mars og oblaten kommer vel ikke før til sommeren omtrent?! Mener å huske det var langt utpå året fristen for å sette på årets oblat var i fjor?

Skrevet

Regninga kommer vel ikke før uti februar eller mars og oblaten kommer vel ikke før til sommeren omtrent?! Mener å huske det var langt utpå året fristen for å sette på årets oblat var i fjor?

Hæ? Nei det kan vel ikke stemme...??? Satt på oblaten i desember 2006 jeg husker jeg.. Jeg husker det godt fordi jeg var så usikker for trodde ikke den skulle på før 2007, men gubben insisterte og alle andre hade gjort det så jeg så måtte gi meg der gitt..

Skrevet

Hæ? Nei det kan vel ikke stemme...??? Satt på oblaten i desember 2006 jeg husker jeg.. Jeg husker det godt fordi jeg var så usikker for trodde ikke den skulle på før 2007, men gubben insisterte og alle andre hade gjort det så jeg så måtte gi meg der gitt..

Jeg tror også at regninga kommer i januar/februar, og at oblatene kommer i april eller noe sånt.

Skrevet

Oblatene kommer ca i mai, tror jeg, så sant du har betalt veiavgiften til fristen og evt. hatt bilen i eu-kontroll når du skal. Da skal du sette på oblaten med en gang. Fra ca august begynner de å klippe skiltene på biler uten gyldige oblater.

Annonse

Skrevet

Du får fakturaen i slutten av februar, begynnelsen av mars. For personbiler er den nå kr. 2.660 og kr 3.090,- for dieselbiler som ikke har fabrikk montert partikkelfilter.

Årsavgiften gjelder for kalenderåret, men betalingsfristen er 20 mars, mot 15 før.

Oblatene for du ikke før mot sommeren. De som venter lengst får dem ikke før ut i juni. Har hørt om enkelte tilfeller at de har ventet lenger også.

Skrevet

Oblatene kommer ca i mai, tror jeg, så sant du har betalt veiavgiften til fristen og evt. hatt bilen i eu-kontroll når du skal. Da skal du sette på oblaten med en gang. Fra ca august begynner de å klippe skiltene på biler uten gyldige oblater.

Ok, takk for oppklaring. Da er det kanskje mange netter med lite søvn som spiller cellene i bollen et puss. :)

Skrevet

Ok, takk for oppklaring. Da er det kanskje mange netter med lite søvn som spiller cellene i bollen et puss. :)

Du fikk ikke ny bil i desember, da?

Skrevet

å søren, er veiavgifta like om hjørnet?

jaja,er vel bare å bla opp fra formuen da.

Skrevet

Du fikk ikke ny bil i desember, da?

Jo, visst gjorde jeg det.. *herregud* bra noen passer på mine små grå.. hehe.. Sånn er det med sykt barn som ikke sover og bare henger i beinet på mor døgnet rundt over en uke.. *snork*

Skrevet

Jeg har heller ikke fått min regning ennå.

Nå kom jeg til å tenke på det ja,kansje noen her vet?

Har kjøpt meg ny bil(får den til påsken),kjører nå rundt i en kasse som ikke har lenge igjen,hvordan blir det med veiavgiften på denne bilen da?

Må den betales nå uansett eller kan jeg levere inn skiltene engang i nærmeste fremtid og slippe unna?

Skal uansett kvitte meg med den bilen,men ville jo gjerne hatt den til den nye kom,noen som vet hva som er smart å gjøre?

Og hva koster veiavgiften i år da?

93 mod.bensin.

Takker for hjelp,

og gleder meg til det står en flett ny bil utenfor til påsken,første gang jeg har en ny bil da,får nesten litt vondt i magen når jeg tenker på hva det koster men nå er det gjort og det er ingen vei tilbake.

Skrevet

Jo. Jeg kjøpte bil i mars i fjor og betalte veiavgift samtidig for den var ikke betalt ennå. Fikk oblatene en tid senere og klarte å rote dem bort så jeg måtte på Biltilsynet og få nye og da var det langt utpå våren.

Annonse

Skrevet

Jo, visst gjorde jeg det.. *herregud* bra noen passer på mine små grå.. hehe.. Sånn er det med sykt barn som ikke sover og bare henger i beinet på mor døgnet rundt over en uke.. *snork*

Uten søvn duger de små grå dårlig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...