Gå til innhold

Kortpustet nyfødt baby

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er litt bekymra for min 1 uke gamle sønn. Jeg synes han er veldig kortpustet når han ammes. Han klarer å suge mellom 5 og 10 ganger, raskt, og tar deretter en god lang pause. Jeg masserer ryggen eller føttene for å få opp intensiteten, og holder han gående en stund. Han lar seg ofte ikke amme mer enn 5 minutter. Det er ikke alltid det er tomt for melk, virker mest som han er litt sliten. Og pulsen er ganske høy. Jeg legger han ofte litt, men det tar som regel ikke mange minuttene før han vil ha litt mer melk. Hvor høy puls kan han ha uten at det er tegn på noe galt? Er slike sugepauser vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298392-kortpustet-nyf%C3%B8dt-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Sugepauser kan være vanlig, men det er ikke lett å bedømme barnet ditt ut fra hva du skriver. Siden barnet er bare 1 uke gammelt synes jeg du skal ta kontakt med fødeavdelingen der du fødte og få barnelegen der til å undersøke barnet ditt igjen.Jeg er sikker på at du får time umiddelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...