Gå til innhold

Hva skal dere kose dere med i dag?

Gjest koselig å høre hvordan andre har det ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hemmeligheten bak gode gratinerte poteter er lav temperatur og laaaang tid :-). Men om du skal rekke det i dag og begynne først nå blir det neppe mat før ved 21-22-tiden ;)

Såpass ja, hvilken temperatur og hvor lenge bruker du å ha de inne da?

Jeg fant en ny oppskrift i kokeboka til Stiansen, der man skal koke potetene litt i melk/fløte først. Så tenkte å prøve det.

Problemet mitt er at det blir så veldig tyntflytende, jeg vil ha en litt tykk saus som det er i de kjøpepakkene. Er da hemmeligheten den lange steketiden, eller er det andre ting som spiller inn her?

Skrevet

Jeg skal straks ut døra og se Lønsj, den nye norske m Hennie/ Dahl Thorp og Tjelta. Kanskje det blir en pils eller et glass vin etterpå også?

:)

Skrevet

I dag hadde eg faktisk ikkje tenkt å kose meg i det hele tatt.

Er aleine no, sønnen er i bursdagsselskap, så nå nyter eg stillheten...

Skrevet

Vel,jeg som egentlig ville spilt poker i kveld, er blitt hjemme..

Snufse...

Men skal kose meg med farmen, og trøste spise masse godteri!

;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fant en ny oppskrift i kokeboka til Stiansen, der man skal koke potetene litt i melk/fløte først. Så tenkte å prøve det.

Problemet mitt er at det blir så veldig tyntflytende, jeg vil ha en litt tykk saus som det er i de kjøpepakkene. Er da hemmeligheten den lange steketiden, eller er det andre ting som spiller inn her?

Lang steketid og skikkelig kremfløte, ikke matfløte.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg koker potetskiver i kremfløte sammen med litt hvitløk og pepper. Så gratinerer jeg det etterpå. Da blir det tykt og godt. Bruker du matfløte vil det ikke tykne på samme måte.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201977560' post='3796581]

Jeg koker potetskiver i kremfløte sammen med litt hvitløk og pepper. Så gratinerer jeg det etterpå. Da blir det tykt og godt. Bruker du matfløte vil det ikke tykne på samme måte.

Hm... dumt jeg ikke brukte bare kremfløte da, hadde igjen litt matfløte i en boks så det ble litt blanding. Får håpe det blir bra likevel:) Hadde litt ost innimellom potetskivene også, tenkte kanskje det hjalp på litt, hehe. :)

Skrevet

Hm... dumt jeg ikke brukte bare kremfløte da, hadde igjen litt matfløte i en boks så det ble litt blanding. Får håpe det blir bra likevel:) Hadde litt ost innimellom potetskivene også, tenkte kanskje det hjalp på litt, hehe. :)

Det gjør ikke noe om du sper med litt matfløte, så lenge det er kremfløte som er basis.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201983232' post='3796676]

Det gjør ikke noe om du sper med litt matfløte, så lenge det er kremfløte som er basis.

De ble ganske gode! Men skal ta litt mindre poteter neste gang, tror det ble litt mye i forhold til væskemengden. Men jeg nærmer meg målet om gode gratinerte poteter:)

Skrevet

De ble ganske gode! Men skal ta litt mindre poteter neste gang, tror det ble litt mye i forhold til væskemengden. Men jeg nærmer meg målet om gode gratinerte poteter:)

Så bra :o) Snart har du akkurat de rette gratinerte potetene. Er mange ting jeg har prøvd meg frem på før det sitter perfekt.

Skrevet

I går var det generalprøve for jentene til kl var over 19, så det ble lite kos.

I dag er det ballettforestilling, så vi tar vel kosen igjen neste helg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...