Gå til innhold

Bedt i bursdag, men ble syk. Gave?

Anbefalte innlegg

Gjest mor til barnet
Skrevet

Noen i klassen hadde felles bursdagsfest, hele klassen ble invitert. Vårt barn kunne ikke delta pga sykdom.

Gir vi gave allikevel? Vanligvis ligger gavene på 70-100 kr. Barna er 7-8 år.

Skrevet

Hvis det er en av de nærmeste vennene, så tror jeg at barnet mitt hadde gitt gave, selv om han/hun var blitt syk,

Var det bare en av flokken, hadde vi ikke gitt gave.

Skrevet

Hvis det er en av de nærmeste vennene, så tror jeg at barnet mitt hadde gitt gave, selv om han/hun var blitt syk,

Samme her! Gave hvis nær venn - ellers ikke.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg gir kun gave da hvis barnet mitt og bursdagsbarnet er nære venner. Jeg opplevde det samme her en dag. Mitt barnehagebarn måtte melde avbud samme dag pga omgangssyke. Vi har kjøpt presang, så den skal bursdagsbarnet få ved en senere anledning.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Om ikke det hadde vært familie eller bestevenner.

Gjest Elextra
Skrevet

Samme her.

Skrevet

Gir til en nær venn, og dersom gaven alt er innkjøpt.

Eller om barnet mitt absolutt vil gi likevel.

Gjest klaymen
Skrevet

Samme her

Skrevet

Ville ikke gitt om det ikke var nær venn/slektning. Vi gav likevel gave til en i bhg da sønnen min var inivitert i bursdag og ble syk - gaven var allerede kjøpt.

Skrevet

Slik gjør vi det også.

Skrevet

Vi gjør som prust beskriver. Evt. også hvis gaven allerede var innkjøpt og passet ekstra godt til akkurat det bursdagsbarnet.

Skrevet

Jeg hadde bare gitt gaven dersom dette hadde vært den spesielle venninnen. Ellers ikke.

Skrevet

Vi bruker ikke bry oss med gaver hvis ungene ikke kan i bursdager. Våre barn har heller ike fått gaver med de som ikke kan komme i deres bursdager, og det er veldig greit syns jeg.

Skrevet

Samme her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...