Gå til innhold

Litt skuffet til tross for at jeg har fått plass

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time hos en psykiatrisk sykepleier. Det er ikke det at jeg har noe imot det. Men jeg hadde hatt et ønske om en utredning og å få en korrekt diagnose. Jeg vet ikke helt hva det er med meg.

Jeg har fått mange ulike diagnoser opp igjenom tidene blant annet mens jeg var innlagt på akuttavdeling.

Så hmm er litt tvilsom.Ser frem til å få noen å prate med. Men samtidig så skulle jeg ønske å få noen som kanskje skjønner meg.Jeg er veldig forvirret for tiden over hva jeg sliter med og hvilken diagnose som evt passer.

Tror kanskje dessverre jeg har en form for personlighetsforstyrrelse.Og jeg har tidligere fått diagnosen EUPF.Men har endret meg endel og blitt mye mer rolig og stabil. Lurer på om den har gått over til å bli unnvikende pf.Begynt å isolere meg og har problemer med relasjoner enda egentlig. Cipralex har hjulpet veldig mye synes jeg så det er jeg glad for.Men jeg føler jeg har fortsatt endel ting å jobbe med og finne ut av.

Ble litt skuffet når jeg tydeligvis ikke har fått time hos en psykiater eller psykolog dessverre.Men det er jo bare første timen så vet ikke enda.

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Det er ikke så mange som får gå fast til en psykiater. Det er få psykiatere i Norge. Regner med at den psykiatriske sykepleieren har en psykiater på poliklinikken å rådføre seg med. Veldig mange psykiatere tar bare inn pasienter enkeltvis for medisinjusteringer og lignende.

Den psykiatriske sykepleieren kan også utrede deg hvis hun er sertifisert for å ta utredninger/tester. Jeg fikk utredning hos en psykatrisk sykepleier. Psykiateren jeg går hos har godkjent disse diagnosene jeg fikk.

Med tiden kan det være hun sender deg videre til en psykiater ved samme poliklinikk hvis du trenger/ønsker mer instensiv kogintiv terapi o.l. Forstått det sånn at dette er ikke psyk.sykepleiere så dyktige til, de driver mer med samtaleterapi.

Sykepleieren var en god støtte for meg den tiden jeg gikk til henne, men på et punkt kom jeg ikke videre og da var jeg så heldig at jeg fikk fortsette hos psykiater ved samme avdeling og det er en helt annen og mye tøffere form for terapi.

Ønsker deg uansett lykke til. Hun kan sikkert være veldig dyktig og hjelpe deg mye, og kjemien har jo også veldig mye å si :o)

Syns du skal få legen din til å svare på tilbudet du har fått at det er ønskelig med en utredning.

Jeg har ofte lurt på hvorfor man kommer til sykepleier først. Om det er for at de skal evaluere hvem som skal videre til psykolog/psykiater eller hvordan det er.

Merkelig ordning.

Tenk om det hadde vært sånn hos fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...