Gå til innhold

spørsmål om vondt haleben

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

i går klarte jeg og dettte og slo halebenet mitt kraftig.Nå lurer jeg på om jeg kan ha slått brist eller brekt halebenet.

Det er så sinnsykt vondt og både ligge og sitte.Nå skal det litt til før jeg klager men nå er det bare helt forferdelig.Er det noen av dere som har vært borti dette og kan forklare meg hvordan en brist kjennes ut.Bør jeg kanskje ringe legen i morgen...Flere ganger i dag så har tårene bare har trillet fordi smertene er forferdelige.

Dette ble masse syting fra meg...

Skrevet

Jeg fikk trolig brist i halebeinet en gang for noen år siden. Gikk ikke til lege, men det var nok det det var.

Fikk det faktisk da jeg var på lekeplassen med ungene, og stod lent inntil en vannrett stokk som omkranset lekeplassen. Satt skjevt i kanksje 20 minutter og passet på ungene. Hadde grusomt vondt i noen døgn, så en del vondt i flerer uker, så litt vondt i noen måneder.... Nå er vel dette 3-4-5 år siden, og jeg kjenner ikke noe lenger.

Min mor brakk halebeinet en gang da hun falt på ski, og det var veldig vondt. Hun fikk en gummiring til å sitte på, men ellers var det ikke noe å gjøre :-(

Skrevet

Huff, stakkars deg, dette er forferdelig vondt. Jeg slo halebeinet mitt kraftig en gang og det tok måneder før det var helt i orden igjen.

Ta deg en tur til legen du.

hare1365380455
Skrevet

God bedring.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort.. Det er kanskje lurt å gå til lege.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har bristet mitt. Det var sinnsykt vondt, det gav seg etter noen uker, men den dag i dag kan jeg kjenne det hvis jeg sitter lenge på hardt underlag.

Mamma har gjort det samme, hun kan kjenne det enda, men som sagt, bare hvis vi sitter lenge på en pinnestol o.l

Vi fikk beskjed om at det ikke var noe og gjøre med. Ta en tur til legen du, om det ikke kan gjøres noe med, så kan du iallefall få smertestillendes, når du har så vondt. Eller så har kanskje legen noe som kan hjelpe. Det er mange år siden jeg gjorde det, så det kan ha forandret seg.

Hvis ikke kan du prøve paracet+ibux i kombinasjon, 2 paracet og 400 mg ibux, eller 600 mg. Det går bra i noen dager.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...