Gå til innhold

Amming/kort tungebånd


Mymlen

Anbefalte innlegg

Viser til tidligere innlegg her da jeg har hatt svært såre brystvorter (eksem) over lang tid. Det har også satt seg bakterier i sårene. Barnet er nå 7 mnd, og i denne uka fikk vi klippet tungebåndet på gutten. Brystvortene ble i løpet av dager nærmest som før!

Jeg har tatt opp dette med helsesøster, helsestasjonslege, barselavd., allergispesialist, jeg har vært på legevakten med to brystbetennelser og spurt om dette, jeg har oppsøkt egen lege - som måtte prøve å stagge de hissige stafylokokkene som det var stor oppvekst av. På grunn av en ukjent infeksjon kom vi til øre/nese/halsspesialist som kunne klippet tungebåndet på dagen hadde det ikke vært for infeksjonen! Hva er det som gjør at en samlet allmennhelsetjeneste ikke engang vurderer klipping av tungebånd når pasienten kommer igjen gang på gang?

Det kunne spart meg og gutten for å plages i flere måneder, det ville spart oss for tre antibiotikakurer, antibiotikasalve, hundrevis av kroner til salver/kremer, ubekvem amming og en masse idiotiske kjerringråd! Det er lett å være etterpåklok, men et eller annet sted her er det noe som svikter. Trenger man vente til barnet går ned i vekt før man gjør noe med et kort tungebånd? Problemene kan oppstå lenge før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Mymlen.Trist at det tok så lang tid før du ble tatt alvorlig.Godt at du fikk hjelp hos øre -nese -hals legen.Vi har en lang vei å gå i helsevesenet når det gjelder kunskap om amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...