Gå til innhold

Møtte barnefaren på fest...

Anbefalte innlegg

Min venninne har en ett år gammel sønn sammen med en kar fra samme bygda. Hun er 27 nå, og han er 31(tror jeg...). Min venninne har foreldreretten, og han har sønnen annahver helg.

Vi var på fest i helga, og på bygdas utested møtte vi faren(altså, hennes eks) rimelig brisen. SELV OM det var han som hadde sønnen denne helgen.

Når hun spør hvor gutten er, så får hun til svar han er hjemme sammen med sine besteforeldre...!!??

Som tilleggsopplysning, besteforeldrene er jo veldig glad i sønnen og tar godt vare på han og sånt(dette vet såklart min venninne).

Men likevel.. Er ikke dette litt drøyt??

Jeg har jo ingenting med dette, er bare veldig nysgjerrig på dette... Faren har jo tross alt bare sønnen sin hjemme annahver helg, men velger likevel å dra på fest...!

Hva mener dere om dette?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298693-m%C3%B8tte-barnefaren-p%C3%A5-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Det blir liksom aldri bedre

Faren til barna mine er også veldig opptatt med ting og tang når de er på besøk.

Enten så må helger gjøres om fordi de har besøk, eller skal ut, eller ditt eller datt.

Så sitter han gjerne på pc hele helga mens de er der.

Eller gjør svært mye annet som en skulle tro kunne vente de stakkarslige to dagene som ungene er der.

Og de siste månedene har det vært så mye frem og tilbake også med mine unger at det har kunnet gå fire og fem uker mellom hver gang.

Men tror du det blir noe bedre fordi da?

Neeeeeida...

Hva jeg synes om det?

En stor haug hannkjønn er helt enkelt svært korttenkte, egosentrerte og med en litt for liten klatt inteligens.

Eg hadde valgt å være hjemme, men folk er forskjellige og tar andre valg enn eg ville gjort.

Men det viktigste var at gutten hadde det trygt og godt sammen med besteforeldrene, det satte sikkert både de og gutten pris på å få være litt aleine.

Ingen _stor_ sak om dette skjer en sjelden gang. :)

Selv om han var ute på fest på kvelden, vet ikke du hva han har gjort sammen med sønnen tidligere på dagen, og hva som skulle skje neste da. Besteforeldrene syntes sikkert det var stas å få være barnevakter de også. Synes ikke dette er noe å tenke på engang, hvis det er en enkelt hendelse og ikke noe som skjer hver helg da.

Jeg bor heller ikke sammen med barnefaren, men det hender jeg har barnevakt innimellom fordi jeg har lyst til å være med på noe spesielt eller fordi besteforeldrene har lyst til å "låne" sønnen min.

Annonse

Kanskje han gjør dette nesten alle helgene han har barnet hos seg?

Eller kanskje det var årets fest for ham - sammen med kompisene. Den festen han hadde gledet seg til i mange måneder - og etter nøye overveielse og mange samvittighetskvaler bestemte seg for å gå på.

Det er ikke mulig for meg å vite det. Derfor kan jeg heller ikke si noe om hva jeg synes om det.

Gjest forstår ikke søsteren min heller

Jeg reagerer på søsteren min. De har delt omsorg. Hun takler visst ikke å ha ungene i den nye leiligheten sin og reiser hver fridag hjem til våre foreldre. Eller til oss. Hun bruker OFTE barnevakt for å gå ut med den nye typen...

Tror bare jeg hadde savnet ungene sånn når jeg bare hadde dem halve tiden at jeg ville spart "utegåinga" til "fri" dager og helger...

Persille1365381127

Det hender rett som det er at jeg drar ut etter at Billa har lagt seg, om hun er hos mamma eller noe (vi bor i nærheten av hverandre) - ser ikke helt at det er et problem?

Men det kan jo hende det er mer til historien her da...

Gjest Vinterstorm

Det hender rett som det er at jeg drar ut etter at Billa har lagt seg, om hun er hos mamma eller noe (vi bor i nærheten av hverandre) - ser ikke helt at det er et problem?

Men det kan jo hende det er mer til historien her da...

Her var det snakk om en far som har barnet på samvær annenhver helg og som prioriterer å gå ut og feste isteden for å være sammen med barnet sitt.

Annonse

Spiller det noen rolle hva vi mener? Eller hva du mener, og for den saks skyld hva barnets mor mener?

Hva kan hun egentlig gjøre med det? Nekte ham å se barnet fordi han lar foreldrene sine passe det noen timer? Stille betingelser for hvordan samværet skal foregå?

Det er ikke noe hun kan gjøre. Så det er like greit å la være å kaste bort tid på å ergre seg over det.

"Lord grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and

the wisdom to know the difference."

Persille1365381127

Her var det snakk om en far som har barnet på samvær annenhver helg og som prioriterer å gå ut og feste isteden for å være sammen med barnet sitt.

Det vet du vel ikke?

Barnet legger seg syv? Åtte? Far drar på fest, og er tilbake innen barnet våkner. Hvem som er der når barnet sover er irrelevant. Du vet heller ikke om han var full, om han ikke klarte å stå opp osv.

Jeg ser ikke problemet, med mindre dette skjer hver gang eller han ikke klarer å gå en helg uten å feste.

Besteforeldrene (hans foreldre) ser jo ikke barnet annet enn når han har samværshelg, antar jeg? Da er det fint at de også får litt alenetid med den lille.

Gjest Elextra

Med mindre du vet det skjer hver eneste gang, og at far sliter seg sånn ut ved festingen at han ikke klarer å ta vare på barnet dagen etter, synes jeg ikke det er noe å bekymre seg sånn for.

Gjest Elextra

Spiller det noen rolle hva vi mener? Eller hva du mener, og for den saks skyld hva barnets mor mener?

Hva kan hun egentlig gjøre med det? Nekte ham å se barnet fordi han lar foreldrene sine passe det noen timer? Stille betingelser for hvordan samværet skal foregå?

Det er ikke noe hun kan gjøre. Så det er like greit å la være å kaste bort tid på å ergre seg over det.

"Lord grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and

the wisdom to know the difference."

Det sitatet er fint :). Hvor kommer det fra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...