Nb! Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Vi forsøker å bli gravide, å hvis vi har klart det denne mnd (el ved en senere anledning) så lurer jeg på om det er noe jeg kan søe på når jeg skal være hjemme til høsten... Jeg går på skole nå, som er ferdig i juni, dermed føder jeg ikke i studietiden, men kommer heller ikke til å klare å jobbe i 6 mnd slik at jeg har rett på noe, siden termin kan bli i oktober (el senere).. Faller jeg mellom to stoler da??? Jeg har nemlig ikke rett på arbeidsledighetstrygd fra aetat pga jeg har vært hjemme med barn i 10 år inntil jeg begynte på skole nå i høst, å jeg går på skolen som nevnt nå frem til juni i år, da den er ferdig, så er jeg hjemme med barna i sommerferien da vi ikke har noen andre steder vi kan ha dem, heller... å da er det ikke mange mnd igjen å jobbe på, å jeg regner ikke med å få noen jobb, siden de sannsynligvis ikke vil ansette en høygravid dame.. Siden jeg ikke har rett på noe fra lånekassen, ikke fra aetat og ikke fra nav siden jeg er i fast forhold, er det kun engangsstønaden som gjelder her da?? Håper noen kan hjelpe meg med dette ;-) 0 Siter
Flaxseed Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Du har deg selv å takke. Måtte du bli gravid akkurat nå? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Mener du får engangs beløpet ja... Lykke til da! :0) 0 Siter
Nb! Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Du har deg selv å takke. Måtte du bli gravid akkurat nå? Måtte det ja ;-) Det passer best nå, for da føder jeg ikke før flere mnd etter at skoleåret er over, å da skal jeg være hjemme med barna et helt år allikevel, så da har vi funnet ut at vi ønsker å få et barn nå, istedenfor senere når jeg er tilbake i arbeidslivet igjen.. 0 Siter
Nb! Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Mener du får engangs beløpet ja... Lykke til da! :0) Ok, er det samme som jeg alltid har fått da ;-) Bare lurte på hvordan det virket, tusen takk for svar ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.