Mary Poppins Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har vært på intervju til to forskjellige jobber. Jobb1 skulle jeg høre ifra i løpet av denne uken, mens jobb2 hører jeg ikke fra før neste uken eller uken etter. Saken er den at jeg vil helst ha jobb2. Dersom jobb1 ringer meg snart og tilbyr meg jobb vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Jeg vil hverken si ja eller nei med engang for jeg må tenke litt på det. Men hvordan sier man det på høfligst mulig måte? Spør man hvor lang svarfrist man har? Eller forventes det at du gir et svar med en gang når de ringer? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det er vanlig at man har minst ukes tid til å bestemme seg for om man vil takke ja. I min nåværende jobb fikk jeg tilsendt kontrakten og ble bedt om å gi beskjed innen en avtalt dato og da også returnere den signerte kontrakten. 0 Siter
Atene Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Du forventes ikke å gi svar med én gang, og de er helt greit å si at du må tenke på det. Hvis du ikke får svar på den du helst vil ha før uken etter neste uke, kan det imidlertid bli litt lang tenketid. Det er et dilemma. 0 Siter
Mirabell Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det er vel vanlig å få et skriftlig tilbud med lønn, startdato osv. Og en "svar innen dd.mm.åå". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.