Gå til innhold

Til legen med barn - lønn?

Anbefalte innlegg

Barnet vårt har fått henvisning til en spesialist i en annen by. Det tar tid å kjøre dit og vi vil sannsynligvis bli borte hele dagen.

Hva med jobben min? Får jeg lønn? Skal jeg søke om permisjon (hva slags?)? Eller skal man bruke en "hjemme-med-sykt-barn-dag" ?

Jeg skal selvfølgelig spørre sjefen på jobben, men hun er borte akkurat nå. Derfor ville jeg høre hva dere tror...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298769-til-legen-med-barn-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss så

På hjemmesiden vår på jobb, så står det at vi får permisjon med lønn hvis vi må til spesialist o.l. med våre barn.

Vi er jevnlig til ortoptist i en annen by, så jeg får permisjon med lønn.

Slike ting er nok det første jeg ville satt meg inn i på din arbeidsplass hadde jeg vært deg, slik at du vet hvordan du skal forholde deg til det ene og det andre ....

Kommer helt an på om du har tariffavtale eller ei det, og hva som står i den, så det er umulig for oss å gjette. :) Hvis dere har tariffavtale (du er medlem av en arbeidstakerorganisasjon), så les i overenskomsten. I vår overenskomst står det at vi får permisjon med lønn for slike ting.. I Arbeidsmiljøloven har du ikke krav på det. Da må du bruke sykt-barn-dag for ikke å bli trukket i lønn, hvis ikke sjefen din er grei å velger å gi deg fri da. :)

Annonse

Du kan også bruke syke-barn-timer.

Hvis du ikke trenger å være borte hele dagen, kan dette være løsningen.

Vi går til fysioterapi med sønnen ofte, og da bruker vi timer på dette.

Vi kunne også søkt om velferdspermisjon med lønn, men det er ingen god løsning for oss, da dette er et regelmessig fravær.

For andre ting tar jeg velferdspermisjon eller avspaserer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...