Gå til innhold

Mange barn søker foreldre nå:)

Anbefalte innlegg

Tubby1365380674

Vil bare tipse alle som ikke selv har sett det at det er mange barn på AF sine barn søker foreldre sider. Fra mange land og i alder 1 år og oppover. Vi adopterte nr. 3 på denne måten og vurderer nå nr. 4 på denne måten:)

Tips til filip.adopt. og andre selvfølgelig: Filippinene prøver nå en periode og legge flere barn på disse sidene. Det er det flere som har etterspurt og gledelig er det at det nå kommer barn derfra også. Det er allerede ei jente der, på et år.

Det går også fint an å få barn fra ulike land. Vi har prøvd og ser at det har vært en berikelse.Mange fordeler med sammen land, men det er fullt mulig å tenke annerledes:)

Det var dagens reklame for de små og store somn venter på en mamma og pappa:)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298820-mange-barn-s%C3%B8ker-foreldre-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adopsjon / fosterforeldre

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202385431' post='3800031]

Fint innlegg!

En annen ting: Det er stor mangel på fosterforeldre i hele Norge. Jeg gleder meg til å bli kjent med to nye barn om kort tid :)

Ikke for å være ufin, men dette er adopsjonsforum, dessuten er det en vesentlig forskjell på å adoptere og være fosterforeldre. Det kan ikke uten videre sammenlignes. Jeg har stor respekt for begge deler. Det er viktig å vite hva en gjør når en adopterer fra inn og utland kontra det å ta et fosterbarn.

Jeg for min del er grunnleggende motstander av fosterbarn / fosterhjemsordningen i Norge, men det er vel en annen diskusjon.

Ikke for å være ufin, men dette er adopsjonsforum, dessuten er det en vesentlig forskjell på å adoptere og være fosterforeldre. Det kan ikke uten videre sammenlignes. Jeg har stor respekt for begge deler. Det er viktig å vite hva en gjør når en adopterer fra inn og utland kontra det å ta et fosterbarn.

Jeg for min del er grunnleggende motstander av fosterbarn / fosterhjemsordningen i Norge, men det er vel en annen diskusjon.

Å beklager, jeg brukte kun "siste 100"-siden, så jeg trodde innlegget lå på åpent, hvor jeg er mest aktiv.

Gjest Blikkboks

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202398631' post='3800216]

Å beklager, jeg brukte kun "siste 100"-siden, så jeg trodde innlegget lå på åpent, hvor jeg er mest aktiv.

Det er vel ikke du som skal beklage. Ærligtalt for ett surmaga oppstøt.

Ett klassisk eksempel på hvorfor jeg oppholder meg på foreldre og småbarn, og har byttet nick siden jeg var inne på adopsjon.

Faktisk er det nokså mange adoptanter som har fosterbarn, besøkshjem, så jeg syns absolutt ikke temaet var helt feilplassert. Det var i tillegg, apropo ett annet "reklame" (i mangel av å finne ett bedre ord) innlegg.

Og jeg har en fosterjente i familien som kom til fosterforeldrene sine når hun var 9mnd, og når hun var 16år bke hun adoptert. Men det er en egen historie......

Ha en flott kveld, Lotte!

Gjest Blikkboks

Men, vet du? Innlegget ditt var faktisk ufint, så om det ikke var meningen, burde du formulert deg anderledes.

Vennlig hilsen fra en som i alle fall tør å stå for det man skriver

Annonse

Det er vel ikke du som skal beklage. Ærligtalt for ett surmaga oppstøt.

Ett klassisk eksempel på hvorfor jeg oppholder meg på foreldre og småbarn, og har byttet nick siden jeg var inne på adopsjon.

Faktisk er det nokså mange adoptanter som har fosterbarn, besøkshjem, så jeg syns absolutt ikke temaet var helt feilplassert. Det var i tillegg, apropo ett annet "reklame" (i mangel av å finne ett bedre ord) innlegg.

Og jeg har en fosterjente i familien som kom til fosterforeldrene sine når hun var 9mnd, og når hun var 16år bke hun adoptert. Men det er en egen historie......

Ha en flott kveld, Lotte!

Enig med det du skriver.

Det er ikke vi som tar i mot de to barna, men noen som er oss nær.

Ha en fin kveld du også! :)

villbringebær

Men, vet du? Innlegget ditt var faktisk ufint, så om det ikke var meningen, burde du formulert deg anderledes.

Vennlig hilsen fra en som i alle fall tør å stå for det man skriver

Jeg synes ikke innlegget var ufint jeg... Vedkommende ordla seg på en helt kurant måte! Det sure oppgulpet som vi til stadighet hører om, er jeg mektig lei av å høre om, for å si det mildt,

Hvorfor i all verden skal ikke folk få lov til å si ting uten at de enten blir kritisert for ikke å høre hjemme på forumet eller for at det de sier er et "surt oppgulp?" Dette siste er jeg bare såå lei av å høre!!

Det kan hende det ikke er så lurt å gi folk tilbakemeldinger om at det de skriver ikke passer helt inn på et forum som dette, men må det på død og liv karakteriseres som sure oppgulp fordet??

Med vennlig hilsen

Gjest Blikkboks

Jeg synes ikke innlegget var ufint jeg... Vedkommende ordla seg på en helt kurant måte! Det sure oppgulpet som vi til stadighet hører om, er jeg mektig lei av å høre om, for å si det mildt,

Hvorfor i all verden skal ikke folk få lov til å si ting uten at de enten blir kritisert for ikke å høre hjemme på forumet eller for at det de sier er et "surt oppgulp?" Dette siste er jeg bare såå lei av å høre!!

Det kan hende det ikke er så lurt å gi folk tilbakemeldinger om at det de skriver ikke passer helt inn på et forum som dette, men må det på død og liv karakteriseres som sure oppgulp fordet??

Med vennlig hilsen

''Det er viktig å vite hva en gjør når en adopterer fra inn og utland kontra det å ta et fosterbarn''

Ja, ja, dette gidder jeg ikke å gå inn på engang....

Og jeg mener at ingen, hverken ukjente engangsnick, du eller jeg, har myndighet til å bestemme hvor man velger å poste ett "apropo" innlegg. Jeg syns det var utrolig naturlig innlegg Lotte skerv, og passet godt inn i temaet på tråden i mine øyne.

Vi trenger at noen minner oss på at vi har barn i norge som trenger vår hjelp også. Og dessverre er det ett økende problem at det finnes for få som er villige til å være fosterforeldre, avlastningfamilie og akutthjem.

Og DOL har ett eget anonymt politi, som ikke gjør annet enn å rette på at andre har skrivefeil eller poster innlegg på feil fora :o)

villbringebær

''Det er viktig å vite hva en gjør når en adopterer fra inn og utland kontra det å ta et fosterbarn''

Ja, ja, dette gidder jeg ikke å gå inn på engang....

Og jeg mener at ingen, hverken ukjente engangsnick, du eller jeg, har myndighet til å bestemme hvor man velger å poste ett "apropo" innlegg. Jeg syns det var utrolig naturlig innlegg Lotte skerv, og passet godt inn i temaet på tråden i mine øyne.

Vi trenger at noen minner oss på at vi har barn i norge som trenger vår hjelp også. Og dessverre er det ett økende problem at det finnes for få som er villige til å være fosterforeldre, avlastningfamilie og akutthjem.

Og DOL har ett eget anonymt politi, som ikke gjør annet enn å rette på at andre har skrivefeil eller poster innlegg på feil fora :o)

Jeg har ingen problemer med det innlegget Lotte postet, hvis du leser svaret mitt til deg en gang til.

Jeg har imidlertid sett meg grådig lei på kommentarer av typen "ditt sure oppgulp gidder vi ikke høre på, eller hører ikke hjemme noen plass" etc!...

Helt enig med deg at det hverken er opp til deg eller meg eller den anonyme å avgjøre hvem som har lov til å si hva hvor! ;-)

Gjest Angela26

Jeg synes heller ikke du trenger aa beklage deg. Det du skrev var fint, og jeg sjoenner ikke at noen gidder aa kommentere det med en slags kritikk, selv om fosterhjem ikke er det samme som adopsjon!

villbringebær

Du trenger ikke å beklage deg ;-) Synes det er helt ok å diskutere og fortelle om flere ting, også her inne på Adopsjon. Det handler jo om å sette unger som trenger omsorg i fokus!

Det gjør vel ingenting, Lotte. Synes du kom med en fin påminning, jeg - og det var da vel ingenting som tydet på at du ikke vet forskjell på adopsjon og fosterhjemsordning.

Såpass forumromslighet må vi ha. :o)

Annonse

Gjest Adopsjon / fosterforeldre

Du trenger ikke beklage deg. Jeg har stor respekt for de som er fosterforeldre, kjenner bare så alfor godt til medaljens bakside og de store utfordringene disse foreldrene og barna gjennomgår og syntes barnevernet og bufetat er satt til å gjøre en håpløs jobb med de midler de har. Barna lever i konstant frykt/usikkerhet for å bli sendt tilbake til biologiske foreldre de blir lett kasteballer i et system og dette skal også fosterforeldrene takle og stå i .

Tja, eller som Lotte selv skrev: "en helt annen ting"...

Syntes det var greit, jeg. Men det ville være interessant om du kunne begrunne ditt standpunkt ift. fosterhjem. Og hva med fosterhjem for barn som på sikt skal adopteres bort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...