Gå til innhold

De er så treeege

Anbefalte innlegg

Gjest den tålmodige naboen

Vi har en nabo med et barn på samme alder som mitt barn. Disse to går på samme skole og deler også en del fritidsaktiviteter. For å komme seg til aktivitetene må barna kjøres. Da er det jo selvsagt dumt å kjøre to biler fra samme veistubb når vi kan kjøre hver vår gang.

Det har vi forsøkt og jeg må ærlig innrømme at jeg kommer til å si ifra at jeg nå ønsker å kjøre selv hver gang, alene med mitt barn. Hvis nabobarnet ønsker å være med får han stå på veien ved et gitt klokkeslett og jeg plukker han opp.

Grunn?? Jeg er en person som liker å være ute i god tid, og jeg hater å komme for sent til det jeg skal på. Dette har barnet mitt tydelig tatt etter meg, for han var irritert i dag når han nok en gang kom på fotballtreningen først etter at de andre var i gang med oppvarmingen. Det er vel unødvendig å si at det var den andre moren som kjørte.

Dette er ikke engangstilfelle, det skjer hver gang. Det verste er at når jeg kjører så må vi alltid vente og vente og vente på nabogutten.

Jeg er så lei, og vurderer nå seriøst å kjøre selv hver gang, og la nabogutten bli igjen hvis han ikke står på avtalt plass til avtalt tid.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298847-de-er-s%C3%A5-treeege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gjøre det jeg, si fra at du fra nå kjører hver gang selv og om gutten skal sitte på så må han stå ved veien kl. XX. Hvis han ikke står der så kjører dere bare for jenta di vil komme tidsnok på trening. Blir de sure så er det de som har et problem.

Noen mennesker er _aldri_ presise samme hva.

Annonse

Gjest Elextra

Skjønner godt at det er irriterende! En kan bli gal av folk som _alltid_ er sene, og gjerne har nye unnskyldninger hver gang.

Likevel tror jeg at jeg ville forsøkt å snakke med moren før jeg avsluttet samarbeidet. Du kan vel forsøke å si at dere ønsker å være presise, og at du vurderer å ta over kjøringen av barnet ditt helt selv, om dette ikke er så viktig for de andre? Forsøk å holde det i en vennskapelig tone - det kan jo rett og slett hende de andre ikke synes det er så viktig, men forstår at det har betydning for dere, om du forklarer det for dem.

Veeeldig enig med deg, det er utrolig irriterende, jeg hadde absolutt gitt beskjed om at jeg kjører selv og gitt ett visst klokkeslett!

Jeg har omvendt problem her i gata. Det er 3 jenter som går sammen til skolen hver dag, de går kl 0800. Men den ene jenta kommer mellom 0740-0745 HVER morgen, og da er vi midt i den mest stressende perioden!!! DET er irriterende det og, kjenner jeg blir irritert hver morgen på denne jenta (stakkar). Hun er i tillegg til å være tidlig ute utrolig skravlete og jeg må snakke med henne hele det siste kvarteret...:o)

Har gitt henne beskjed om at hun ikke må komme så tidlig, men får bare beskjed om at hun kjeder seg sånn om morningen...

Argh!!

Si fra at dere kjører på et bestemt tidspunkt. Og kjør da. Nøyaktig! Kanskje de ikke er klar over hvor viktig slikt er for dere? Når du har gitt beskjed, så kan du kjøre på det tidspunktet du har sagt med god samvittighet.

Det som kan være et lite problem er om klokkene er stil likt eller ikke. Om klokkene har fem minutters forskjell, kan det være avgjørende..

Gjest Blikkboks

Åhhh, sånt syns jeg er utrolig kjedelig også....

Jeg hadde helt klart begynt å kjøre alltid selv, og sagt at nabobarnet gjerne kunne sitte på, men at vi kjører kl. da og da.

Og da ville jeg kjørt også.

Jeg hadde en venninne som alltid kom for sent, og vi ga henne alltid 30minutter tidligere tid enn oss andre (skulle hun kommet til tiden for en gang skyld, så hadde hun godt av å vente...), så skulle vi på påskeferie. Vi ga henne 45 minutter forsprang, når ikke hun hadde kommet, når vi andre dukket opp, og ingen hadde fått beskjed kjørte vi bare. Min venninne kom med toget dagen etter.....

Lykke til.

AneM1365380603

Jeg synes det er en god ide å stille litt krav. Han kan enten stå klar når dere passerer, eller dere kan si at han får komme bort innen en viss tid om han ønsker å sitte på med dere. Er han ikke der betyr det at han ikke skal sitte på med dere.

Annonse

Jeg forstår det slik at problemet er at gutten din synes det er ubehagelig å sitte på med de, fordi han da kommer for sent?

Synes du bare skal kjøre ham selv... Det er IKKE gøy å komme for sent, spesielt når det er viktig for en å være der i tide! Jeg kom ofte for sent til en aktivitet fordi mine foreldre ikke syntes det var så viktig å være der tidsnok. Det var kanskje ikke det for de voksne, men jeg som barn ble utenfor aktiviteten fordi de andre allerede hadde begynt! Det hjelp ikke på at jeg var sjenert... Ta følelsene til gutten din til etteretning og kjør ham selv...

Men du kan jo si det til de, at gutten din er som deg, og blir stresset av å komme for sent. Enten så forstår de eller så forstår de ikke. For noen så er dette med å komme for sent helt kurant, de ser ikke problemet... Uheldigvis så har jeg havnet inn i en familie med flere som tenker slik... Kjedelig, men jeg får bare være meg og de får være de!

Du må snakke med dem, helt klart. Folk er forskjellige, kanskje de ikke syns at dette er noe problem i det hele tatt og syns at de akkurat rekker det de skal til den tiden de føler er grei?

Hvis dere skal fortsette å kjøre sammen må dere bli _enige_ om tidspunktet og om hva konsekvensene er dersom man ikke respekterer det, og du er jo helt klart i din rett til å trekke deg fra samkjøringen hvis både du og guttungen opplever det som problematisk.

Gjest Elextra

Veeeldig enig med deg, det er utrolig irriterende, jeg hadde absolutt gitt beskjed om at jeg kjører selv og gitt ett visst klokkeslett!

Jeg har omvendt problem her i gata. Det er 3 jenter som går sammen til skolen hver dag, de går kl 0800. Men den ene jenta kommer mellom 0740-0745 HVER morgen, og da er vi midt i den mest stressende perioden!!! DET er irriterende det og, kjenner jeg blir irritert hver morgen på denne jenta (stakkar). Hun er i tillegg til å være tidlig ute utrolig skravlete og jeg må snakke med henne hele det siste kvarteret...:o)

Har gitt henne beskjed om at hun ikke må komme så tidlig, men får bare beskjed om at hun kjeder seg sånn om morningen...

Argh!!

Jeg ville sagt fra til foreldrene.

Gjest den tålmodige naboen

Du må snakke med dem, helt klart. Folk er forskjellige, kanskje de ikke syns at dette er noe problem i det hele tatt og syns at de akkurat rekker det de skal til den tiden de føler er grei?

Hvis dere skal fortsette å kjøre sammen må dere bli _enige_ om tidspunktet og om hva konsekvensene er dersom man ikke respekterer det, og du er jo helt klart i din rett til å trekke deg fra samkjøringen hvis både du og guttungen opplever det som problematisk.

Nei jeg må ikke snakke med dem. Å komme for sent er en uting og jeg kan velge å trekke meg uten å leke pedagog og psykolog først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...