Gå til innhold

Asiatisk unge med grå øyne!

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret mor

Vesla mi ble født i august 2007, 8 uker før termin. Jeg er 100% asiatisk og det er mannen min også, brunøyde begge to selvfølgelig. Likevel har ungen vår gråblå øyne!!! Min manns familie påstår jeg har vært utro, men det har jeg ikke! Mannen min sliter veldig med å tro meg. Hvorfor har ikke vesla mi brune øyne som oss? Kan hun ha en øyesykdom? Kan vi ta en test for å bevise at ungen er hans og hvor mye vil det koste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298876-asiatisk-unge-med-gr%C3%A5-%C3%B8yne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det kan være noen med blå øyne langt bak i slekta på begge sider, siden det nå dukker opp igjen.

En DNA test vil bevise at mannen din er far til barnet, men jeg vet ikke hva det vil koste å få tatt den. Hør med fastlegen din, han/hun kan nok hjelpe deg videre.

Du kan enten ta en test via lege, eller kjøpe en på nett. Da søker du bare etter farskapstest på google.

Jeg vet da spanske folk (100% spanske begge), som har fått barn med lyst hår.

Det må da være noe av det samme..?

Hvor gammel er barnet? Det tar jo en stund fra de er nyfødte til de får sin permanente farge.

Det sies at øyenfargen er ferdigutviklet hos barn da de er 6-12 mnd gamle.. men studier har vist at rundt 10% av alle mennesker skifter øyenfarge også som voksne.

Jenta mi hadde en annen øyenfarge da hun var nyfødt enn det vi forventet, men det ble endret etter en stund.

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er vel fargen på iris du beskriver som gråblå. Det er den i tidlig spedbansalder .Etterhvert vil fargen endre seg og bli brun som foreldrene.

Dersom du tviler, må du ta barnet med til øyelege for nærmere undersøkelse.med tanke på sykdom som årsak til fargen.

Det tror jeg er meget usannsynlig.

Gentest for å bevise hvem far er kan du få, snakk med fødselslegen der du fødte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...