Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk servert ei alldeles nydelig kake her en dag, men fikk ikke somla meg til å spørre etter oppskriften. Derfor spør jeg her:

Det var mandelbunn med smørkrem (likna litt på "gul-kake"/suksess-terte!?), med et tykt lag sjokolade på toppen... DEN bomba sikkert!

Det jeg lurer på, er om jeg kan ta sikte på at det var "gulkake", bare med sjokolade/fløte-glasur på toppen!? Jeg skal nemlig ha med kake på jobben på mandag, og hadde hatt god lyst til å imponert de radmagre kollegaene mine med ei slik bombe!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298938-oppskrift-p%C3%A5-kake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en oppskrift på dobbel suksessterte.

Det er 2 like av den vanlige suksessterta. For å gjøre det enkelt steker jeg hele greia i langpanne, og deler den i to (a'la verdens beste.

Jeg tar den vanlige kremen i midten. Øverst legger jeg den gule kremen som jeg har smeltet kokesjokolade i, slik at den blir brun. Ikke ha for mye sjokolade i for da blir det kvalmt.

Altså: Kakebunn, gul krem, kakebunn, sjokoladekrem.

MOCCAKREM

100g smør skal IKKE smeltes,bare romtempereres.100g melis,4-5 eggeplommer,3 ss sterk kaffi,1 plate mørk sjokolade(100g),smeltes i vannbad. Rør alt sammen...VANVITTIG GOD KREM,og ja...den bomba,men det kom vel ikke akkurat som noen...bombe?

Tips: bruker å ha bakepapir i rund form eller bruke silikonform. lag nøtte eller mandelbunn (200 g mandler ,200g melis 1 ts bakepulver,blandes. stivpisk 4-5 eggehviter,rør sammen) Steker bunnen 35 min 180 grader,når den er avkjølt har jeg kremen på toppen og setter hele forma i fryseren. enkelt å ta opp frossent å legge rett på fat,tiner på kort tid,og man har alltid noe på lur :)

Denne er bare så enkel og så god at jeg må dele den. lykke til,selv om du kansje ikke rekker den til i morgen kan du jo prøve den en annen gang.Alle her i huset elsker denne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...