Gå til innhold

Betale barnevakt - igjen :)

Anbefalte innlegg

villbringebær

Hei på dere! Vi er så heldig at vi har ei kjempeflink jente på 18 år som barnevakt til knerten, 4 år! Jeg bruker henne gjennomsnitlig én kveld i uka, og vi har en avtale at ho får 50 kr.timen + kveldmata, kakao, te etc.

Det hender at jeg ber henne komme litt før knerten legger seg. Egentlig "trenger" jeg henne ikke før kl.20.15, og da sover jo knerten! Men knerten er så glad i henne og vil så gjerne treffe henne før han legger seg!

Så hva gjør vi med betaling? Skal jeg gi henne 50 kr.mer (vanligvis får ho 75,-kr.per kveld for å sitte fra 20.15-21.45 mens jeg trener) de kveldene ho kommer tidlig? Jeg sier aldri at ho "må", men jeg sender henne en meldig på mobilen og spør om ho har lyst, og det har ho alltid, så fremt ho har mulighet.

Jeg pleier å betale henne annehver gang ho sitter. Nå er det betaling igjen til uka, og jeg funderer altså på om ho skal få en hundrings mer, fordi ho altså har kommet og vært sammen med oss når knerten spiser kveldsmat + ho har lagt ham ned. Ho har også sagt en gang at ho gjerne har lyst til å komme sånn at ho får treft ham! Tror ho synes det er litt kjedelig å bare komme til et stille hus og sitte og se på TV ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298985-betale-barnevakt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

villbringebær

Da jeg hadde en kjekk barnepasser pleide jeg av og til å kjøpe et kontantkort til henne, sånn utenom fast betaling. Det ble hun alltid glad for :)

Det hørtes lurt ut! På den måten får ho ikke følelsen av at jeg bare sitter og regner penger per minutt ho er hos meg! Et kontantkort er en fin ekstra påskjønnelse for en fattig hybelboer :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...