Gå til innhold

La barna være alene 4 dager?

Anbefalte innlegg

Kanskje du har mulighet til å ha en back-up plan. Dvs. at du kan aliere deg med en nabo eller foreldrene til en venn av et av barna. Eller besteforeldre. Dvs. at dersom det virkelig skjer noe alvorlig, så ha de mulighet til å kontakte dette mennesket. (Alvorlig sykdom, ulykke e.l.)

Dersom jeg hadde hatt den back-upen hadde jeg i hvertfall reist. Men jeg synes egentlig at de burde klare dette helt strålende selv uten back-up plan.

Jeg vet om en som reiste fra alle ungene (han har 11!!!!) en helg. Eldstemann var da ca. 18. Foreldrene i denne familien er svært ansvarsbevisste, så det er ikke noe problem. Men de hadde garantert en back-up løsning også.

''Jeg vet om en som reiste fra alle ungene (han har 11!!!!) en helg. Eldstemann var da ca. 18.''

Jeg vil tro at når man har 11 unger så er alle ungene vant til å ta ansvar og hjelpe til i heimen, for i det hele tatt å få det til å gå rundt. :o)

Fortsetter under...

''Jeg vet om en som reiste fra alle ungene (han har 11!!!!) en helg. Eldstemann var da ca. 18.''

Jeg vil tro at når man har 11 unger så er alle ungene vant til å ta ansvar og hjelpe til i heimen, for i det hele tatt å få det til å gå rundt. :o)

De har sikkert gode rutiner der i huset ja:-) Men jeg synes jo at to så store "unger" på 17 og 18 burde klare å ta hånd om de på 10 og 13

Jeg er enig med de fleste her: en flott mulighet som du bør prøve å få med deg. "Once in a lifetime-ting" kommer ikke så veldig ofte akkurat.. :))

Du kjenner jo barna dine best, og vet hvor mye ansvar de er vant til å ta og dynamikken i søskenflokken.. Så du er vel til syvende og sist den som har best grunnlag for å ta en avgjørelse. Men jeg skjønner at det gnager deg!

Hva med en kombi-løsning? La de eldste passe de yngste den første eller de to første dagene, og så la andre overta feks. i helgen? (Vet ikke hvilke dager du skal reise). Det er jo ofte lettere å få tak i barnepass om det ikke er så lenge om gangen..

Hva med betalt barnevakt som er hjemme i huset? (dårlig forslag kanskje siden du har såpass store barn i huset fra før?.., men jeg vet at noen betaler ca 400 kr for et døgn for et barn) Det kan jo være ålright å vite at det er noen i huset med "fornuft" som tar tak i ting om det skulle være noe.

Hva med å betale søskenene? (kanskje en motivasjon for å gjøre en "jobb"?)

Jeg personlig hadde nok gladelig tatt "til meg" et barn/kompis eller to for et par dager, og gjerne en langhelg (4 dager) dersom jeg visste bakgrunnen. Hyperaktiv eller ikke. De fleste foreldre er hjelpsomme.

Er det foreldrene en god venn/inne av barna dine, så kjenner gjerne resten av familien dem også. Og de aller fleste tenker ikke på muligheten for en gjenytelse når de gjør andre en slik tjeneste. Og om det nå skulle knipe for en av dem som hjelper deg i denne situasjonen en gang, er du nok villig til å strekke deg et stykke for å hjelpe dem i en gitt situasjon likevel. :)

Lykke til med avgjørelsen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...