Gå til innhold

Brystkreft og blodpropp

Anbefalte innlegg

Ble operert/fjernet begge bryst og endel lymfer begge sider for ett år siden, og fikk blodpropp i venstre arm 4 - 5 uker etter operasjonen. Går fortsatt på Marevan. Etter 6 cellegiftkurer hver tredje uke, fikk jeg Tamoxifen, og fikk også stråleterapi i 7 uker. Har ganske sterke bivirkninger av Tamoxifen i form av enorme hetetokter og tørrhet og blødning i skjeden. Leste i felleskatalogen at en av bivirkningene til Tamoxifen er økt hyppighet av tromboemboli, spesielt dyp venetrombose og pulmonal emboli. Vet ikke sikkert hva det betyr, men skjønner at det handler om fare for blodpropp. Fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle gå på Tamoxifen i 5 år, evnt bytte til et annet preparat etter 3 år. Ingen sa noe om bivirkninger og forholdet til blodpropp-problemet.Når jeg spør fastlegen om noe, føler jeg meg avfeid med at man ikke skal henge seg opp i alt man hører av andre. Kan noen fortelle meg om Tamoxifens forhold til blodpropp, og om det finnes noe alternativ til Tamoxifen. Ønsker også råd mot tørrhet og blødning i skjeden. Trist å ikke kunne ha et normalt seksualliv mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299065-brystkreft-og-blodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...