Gå til innhold

slag i magen

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en gutt på 13 år, snart 14.

jeg lurer på om d er farli å få veldi mange slag i magen! for d har jeg fått! jeg har vært noen ganger i slåss kamp me noen gutter d siste året. d fleste gangene har de passet på at jeg ikke var sammen med kompiser å da her dem banket meg. det har sjedd 4 ganger.

jeg har blidd slåt i ansiktet, i brystkassa, i ryggen, og de har sparket meg i beina. men favoritt stedet deres å slå var i magen min! de var flere som holt meg fast og han siste slo meg hart i magen me knyttneven mange ganger. og så mistet jeg pustn. en gang la de meg på rygg på bakken å holt meg fast. og så brettet han ene opp t-sjorta mi og slo meg i magen.

å så hade han en stor brus flaskke. først slo han forsiktig med den. og så la den oppå meg og presset den inn i magen min! d var vondt! og så trøde han på magen min! og så løp de.

nå har jeg heldivis flytta. men jeg har ganske ofte vondt i magen min. kan dette være fordi at jeg blitt slåt så mye i magen???? smertene er enten midt i magen rundt naveln, eller i nesten hele magen noen ganger. og noen ganger er smertene litt mer inne i magen. jeg bruker å legge en is pose på magen og d jelper litt av og til. og så bruker å ligge med en pute unner magen. d jelper åsså å masere magen. kjæresten min bruker å masere meg på magen. hun vil jeg skal si i fra til pappa men jeg vet ikke om jeg tør. han er åså mye borte å jobber og da er bare storebror min jemme. jeg kan si til han åsså men jeg tror ikke jeg tør.

er d noe farli med magen min???? hjelp!!!

og hvorfor donker d inni magen når jeg presser hånda ned i magen??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299149-slag-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære kjære deg. Dette var vondt å lese. Har du ikke fortalt foreldrene dine om disse episodene? Jeg synes ikke du skal holde sånt for degselv. Slik ting bør du ikke måtte oppleve!

Veldig godt å lese at dere har flyttet, og forhåpentligvis da også flyttet langt vekk fra disse forferdelige pøblene?

Når det gjelder slagene i magen, så aner jeg desverre ikke hvor mye skade det kan gjøre. Er dette lenge siden? Jeg synes uansett at du skal både prate med foreldrene dine om dette, og at du skal få bestilt en time hos legen din og få undersøkt det. Så slipper du gå og bekymre deg noe mere.

*klem til deg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299149-slag-i-magen/#findComment-2418867
Del på andre sider

Eg syns absolutt du bør fortelle dette til pappaen din.

Så bør du oppsøke skolehelsetjenesten, sånn at du får tatt røntgen o.l. undersøkelser av magen din.

Håper det går fint for deg, og at du slipper å bli utsatt for mere vold.

Ps! Lykke til. :-)

mvh

Tusen takk bege to :-)

ja vi flyttet fra dete stede i oktober og gla er jeg for d! bor nesten i andre enden av landet så bøllene er langt unna :-) jeg har d mye bedre her og har fått mange venner så alt er i orden nå. jeg er enda redd for å fortelle dette her til nån. jeg komer vel til å fortelle til pappa snart men jeg må bare mote meg lit opp først. kan bynne med å fortelle til brorn min kansje.......

men jeg er så redd for at legen skal finne no som er farli! jeg vil ikke at dem skal sjære i meg!!!! men d er vel ikke sikkert at magen min er skadet? i bynnelsen tenkte jeg at d kansje bare var noe jeg hadde spist, eller bare vanli ondt i magen..... men jeg er ikke så sikker på d lenger.

men hvor mye tåler magen da egentlig? jeg håper at den ikke skadet for jeg tør ikke bli sjært i!!!!! d er d jeg er mest redd for!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299149-slag-i-magen/#findComment-2419123
Del på andre sider

Trist og høre hvordan du har blitt behandlet og er som andre sier glad for at du har kommet deg unna dette stedet og nå har det bra.

Magesmerter kan skyldes så mye, jeg tror ikke det er noe alvorlig galt som krever operasjon, da ville det nok forverret seg drastisk på kort tid. Den dunkingen du kjenner er antageligvis pulsslag fra hjertet som du kjenner i hovedpulsåren i magen din. Dette er det mange mennesker som kan kjenne, særlig hvis man er realtivt slank.

Men jeg synes du burde fortelle dette hjemme - slik at legen får tatt en titt på deg. Da behøver du ikke bekymre deg for at noe er galt lengre.

Hva er det du er redd for at skal skje hvis du forteller det til pappan din ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299149-slag-i-magen/#findComment-2419130
Del på andre sider

Tusen takk bege to :-)

ja vi flyttet fra dete stede i oktober og gla er jeg for d! bor nesten i andre enden av landet så bøllene er langt unna :-) jeg har d mye bedre her og har fått mange venner så alt er i orden nå. jeg er enda redd for å fortelle dette her til nån. jeg komer vel til å fortelle til pappa snart men jeg må bare mote meg lit opp først. kan bynne med å fortelle til brorn min kansje.......

men jeg er så redd for at legen skal finne no som er farli! jeg vil ikke at dem skal sjære i meg!!!! men d er vel ikke sikkert at magen min er skadet? i bynnelsen tenkte jeg at d kansje bare var noe jeg hadde spist, eller bare vanli ondt i magen..... men jeg er ikke så sikker på d lenger.

men hvor mye tåler magen da egentlig? jeg håper at den ikke skadet for jeg tør ikke bli sjært i!!!!! d er d jeg er mest redd for!

Du trenger (mest sannsynlig) ikkje være redd for at noen skal skjære i deg, men du bør absolutt gå til legen og be om en undersøkelse av magen din.

Kanskje holder det med røntgen, CT eller MR, og det gjør IKKJE noe vondt, så det er ikkje noe å kvi seg for.

Eg har tatt alt dette sjøl flere ganger.

Og hadde du vært min sønn, så ville eg svært gjerne at du skulle fortalt dette slik at eg kunne hjulpet deg, og slik tror eg også far din tenker!

Lykke til, det går helt sikkert bra. :-)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299149-slag-i-magen/#findComment-2419786
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...