Gå til innhold

hva har dere på i vogna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Kommer ann på tempraturen, og hvor babyens alder.

Som regel holder det med et lite teppe, de er varmere enn vi tror mange ganger.

Ull er fint sommer som vinter.

Bare tenker litt fremover, og planlegger hva som må kjøpes inn :-) Så da må vi vel se for oss kalde og varme sommerdager.

Annonse

Okei. Har man skinn i bunn, eller hva annet kan man bruke som underlag?

Skinn er ok, men jeg brukte ikke det om sommeren. Vognmadrass, tynn overmadrass, jerseylaken. Noen liker å ha et helseteppe oppå lakenet. Noe som er superkjekt, er sånne flanellsbleier (kluter på ca 40 x 60 cm), brettes dobbelt, og legges under hodet til babyen, og byttes lett ved gulp og søl :) Har 20 sånne. De er kokt og brukt og kokt og brukt, gjennom hele det første året.

Maifrøkna mi lå på skinn i vogna hele første sommeren, også i nesten 30 grader... Ingenting, helseteppe, nøstebarnteppe eller babydyne over, alt ettersom.

På vinteren brukte vi ulltøy i voksipose, kjøredress har vi ikke brukt i vogn før hun var så stor at hun ville ut å gå selv innimellom.

Gjest Aimabel

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202762282' post='3803142]

Skinn er ok, men jeg brukte ikke det om sommeren. Vognmadrass, tynn overmadrass, jerseylaken. Noen liker å ha et helseteppe oppå lakenet. Noe som er superkjekt, er sånne flanellsbleier (kluter på ca 40 x 60 cm), brettes dobbelt, og legges under hodet til babyen, og byttes lett ved gulp og søl :) Har 20 sånne. De er kokt og brukt og kokt og brukt, gjennom hele det første året.

Å, vognmadrass, ja det passer vel bedre. Takk for gode tips :-)

Gjest Aimabel

Maifrøkna mi lå på skinn i vogna hele første sommeren, også i nesten 30 grader... Ingenting, helseteppe, nøstebarnteppe eller babydyne over, alt ettersom.

På vinteren brukte vi ulltøy i voksipose, kjøredress har vi ikke brukt i vogn før hun var så stor at hun ville ut å gå selv innimellom.

Ja, det skal vel være greit med naturmateriale sånnsett, at det regulerer seg litt etter temperatur. Men da vil jeg heller kjøpe en sånn skinnfell enn å kjøpe skinnpose og bruke bunnen, for jeg vil uansett heller ha voksipose til vinteren.

Ja, det skal vel være greit med naturmateriale sånnsett, at det regulerer seg litt etter temperatur. Men da vil jeg heller kjøpe en sånn skinnfell enn å kjøpe skinnpose og bruke bunnen, for jeg vil uansett heller ha voksipose til vinteren.

Voksiposen er hatet av mange, fordi den er stor og klumpete og all knytingen er noe herk. Jeg bruker min til andremann nå, og den er det babystasjet vi har kjøpt jeg er mest fornøyd med...

Vi har også et sånt løst skinn, og det har vart knallfint, selv når det er varmt. Frøkna har blitt halvannet, og nå bor det i senga.

Gjest Aimabel

Voksiposen er hatet av mange, fordi den er stor og klumpete og all knytingen er noe herk. Jeg bruker min til andremann nå, og den er det babystasjet vi har kjøpt jeg er mest fornøyd med...

Vi har også et sånt løst skinn, og det har vart knallfint, selv når det er varmt. Frøkna har blitt halvannet, og nå bor det i senga.

Jeg synes voksiposen er bra fordi de kan ha den en stund, skinnposene er så små. Dessuten ser det lunt og godt ut å ligge i den når det er vind. Og når barnet er nedi, så er det ingen fare for at føtter viol stikke ut om de skal ligge ute å sove.

Annonse

Jeg synes voksiposen er bra fordi de kan ha den en stund, skinnposene er så små. Dessuten ser det lunt og godt ut å ligge i den når det er vind. Og når barnet er nedi, så er det ingen fare for at føtter viol stikke ut om de skal ligge ute å sove.

Som om jeg skulle sagt det selv :-)

Hei, jeg er en av de som hater voksipose. Den var klumpete og stor...

Jeg brukte softbag og bag til min yngste med skinnfell og dyne. Det fungerte veldig bra. De ligger lunt og godt inne i en softbag også!

Naboen vår kjøpte en skinnpose som du han ta av "lokket" og som var i vognstoff. Den var helt perfekt:-) Skulle jeg hatt fler barn ville jeg gått for den løsningen.

Om sommeren, alt etter som hvor kaldt det er har vi brukt skinnfell og teppe/dyne/helseteppe og ullteppe.

Husk at ull, regulerer varmen best hos småbarn som ikke har fått i gang sitt eget reguleringssystem!!

Lykke til!!!

Junibabyen min hadde svært lite på i vogna siden det var opp mot 30 grader i mange uker det året..

Januarbabyen min ble innpakket i ullundertøy og fleecedress pluss teppe inni lammeskinnsposen. - Ikke altfor mange lag med andre ord, det er viktigst med sammensetningen: ull innerst, deretter et pustende lag, og noe isolerende ytterst.

Barna mine er født i desember, februar og oktober.

På sommeren har de på veldig varme dager bare hatt en body, sokker og ligget på et lite teppe. Når de skulle sove har jeg kanskje lagt over et tynt teppe.

Er det kjøligere har jeg brukt body, sokker, bukse, jakke, tynn lue og teppe®.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...