Gå til innhold

Brukket albue som ikke ble oppdaget

Anbefalte innlegg

Mine barn er veldig sjelden syke - og jeg kan knapt huske å ha blitt oppringt fordi de har blitt dårlige i løpet av barnehagedagen eller skoledagen - har de en sjelden gang vært syke, har de vært det fra morgenen av.

Så JEG ville absolutt hatt beskjed dersom de så pjuskne ut, nettopp fordi da er de trolig ordentlig syke.... For de som har barn som ofte er syke, er det kanksje annerledes - da vil foreldrene kanskje ikke ha beskjed hvis det bare er litt utenfor normalen....

(gutten min er forresten blitt hentet to ganger på skolen - en gang hadde han kastet opp, den andre gangen hadde han smelt hodet rett i mot en gjerdestolpe og inspektøren kjørte ham til lege - samme gutt slo hodet hardt mot en stein i barnehagen da han var 2,5 år, da ble han også hentet hos legen)

Ja, men mitt poeng var ikke at sønnen min ofte var syk og at dette var 'småtterier' som jeg ikke trengte å varsles om. Poenget var at de hadde en uteplass der barna sov i vogner, og plassen var badet i sollys. I tillegg var den svært godt skjermet for vind etc, i det hele tatt: Et veldig varmt sted. Når de så har på en på 1,5 år full ullmundur og legger ham i ulllposen, er det kanskje ikke så rart at temperaturen var litt høy rett etter luren - så snart de hadde fått han opp, fått av han litt tøy og gitt han drikke, var han jo helt fin. ;-)

Fortsetter under...

Ja, men mitt poeng var ikke at sønnen min ofte var syk og at dette var 'småtterier' som jeg ikke trengte å varsles om. Poenget var at de hadde en uteplass der barna sov i vogner, og plassen var badet i sollys. I tillegg var den svært godt skjermet for vind etc, i det hele tatt: Et veldig varmt sted. Når de så har på en på 1,5 år full ullmundur og legger ham i ulllposen, er det kanskje ikke så rart at temperaturen var litt høy rett etter luren - så snart de hadde fått han opp, fått av han litt tøy og gitt han drikke, var han jo helt fin. ;-)

Ja - det er klart ungene blir varme da!!!

Muligens at innlegget mitt kom til feil person i stad....

Apropos det med å ha på mye tøy - jeg husker godt den første jula vi hadde barn. Gutten var 8 mnd og hadde høy feber. Jeg lot ham ha på seg bare body og tynn bomullsbukse - svigermor ville at han skulle ha på masse tøy inne. Stakkars gutten var gloheit.

Til slutt ringte jeg legevakta, slo på høyttaleren og lot svigermor høre hva de sa.

----og jeg hadde rett!

Ja - det er klart ungene blir varme da!!!

Muligens at innlegget mitt kom til feil person i stad....

Apropos det med å ha på mye tøy - jeg husker godt den første jula vi hadde barn. Gutten var 8 mnd og hadde høy feber. Jeg lot ham ha på seg bare body og tynn bomullsbukse - svigermor ville at han skulle ha på masse tøy inne. Stakkars gutten var gloheit.

Til slutt ringte jeg legevakta, slo på høyttaleren og lot svigermor høre hva de sa.

----og jeg hadde rett!

*knegg* o-hvilken fryd! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...