Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

;-)

Trur den prakthusmorbobla sprakk, gitt...

;-)

Jeg trøster meg med at fordelen ved at jeg aldri har vært noe skikkelig kjerringemne, er at dersom man først _er_det og så går hen og gifter seg, må nødvendigvis dette "-emne" på slutten tas bort fra betegnelsen...;-)

Jeg er tørketrommelfantast. Rett og slett. Det er få ting som ikke går i trommelen her, men det har jo selvsagt også noe å gjøre med at vi ikke har så mye "finklær" til hverdags.

Mine kjøreregler:

- Ikke ull i trommelen, det krymper veldig. Har eget ullprogram på min trommel, men det har jeg aldri turt å bruke.

- Ikke spile-BH'er.

- Ikke glatte stoffer sammen med bomull, da blir det så ille mye nupper.

Ser at morsan snakker mye om krøllete klær, min erfaring er at dersom man legger sammen klærne med en gang trommelen er ferdig, blir de ikke krøllete. Det skjer først hvis de blir liggene i trommelen mens de blir kalde.

Tidligere hadde jeg trommelen helt frittstående på badet, da puttet jeg inn 2 vaskemaskinvasker samtidig. Nå er det benk over trommelen, og da får den ikke nok friskluft og tørker svært sakte om det blir mye klær. Det holder med 1 maskin om gangen nå.

Som de andre sier, klær krymper litt - men det kompenseres glatt med å kjøpe litt større klær. He-he.

Hva mener du med glatte stoffer?

Har jo en del bomullsgensere type college-gensere til guttene. Har også bomullsgensere som ser strikket ut. Og en del t-skjorte lignende med lange ermer. Er noe av dette glatte stoffer - eller mener du andre typer materialer?

Du har fått veldig mange fine råd, men jeg vil gjerne legge til at gensere med påsydd/pålimt trykk eller figurer ikke bør tromles. De blir veldig fort ødelagte i trommel.

Gjelder det også der det er trykket på tekst f.eks.? har noen til guttene som det er tekst/bilde som er liksom malt på - ikke stoff som er satt utenpå igjen med bilde. Om du i det hele tatt skjønner hva jeg prøver å forklare :)

Gjest ViViola

Hva mener du med glatte stoffer?

Har jo en del bomullsgensere type college-gensere til guttene. Har også bomullsgensere som ser strikket ut. Og en del t-skjorte lignende med lange ermer. Er noe av dette glatte stoffer - eller mener du andre typer materialer?

Andre typer materialer - som ren viskose, silke og slik. Alt som ikke er bomull og ull.

:-)

Annonse

Jeg klarer meg ikke uten trommelen!

Min erfaring er at den krymper klærne litt, så jeg tromler bare klær det er greit at krymper litt. (Kjøper heller litt større klær til barna)

Jeg sender alt av håndklær, duker, sengetøy, undertøy og sokker i trommelen, samt det meste av barnetøyet med unntak av ekstra fine ting.

Klær til oss voksne tromler jeg sjelden, men det har hendt de har blitt med, og det har gått helt greit.

Håndklærne blir nok kanskje litt fortere slitt, men ikke så mye at det gjør noe.

Bare vent, du kommer til å bli trommelfrelst du også :)

Gjelder det også der det er trykket på tekst f.eks.? har noen til guttene som det er tekst/bilde som er liksom malt på - ikke stoff som er satt utenpå igjen med bilde. Om du i det hele tatt skjønner hva jeg prøver å forklare :)

Ja, sånn påtrykt tekst kan fort ta skade i trommel. Det snurper seg sammen eller flasser av.

Tørketromlene blir bare bedre og bedre.

Sengetøy, hånduker, dongribukser og andre bukser med "fast stoff" går fint i tørketrommelen, men pynteborder kan krympe mer enn resten av stoffet. Dette er som regel også det som tar lengst tid å tørke.

Bommulstøy av typen man må strekke i fasong etter vask, funker heller dårlig. Strømpebukser blir fort nuppete. Så skal de væe til skjørt, er det ingen god idé.

Kjøper du riktig og dyr nok trommel kan du tørke ull og joggesko i den.

mvh

''Ser at morsan snakker mye om krøllete klær, min erfaring er at dersom man legger sammen klærne med en gang trommelen er ferdig, blir de ikke krøllete. Det skjer først hvis de blir liggene i trommelen mens de blir kalde.''

Jeg er da vel ikke noen prakthusmor heller! *snøft* ;-)

Da setter man trommelen på utglatting i noen minutter før man tar klærne ut.

;-)

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...