Gå til innhold

Sjokolademelk på skolen

Anbefalte innlegg

''Melk er for kalver, ikke mennsker, i alle fall ikke den melka som er ødelagt på meieriet.''

Det har nesten blitt trendy å rakke ned på melk.... Greit nok at enkelte ikke tåler det, men man trenger ikke å fremstille det som om det er nesten verre en cola.

Enig med du.

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

21

• Sofline

20

• morsan

9

• tzatziki1365380058

9

For meg handler det litt om signalet man sender til barnet. Det er greit med SJOKOLADEmelk. Det er greit med den søte sjokoladesmaken hver dag på skolen.

Jeg synes det er greit å unngå akkurat det, og jeg vet at melka i seg selv ikke er ille.

Du er nødt til å være sørlending, for jeg trodde det bare var oss som sa enig med du (ikke deg, altså).

Min far fikk gåsehud av feil bruk av jeg/deg, du/deg etc. Han var selv sørlending...;)

jeg har hørt "enig med du" mange andre steder i landet også, sagt fordi det høres litt morsomt ut. :-)

hidi, the scorpion

jeg har hørt "enig med du" mange andre steder i landet også, sagt fordi det høres litt morsomt ut. :-)

Jeg kan ikke høre at det er morsomt, men når jeg leser det så blir det morsomt, fordi jeg kjenner det så godt igjen ;)

Har ikke selv hørt det av andre enn innbarka sørlendinger, men godt at dialekter/uvaner kan spre seg litt ;)

Annonse

Jeg kan ikke høre at det er morsomt, men når jeg leser det så blir det morsomt, fordi jeg kjenner det så godt igjen ;)

Har ikke selv hørt det av andre enn innbarka sørlendinger, men godt at dialekter/uvaner kan spre seg litt ;)

Kanskje det er slik at dere sier det uten å tenke over at det er feil, og så har dette "spredd" seg som en kuriositet som folk andre steder sier fordi det er litt morsomt å si noe som er feil?

hidi, the scorpion

Kanskje det er slik at dere sier det uten å tenke over at det er feil, og så har dette "spredd" seg som en kuriositet som folk andre steder sier fordi det er litt morsomt å si noe som er feil?

Sørlendinger er notoriske på grammatiske feil! Vi sier; hvem har sodde der, hvem har logge i min seng?

Koselig at andre tar etter ;)

Hadde vi tatt bort kakao melka på skolen vår så hadde mange barn sluttet å drikke melk.

Så kan vi spørre oss om hva som er best. at de drikker melk eller at de går uten drikke eller drikker saft istedet.

Du glemte et helt finfint alternativ: Vann. Det er jo ikke sånn at valget må stå mellom melk og saft.

Annonse

Bare man ikke tar etter "mamma og di", så :-)

Hå!!!!!

Hva er galt med å si "mamma å di"????

Det siår æ jo veldi ofte...

Til det andre uttrykket "Enig med du" - så hører det hjemme i Aust-Agder - i Lillesand og Birkense kommuner, muligens også Grimstad og Arendal. Vi sier det IKKE i Kristiansand.

Hå!!!!!

Hva er galt med å si "mamma å di"????

Det siår æ jo veldi ofte...

Til det andre uttrykket "Enig med du" - så hører det hjemme i Aust-Agder - i Lillesand og Birkense kommuner, muligens også Grimstad og Arendal. Vi sier det IKKE i Kristiansand.

*hi hi* vet jeg har vært i en dol-diskusjon om dette før;-)

For meg høres det komisk ut, og spesielt når jeg vet at "og di" som regel bare er pappa! Stakkars pappa, da, som bare er en "og di"! ;-)

For meg handler det litt om signalet man sender til barnet. Det er greit med SJOKOLADEmelk. Det er greit med den søte sjokoladesmaken hver dag på skolen.

Jeg synes det er greit å unngå akkurat det, og jeg vet at melka i seg selv ikke er ille.

Enig!

Du er nødt til å være sørlending, for jeg trodde det bare var oss som sa enig med du (ikke deg, altså).

Min far fikk gåsehud av feil bruk av jeg/deg, du/deg etc. Han var selv sørlending...;)

Jeg er ikke sørlending, men jeg er en jævel på arendalsdialekt likevel. :P

''Melk er for kalver, ikke mennsker, i alle fall ikke den melka som er ødelagt på meieriet.''

Det har nesten blitt trendy å rakke ned på melk.... Greit nok at enkelte ikke tåler det, men man trenger ikke å fremstille det som om det er nesten verre en cola.

Enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...