Gå til innhold

Sjokolademelk på skolen

Anbefalte innlegg

Agreed. Melk er for pattedyrets unger. Hadde det vært meninga at man skulle drikke melk i voksen alder hadde den runnet i bekker og elver......:-) Det er noe i at en mor starter å produsere melk når barnet blir født og slutter når barnet er så stort at det kan spise fast føde.

Da regner jeg med at du ikke spiser ost, yoghurt, is, bløtkaker og andre kremkaker, rømme, hvit saus, diverse grøter og masse, masse andre ting som inneholder melk. For det er vel ikke bedre å spise matvarer som inneholder melk enn å drikke melk, hvis det er så at det bare er pattedyrenes unger som skal drikke melken? ;-)

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

21

• Sofline

20

• morsan

9

• tzatziki1365380058

9

AneM1365380603

Hehe.... ikke akkurat grunn til å sørge over at de ikke liker nugatti. :-) Jeg må dessverre innrømme at jeg liker det selv, i et veldig tynt lag vel å merke.

Jeg synes nugatti er utrolig ekkelt og kvalmende, bortsett fra etter en ettermiddagslur en sjelden gang. Da bare må jeg ha skiva full av smør og nugatti. Jeg spiser ikke smør på skiva heller til vanlig.

Da jeg var gravid med nr 2 spiste jeg også mye nugatti. For ikke å snakke om all sjokolade jeg gnafset i meg. Ikke rart poden er en søtmons :o)

Jeg synes nugatti er utrolig ekkelt og kvalmende, bortsett fra etter en ettermiddagslur en sjelden gang. Da bare må jeg ha skiva full av smør og nugatti. Jeg spiser ikke smør på skiva heller til vanlig.

Da jeg var gravid med nr 2 spiste jeg også mye nugatti. For ikke å snakke om all sjokolade jeg gnafset i meg. Ikke rart poden er en søtmons :o)

Jeg kunne spist mengder med brødskvier med nugatti er jeg redd... Derfor har jeg det aldri i huset. Sjokonøtt er forresten bedre.

Den melken er vel for de som bl.a har laktoseintoleranse, ser ikke problemet med å servere den melken. De må jo få et alternativ de barna også, og den vanlige melken serveres jo ikke i små kartonger.

I vår 3klasse er det blitt forbudt med all annen drikke en vann (og den melken som enkelte har gjennom melkeordningen), pannekaker, pizzastykker osv. Det er vann og tørre, ekle brødskiver. Er visst noen barn som har mye usunt med seg til skolemat, og det skal alle barna lide under. Ikke at vi ikke sender med restepannekaker hvis vi har det likevel. Har lærerne problemer med enkelte barns matvaner så bør de gå direkte til det barnets foreldre å ta det opp, ikke la det gå utover de andre, men i denne verden er jo alle så oppsatt på at alle skal være like, ikke noe skal være urettferdig, jeg blir så arg.. ;)

Og svarte nok ikke på noe av det du lurte på, men blir så irritert bare, ikke på deg ;)

Den melken er vel for de som bl.a har laktoseintoleranse, ser ikke problemet med å servere den melken. De må jo få et alternativ de barna også, og den vanlige melken serveres jo ikke i små kartonger.

I vår 3klasse er det blitt forbudt med all annen drikke en vann (og den melken som enkelte har gjennom melkeordningen), pannekaker, pizzastykker osv. Det er vann og tørre, ekle brødskiver. Er visst noen barn som har mye usunt med seg til skolemat, og det skal alle barna lide under. Ikke at vi ikke sender med restepannekaker hvis vi har det likevel. Har lærerne problemer med enkelte barns matvaner så bør de gå direkte til det barnets foreldre å ta det opp, ikke la det gå utover de andre, men i denne verden er jo alle så oppsatt på at alle skal være like, ikke noe skal være urettferdig, jeg blir så arg.. ;)

Og svarte nok ikke på noe av det du lurte på, men blir så irritert bare, ikke på deg ;)

Her sendes det også med restepannekaker, et par vaffelhjerter eller noe om vi har liggende, bedre det enn å kaste maten! Ungene deler gjerne med kompiser og har ofte med seg hjem et vaffelhjerte eller noe de har fått også.

Her sendes det også med restepannekaker, et par vaffelhjerter eller noe om vi har liggende, bedre det enn å kaste maten! Ungene deler gjerne med kompiser og har ofte med seg hjem et vaffelhjerte eller noe de har fått også.

Her får jentungen melding med hjem når vi gjør det. Jeg har sagt til henne at hun bare må be lærerne ringe oss de dagene, for jeg gir meg ikke på det. De må jo kunne få litt godsaker et par ganger i måneden. Det er jo ikke akkurat usunt med pannekaker heller.

Annonse

AneM1365380603

Jeg kunne spist mengder med brødskvier med nugatti er jeg redd... Derfor har jeg det aldri i huset. Sjokonøtt er forresten bedre.

Er sjokonøtt den som er litt mørkere på farve? Jeg vet ikke om jeg har smakt den. Sånn til vanlig foretrekker jeg lys sjokolade.

Jeg kan godt ha masse godis i huset uten å spise det. Jeg har siklet noen dager etter chipsen med ost & løk som ligger i skapet. I morgen skal den sprettes. De 3 kakene jeg har bakt sist uke har jeg også stått over. Middagene er det verre å stå over.. Det ser uansett dårlig ut med vekta i morgen, selv om jeg har trent over evne denne uka.

Er sjokonøtt den som er litt mørkere på farve? Jeg vet ikke om jeg har smakt den. Sånn til vanlig foretrekker jeg lys sjokolade.

Jeg kan godt ha masse godis i huset uten å spise det. Jeg har siklet noen dager etter chipsen med ost & løk som ligger i skapet. I morgen skal den sprettes. De 3 kakene jeg har bakt sist uke har jeg også stått over. Middagene er det verre å stå over.. Det ser uansett dårlig ut med vekta i morgen, selv om jeg har trent over evne denne uka.

Nei, sjokonøtt er ganske likt nugatti. De mørkere sjokoladepåleggene er ikke så gode.

Jeg var innom butikken på vei hjem i kveld og kjøpte lørdagsgodt til ungene og var _svært_ fristet til å kjøpe noe smågodt til meg selv. Klarte å styre unna ved å si til meg selv:"Nei, husk at det er vekt-rapport på DOL i morra!" ;o) Men i helga skal vi på hyttetur og da blir det snavling.

AneM1365380603

Nei, sjokonøtt er ganske likt nugatti. De mørkere sjokoladepåleggene er ikke så gode.

Jeg var innom butikken på vei hjem i kveld og kjøpte lørdagsgodt til ungene og var _svært_ fristet til å kjøpe noe smågodt til meg selv. Klarte å styre unna ved å si til meg selv:"Nei, husk at det er vekt-rapport på DOL i morra!" ;o) Men i helga skal vi på hyttetur og da blir det snavling.

Da får vi teste en boks sjokonøtt :) Ungene får alltid sjokoladepålegg når det er helg. Selv har jeg fått dilla på makrell i tomat. En dag hadde jeg en hel boks på skiva, hehe. Nå har jeg begrenset mengden. Vi er 3 stk her som elsker det pålegget.

Gjest Astroide

Da regner jeg med at du ikke spiser ost, yoghurt, is, bløtkaker og andre kremkaker, rømme, hvit saus, diverse grøter og masse, masse andre ting som inneholder melk. For det er vel ikke bedre å spise matvarer som inneholder melk enn å drikke melk, hvis det er så at det bare er pattedyrenes unger som skal drikke melken? ;-)

Jeg er ikke hysteric, drikker ikke melk, men spiser noe melk i mat. På samme måte som jeg av og til spiser sjokolade og drikker brus........

tzatziki1365380058

Man kan i hvert fall like gjerne drikke vann, og det er ikke under noen omstendigheter anbefalt å pusse tennene rett etter melkeinntak, eller drikke melk etter kveldens tannpuss.

At tannpuss etter melkeinntak er problematisk, har jeg ikke fått med meg. Hvor har du funnet den informasjonen?

Spesielt våkne-opp-rituale. :-)

Annonse

De pannekakene jeg lager er mye sunnere en enkelte former for brød.

Min søtmons ble i svært liten grad utsatt for sukker under svangerskapet. Han er antakelig født med abstinens. Den er tydelig ennå etter 9 år...

Søsteren fikk omtrent samme start på (foster)livet, og hun har aldri vært spesielt glad i søtt, med unntak av is.

Egg er for kyllinger, ikke mennesker.

Kjøtt er for løver, ikke mennesker.

Frø er for fugler, ikke mennesker.

Nøtter er for ekkorn, ikke mennesker.

Fisk er for haier, ikke mennesker.

Grønnsaker er for gnagere, ikke mennesker.

Alle disse matslagene vil gi noen mennesker røde prikker i ansiktet eller i verste fall ta livet av dem.

;-)

mvh

Men finnes det andre dyrearter enn oss som drikker andre arters morsmelk? Neppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...