Gå til innhold

Melding med hjem, igjen :(


Anbefalte innlegg

Jeg synest veldig mange av dere overreagerer på dette med å få med skriftlige beskjeder hjem. På skolen hos oss har vi plan/melde-bok som er ment til å brukes begge veier. Og det gjør vi også! Det ville være helt naturlig å skrive det her om eleven har så store problemer i samlinga at han må sendes på gangen. Går dette over lang tid uten at man ser bedring så tar man selvsagt et møte og snakker om hvordan man skal prøve å få ting bedre.

Jeg mener likevel at vi som foreldre må tåle å få beskjed når barna våre ikke oppfører seg. Og det er ikke _helt_ uvanlig at førsteklassinger må sendes på gangen noe minutter for å roe seg ned. klarer de ikke sitte i ro i samlinga og dermed ødelegger for 20 andre så må man ty til slike tiltak i ny og ne. Hos de fleste så hjelper det heldigvis.

Problemet her er ikke at forelderen ikke tåler å høre slikt. Men at forelderen stadig får slike beskjeder uten å bli gitt muligheter til en konstruktiv kommunikasjon med skolen som vil sette forelderen i stand til å håndtere dette konstruktivt i sammarbeid med skolen.

Det er menigsløst av læreren å bare strø om seg med slike negative tilbakemeldinger om det ikke samtidig finnes en vilje til å gå i konstruktiv dialog med hjemmet.

mvh

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    11

  • grot

    6

  • Else

    4

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Problemet her er ikke at forelderen ikke tåler å høre slikt. Men at forelderen stadig får slike beskjeder uten å bli gitt muligheter til en konstruktiv kommunikasjon med skolen som vil sette forelderen i stand til å håndtere dette konstruktivt i sammarbeid med skolen.

Det er menigsløst av læreren å bare strø om seg med slike negative tilbakemeldinger om det ikke samtidig finnes en vilje til å gå i konstruktiv dialog med hjemmet.

mvh

Selvsagt trengs dialog også. Men jeg regner med at, om dette ikke er et nytt problem, ble snakket om på foreldresamtale i høst.

Om læreren har tatt opp dette som et problem så synest jeg det er helt greitt med et par setninger i meldeboka de dagene det ikke har gått bra. Og da synest jeg faktisk det ikke krevst mer enn at man forteller at det gikk dårlig den dagen og hvilken konsekvens det fikk. På den måten holdes foreldre daglig informert.

Mange lærere er blitt veldig redde for å sende med elevene slike skriftlige beskjeder hjem fordi foreldrene går så voldsomt i forsvarsposisjon på vegne av barnet.

Jeg ville som sagt valgt å sende med slike beskjeder hjem om dette tidligere har vært tatt opp som et problem muntlig. Men jeg ville selvsagt også kommentert og gitt ros de dagene han deltok i samlingen på en positiv måte.

Selvsagt trengs dialog også. Men jeg regner med at, om dette ikke er et nytt problem, ble snakket om på foreldresamtale i høst.

Om læreren har tatt opp dette som et problem så synest jeg det er helt greitt med et par setninger i meldeboka de dagene det ikke har gått bra. Og da synest jeg faktisk det ikke krevst mer enn at man forteller at det gikk dårlig den dagen og hvilken konsekvens det fikk. På den måten holdes foreldre daglig informert.

Mange lærere er blitt veldig redde for å sende med elevene slike skriftlige beskjeder hjem fordi foreldrene går så voldsomt i forsvarsposisjon på vegne av barnet.

Jeg ville som sagt valgt å sende med slike beskjeder hjem om dette tidligere har vært tatt opp som et problem muntlig. Men jeg ville selvsagt også kommentert og gitt ros de dagene han deltok i samlingen på en positiv måte.

Efoll har gjentatte ganger tatt opp at hun mangler den nødvendige kommunikasjonen med læreren.

mvh

Læreren skrev at hun hadde snakket med uten at det hjalp noe. På omannshånd, altså. Samt å tatt han ut på gangen. Det var de tiltakene hun hadde forsøkt.

Jeg tar med meg ideen om å la han sitte litt for seg selv. Tror kanskje det vil hjelpe.

Trodde ikke det var lov å sende barn på gangen i det hele tatt... Det får vi ettertrykkelig beskjed om fra administrasjonen ihvertfall. "Men det er lov å ta med seg klassen et annet sted hvor det uroiige barnet ike får være med". Altså -ikke fjerne barnet fra klasserommet og klassen, men man kan fjerne klassen fra klasserommet og barnet. (Synes det ikke henger helt på greip..)

Jeg synest veldig mange av dere overreagerer på dette med å få med skriftlige beskjeder hjem. På skolen hos oss har vi plan/melde-bok som er ment til å brukes begge veier. Og det gjør vi også! Det ville være helt naturlig å skrive det her om eleven har så store problemer i samlinga at han må sendes på gangen. Går dette over lang tid uten at man ser bedring så tar man selvsagt et møte og snakker om hvordan man skal prøve å få ting bedre.

Jeg mener likevel at vi som foreldre må tåle å få beskjed når barna våre ikke oppfører seg. Og det er ikke _helt_ uvanlig at førsteklassinger må sendes på gangen noe minutter for å roe seg ned. klarer de ikke sitte i ro i samlinga og dermed ødelegger for 20 andre så må man ty til slike tiltak i ny og ne. Hos de fleste så hjelper det heldigvis.

Det kan nok synes som overreaksjon når man leser bare denne tråden. Men jeg har lagt merke til Efolls innlegg tidligere hvor hun har vært bekymret for førsteklassingens møte med skolen og kommunikasjon med lærer. Så svaret mitt må nok ses på bakgrunn av det, og ikke bare på infoen i denne tråden.

Når det er sagt, så er jeg selv lærer, og synes at det ikke er akseptabelt å sende unger på gangen. I hvert fall ikke så små barn, og da som siste utvei. Der er vi lærere forskjellige, det vet jeg.

Det kan nok synes som overreaksjon når man leser bare denne tråden. Men jeg har lagt merke til Efolls innlegg tidligere hvor hun har vært bekymret for førsteklassingens møte med skolen og kommunikasjon med lærer. Så svaret mitt må nok ses på bakgrunn av det, og ikke bare på infoen i denne tråden.

Når det er sagt, så er jeg selv lærer, og synes at det ikke er akseptabelt å sende unger på gangen. I hvert fall ikke så små barn, og da som siste utvei. Der er vi lærere forskjellige, det vet jeg.

Jeg trodde det ikke lengre var lov å sende barn på gangen uten tilsyn. Men jeg kan jo ha missforstått.

Jeg er uansett enig i at det er mange andre løsninger som bør være prøvd først om man i det hele tatt skal sende så små barn på gangen.

En av mine har forresten minst en hel termittue i bakenden. Jeg har fått høre om mange av uroligvanene først når de har vært på retur. På foreldersamtalene kan læreren si ting som "Nå gjør h*n ikke lengre.... når...." Så det har h*n altså holdt på med, tenker jeg....

;-)

Jeg er supertakknemlig for en lærer som evner å både sette grenser og å ha den kjærlige tolmodigheten og forståelsen som et barn trenger for å kunne forandre seg.

mvh

Annonse

Jeg trodde det ikke lengre var lov å sende barn på gangen uten tilsyn. Men jeg kan jo ha missforstått.

Jeg er uansett enig i at det er mange andre løsninger som bør være prøvd først om man i det hele tatt skal sende så små barn på gangen.

En av mine har forresten minst en hel termittue i bakenden. Jeg har fått høre om mange av uroligvanene først når de har vært på retur. På foreldersamtalene kan læreren si ting som "Nå gjør h*n ikke lengre.... når...." Så det har h*n altså holdt på med, tenker jeg....

;-)

Jeg er supertakknemlig for en lærer som evner å både sette grenser og å ha den kjærlige tolmodigheten og forståelsen som et barn trenger for å kunne forandre seg.

mvh

""Jeg trodde det ikke lengre var lov å sende barn på gangen uten tilsyn. Men jeg kan jo ha missforstått.""

I så tilfelle har jeg misforstått også, for jeg har også fått beskjed om at man ikke kan sende barn på gangen.

Imidlertid har vi fåt tbeskjed fra administrasjonen om at det er lov til å fjerne klassen fra eleven, men ikke eleven fra klassen. Sliter litt med å se logikken i det..

Det kan nok synes som overreaksjon når man leser bare denne tråden. Men jeg har lagt merke til Efolls innlegg tidligere hvor hun har vært bekymret for førsteklassingens møte med skolen og kommunikasjon med lærer. Så svaret mitt må nok ses på bakgrunn av det, og ikke bare på infoen i denne tråden.

Når det er sagt, så er jeg selv lærer, og synes at det ikke er akseptabelt å sende unger på gangen. I hvert fall ikke så små barn, og da som siste utvei. Der er vi lærere forskjellige, det vet jeg.

Ja vi er forskjellige vi som er lærere også:-)

Når det er sagt så synest ikke jeg det er akseptabelt at en elev kan få ødelegge for 20 andre. Dette skjer i utallige klasser og læreren bruker 90% av sin tid og energi på å holde en elev i ro. Jeg håper aldri mine barn kommer i en klasse der slikt aksepterest. Det er en grunn til at vi gjør det så dårlig på alle nivå i norsk skole. Og til og med elevene selv svarer jo at det er svært mye bråk i skolen..

Men det er da ingen som tar en 1.klassing ut på gangen uten at andre ting er prøvd ut først? Men viser ikke eleven vilje til å roe seg ned så er min erfaring at det skjer fort når de kommer en liten tur ut på gangen for seg selv. Det er nemlig ikke særlig morsomt.

Har vel i min 15-årige karriere bare sendt to førsteklassinger ut på gangen jeg også men har ikke det minste vondt av de to det ble gjort med:-)

""Jeg trodde det ikke lengre var lov å sende barn på gangen uten tilsyn. Men jeg kan jo ha missforstått.""

I så tilfelle har jeg misforstått også, for jeg har også fått beskjed om at man ikke kan sende barn på gangen.

Imidlertid har vi fåt tbeskjed fra administrasjonen om at det er lov til å fjerne klassen fra eleven, men ikke eleven fra klassen. Sliter litt med å se logikken i det..

For 5-6 år siden fikk vi også denne beskjeden fra pp-kontoret. At det å sende unger på gangen var helt uaktuelt, det var uetisk og det var ikke måte på....

På vårt planleggingsmøte i høst fikk vi klar beskjed om at elever skulle kunne tas ut av fellesskapet om de ødela for undervisningen. Det skjer ikke ofte (ikke på småskoletrinnet) og det er effektivt. Eleven blir ikke utvist x antall minutter, men får rett og slett beskjed om å sitte på en stol på gangen, på et grupperom, i garderoba eller et annet sted, til han/hun er rolig nok til å komme inn igjen. Det er sjelden det tar mer enn fem minutter:-)

Selvsagt trengs dialog også. Men jeg regner med at, om dette ikke er et nytt problem, ble snakket om på foreldresamtale i høst.

Om læreren har tatt opp dette som et problem så synest jeg det er helt greitt med et par setninger i meldeboka de dagene det ikke har gått bra. Og da synest jeg faktisk det ikke krevst mer enn at man forteller at det gikk dårlig den dagen og hvilken konsekvens det fikk. På den måten holdes foreldre daglig informert.

Mange lærere er blitt veldig redde for å sende med elevene slike skriftlige beskjeder hjem fordi foreldrene går så voldsomt i forsvarsposisjon på vegne av barnet.

Jeg ville som sagt valgt å sende med slike beskjeder hjem om dette tidligere har vært tatt opp som et problem muntlig. Men jeg ville selvsagt også kommentert og gitt ros de dagene han deltok i samlingen på en positiv måte.

efoll har forklart at hun får slike beskjeder i meldingsboka, men blir nektet å komme i dialogkontakt med læreren. (Akkurat denne gangen fikk hun til slutt en telefonsamtale, heldigvis.)

Reaksjonene våre må ses i lys av dette. Det går ikke an å signalisere til foreldrene at "barnet deres har et problem, men jeg har ikke tid til å samarbeide om en løsning på det".

""Jeg trodde det ikke lengre var lov å sende barn på gangen uten tilsyn. Men jeg kan jo ha missforstått.""

I så tilfelle har jeg misforstått også, for jeg har også fått beskjed om at man ikke kan sende barn på gangen.

Imidlertid har vi fåt tbeskjed fra administrasjonen om at det er lov til å fjerne klassen fra eleven, men ikke eleven fra klassen. Sliter litt med å se logikken i det..

LOL

;-)

Du kan altså sende de andre 28 på gangen og la den som skaper problemene bli igjen...????

Jeg tolker dette slik at man egentlig ønsker å ha mulighet til å sende elever på gangen, men det er på kant med det stuerene og/eller tillatte. Derfor lager man noen finurlige definisjoner.

mvh

For 5-6 år siden fikk vi også denne beskjeden fra pp-kontoret. At det å sende unger på gangen var helt uaktuelt, det var uetisk og det var ikke måte på....

På vårt planleggingsmøte i høst fikk vi klar beskjed om at elever skulle kunne tas ut av fellesskapet om de ødela for undervisningen. Det skjer ikke ofte (ikke på småskoletrinnet) og det er effektivt. Eleven blir ikke utvist x antall minutter, men får rett og slett beskjed om å sitte på en stol på gangen, på et grupperom, i garderoba eller et annet sted, til han/hun er rolig nok til å komme inn igjen. Det er sjelden det tar mer enn fem minutter:-)

Så fornuften er på vei tilbake til PPT....

;-)

mvh

For 5-6 år siden fikk vi også denne beskjeden fra pp-kontoret. At det å sende unger på gangen var helt uaktuelt, det var uetisk og det var ikke måte på....

På vårt planleggingsmøte i høst fikk vi klar beskjed om at elever skulle kunne tas ut av fellesskapet om de ødela for undervisningen. Det skjer ikke ofte (ikke på småskoletrinnet) og det er effektivt. Eleven blir ikke utvist x antall minutter, men får rett og slett beskjed om å sitte på en stol på gangen, på et grupperom, i garderoba eller et annet sted, til han/hun er rolig nok til å komme inn igjen. Det er sjelden det tar mer enn fem minutter:-)

Bravo!

Klarere beskjed om at oppførselen deres ikke er akseptert kan de ikke få.

Annonse

LOL

;-)

Du kan altså sende de andre 28 på gangen og la den som skaper problemene bli igjen...????

Jeg tolker dette slik at man egentlig ønsker å ha mulighet til å sende elever på gangen, men det er på kant med det stuerene og/eller tillatte. Derfor lager man noen finurlige definisjoner.

mvh

Ja det er vel noe med hvordan alle skriftlige formuleringer skal tolkes. Men jeg har altså praktisert å sende elever på gangen både den gangen det ikke var lov og nå i den senere tid, som det altså ser ut til at man har lempet litt på kravene.

Man skal jo overleve i denne jobben også, og elevene skal ha akseptable arbeidsforhold.

''Egentlig skjønner jeg ikke at han er så urolig, for jeg ser på han som en rolig type....merkelig....''

Akkurat slik har venninnen min det med sin gutt på skolen. Og jeg har sagt til henne at her er det læreren som har et problem med grensesettingen overfor gutten på skolen. Så lenge han oppfører seg ok på hjemmebane, skjønner ikke jeg hvorfor dere skal ansvarligjøres for det som skjer på skolen? Det hadde vært anderledes om dere strevde med det samme hjemme, og samme kunne satt opp felles mål å jobbe mot, hjemme og på skolen. Men det virker jo ikke som metodene læreren bruker biter på gutten din og da må hun kanskje finne nye og bedre måter å møte ham på? Hva med å få ei egen bok der hun skrive ned POSITIVE ting han gjør i løpet av skoledagen? Fokusere mer på den adferden som ønskes enn den adferden som ikke ønskes.

Jeg syns du på møte kan spørre etter lærerens plan over hvordan hun skal møte og håndtere gutten din. Jeg har feks mye større tro på belønning enn straff i slike tilfeller og å sette barn på gangen, trodde ikke jeg engang var lov på skolen? Fokusere på det positive. Og selvsagt kan du høre om det er noe hun ønsker dere skal gjøre på hjemmebane, men dette er i hovedsak hennes utfordring.

Her bruker lærer stort sett mail om det er snakk om tilbakemeldinger til oss. Jenta mi går i andre klasse og meldingsboka står ennå tom. Men dette bør jo også være en enkel sak å ta opp med læreren. Be om ny meldebok og begynn med blanke ark!

''Egentlig skjønner jeg ikke at han er så urolig, for jeg ser på han som en rolig type....merkelig....''

Akkurat slik har venninnen min det med sin gutt på skolen. Og jeg har sagt til henne at her er det læreren som har et problem med grensesettingen overfor gutten på skolen. Så lenge han oppfører seg ok på hjemmebane, skjønner ikke jeg hvorfor dere skal ansvarligjøres for det som skjer på skolen? Det hadde vært anderledes om dere strevde med det samme hjemme, og samme kunne satt opp felles mål å jobbe mot, hjemme og på skolen. Men det virker jo ikke som metodene læreren bruker biter på gutten din og da må hun kanskje finne nye og bedre måter å møte ham på? Hva med å få ei egen bok der hun skrive ned POSITIVE ting han gjør i løpet av skoledagen? Fokusere mer på den adferden som ønskes enn den adferden som ikke ønskes.

Jeg syns du på møte kan spørre etter lærerens plan over hvordan hun skal møte og håndtere gutten din. Jeg har feks mye større tro på belønning enn straff i slike tilfeller og å sette barn på gangen, trodde ikke jeg engang var lov på skolen? Fokusere på det positive. Og selvsagt kan du høre om det er noe hun ønsker dere skal gjøre på hjemmebane, men dette er i hovedsak hennes utfordring.

Her bruker lærer stort sett mail om det er snakk om tilbakemeldinger til oss. Jenta mi går i andre klasse og meldingsboka står ennå tom. Men dette bør jo også være en enkel sak å ta opp med læreren. Be om ny meldebok og begynn med blanke ark!

Et forundrer meg ikke en plass at barna viser seg fra andre sider i en skolesituasjon enn hjemme.

Det er kjempestor forksjell på å være en eller noen få barn hjemme, uten vesentlige krav til at nå må man sitte stille og høre 10 andre fortelle om seg og sitt, og å komme på skolen med mage personer og regler å forholde seg til.

Foreldre er spesialister på sine barn, men selv spesialister kan ha sorte hull i sine kunnskaper. Foreldre har alltid et visst overordnet ansvar for hva deres barn foretar seg hvor de måtte være.

Men nettopp fordi Efoll skriver at hun ikke kjenner igjen gutten i denne beskrivelsen, er det viktig at hun får en god dialog med læreren for å kunne danne seg et bilde av situasjonen og inngå et konstruktivt samarbeide med skolen til barnets beste.

mvh

Gjest juppjupp

''Egentlig skjønner jeg ikke at han er så urolig, for jeg ser på han som en rolig type....merkelig....''

Akkurat slik har venninnen min det med sin gutt på skolen. Og jeg har sagt til henne at her er det læreren som har et problem med grensesettingen overfor gutten på skolen. Så lenge han oppfører seg ok på hjemmebane, skjønner ikke jeg hvorfor dere skal ansvarligjøres for det som skjer på skolen? Det hadde vært anderledes om dere strevde med det samme hjemme, og samme kunne satt opp felles mål å jobbe mot, hjemme og på skolen. Men det virker jo ikke som metodene læreren bruker biter på gutten din og da må hun kanskje finne nye og bedre måter å møte ham på? Hva med å få ei egen bok der hun skrive ned POSITIVE ting han gjør i løpet av skoledagen? Fokusere mer på den adferden som ønskes enn den adferden som ikke ønskes.

Jeg syns du på møte kan spørre etter lærerens plan over hvordan hun skal møte og håndtere gutten din. Jeg har feks mye større tro på belønning enn straff i slike tilfeller og å sette barn på gangen, trodde ikke jeg engang var lov på skolen? Fokusere på det positive. Og selvsagt kan du høre om det er noe hun ønsker dere skal gjøre på hjemmebane, men dette er i hovedsak hennes utfordring.

Her bruker lærer stort sett mail om det er snakk om tilbakemeldinger til oss. Jenta mi går i andre klasse og meldingsboka står ennå tom. Men dette bør jo også være en enkel sak å ta opp med læreren. Be om ny meldebok og begynn med blanke ark!

Enig i at det må fokuseres på det positive!

Hva med en bok med klistremerker eller smilefjes dersom det har gått bra på skolen? Et slikt system medfører mer arbeid for læreren, men er noe både h*n og elevene har igjen for etterhvert.

Her hos oss får alle elevene med en bok hjem hver dag med 3 stjerner. Dersom det har skjedd noe negativt er elevene som regel klar over at de f.eks bare får to... da skrives det en kommentar ved siden av som forklarer den manglende stjernen, men kommentaren legger også vekt på hva som var bra og førte til de to som ble gitt. Som oftest får alle full pott og er svært så fornøyde :)

Jeg har tro på å fokusere på det positive, og å ta tak i negativ oppførsel på en konstruktiv måte.

Et forundrer meg ikke en plass at barna viser seg fra andre sider i en skolesituasjon enn hjemme.

Det er kjempestor forksjell på å være en eller noen få barn hjemme, uten vesentlige krav til at nå må man sitte stille og høre 10 andre fortelle om seg og sitt, og å komme på skolen med mage personer og regler å forholde seg til.

Foreldre er spesialister på sine barn, men selv spesialister kan ha sorte hull i sine kunnskaper. Foreldre har alltid et visst overordnet ansvar for hva deres barn foretar seg hvor de måtte være.

Men nettopp fordi Efoll skriver at hun ikke kjenner igjen gutten i denne beskrivelsen, er det viktig at hun får en god dialog med læreren for å kunne danne seg et bilde av situasjonen og inngå et konstruktivt samarbeide med skolen til barnets beste.

mvh

Jeg sier for all del ikke at de ikke må ha en åpen dialog med skolen. Jeg mener bare det er skolen som har hovedoppgaven i å finne løsninger som vil fungere på SKOLEN.

Med den typen tilbakemelding efoll får, virker det jo nesten ut som skolen lemper problemet over på henne, og hun har jo ikke mulighet og kanskje heller ikke kunnskap i å oppdra barn i grupper ;0)

Jeg sier for all del ikke at de ikke må ha en åpen dialog med skolen. Jeg mener bare det er skolen som har hovedoppgaven i å finne løsninger som vil fungere på SKOLEN.

Med den typen tilbakemelding efoll får, virker det jo nesten ut som skolen lemper problemet over på henne, og hun har jo ikke mulighet og kanskje heller ikke kunnskap i å oppdra barn i grupper ;0)

''Og jeg har sagt til henne at her er det læreren som har et problem med grensesettingen overfor gutten på skolen. Så lenge han oppfører seg ok på hjemmebane, skjønner ikke jeg hvorfor dere skal ansvarligjøres for det som skjer på skolen? ''

Dette utsagnet låt for meg som at det er foreldrenes dyktighet at problemet ikke oppstår hjemme og lærerens udyktighet at problemet oppstår på skolen. En slik tankegang synes jeg blir helt feil. Men det var kanskje ikke slik du mente det?

Har mitt barn problemer med å tilpasse seg på skolen, er det alltid mitt problem. Det er jo mitt barn! Men store deler av jobben må gjøres av læreren.

Kombinasjonen av forelder-spisskompetanse og lærer-ped.kompetanse er dynamitt i forhold til å skjære gjennom denne typen problemer. Derfor håper jeg Efoll snart får den dialogen med lærer å skole hun så lenge har etterlyst.

mvh

''Og jeg har sagt til henne at her er det læreren som har et problem med grensesettingen overfor gutten på skolen. Så lenge han oppfører seg ok på hjemmebane, skjønner ikke jeg hvorfor dere skal ansvarligjøres for det som skjer på skolen? ''

Dette utsagnet låt for meg som at det er foreldrenes dyktighet at problemet ikke oppstår hjemme og lærerens udyktighet at problemet oppstår på skolen. En slik tankegang synes jeg blir helt feil. Men det var kanskje ikke slik du mente det?

Har mitt barn problemer med å tilpasse seg på skolen, er det alltid mitt problem. Det er jo mitt barn! Men store deler av jobben må gjøres av læreren.

Kombinasjonen av forelder-spisskompetanse og lærer-ped.kompetanse er dynamitt i forhold til å skjære gjennom denne typen problemer. Derfor håper jeg Efoll snart får den dialogen med lærer å skole hun så lenge har etterlyst.

mvh

''Dette utsagnet låt for meg som at det er foreldrenes dyktighet at problemet ikke oppstår hjemme og lærerens udyktighet at problemet oppstår på skolen. En slik tankegang synes jeg blir helt feil. Men det var kanskje ikke slik du mente det?''

Det var ikke slikt ment.... Men i begge tilfellene kommer læreren med tilbakemelding om at barnet er urolig på skolen, uten å konkret si hvordan DE ønsker å gripe an problemet eller HVA de ønsker at foreldrene skal gjøre. Forldrene sitter jo igjen med frustrasjonen og blir sikkert veldig usikre i en slik situasjon.

Og det å sette barnet på gangen, eller la det sitte i alene på en pult mens resten sitter i grupper er liksom "tiltakene" de setter i verk. Men likevel hjelper det ikke på barnets oppførsel...

Hvordan tenker du at en foreldre kan være med å påvirke barnets oppførsel i timene med tiltak de setter i gang på hjemmebane? Er sikker på at venninnen min hadde vært glad for gode tips hun også :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...