Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke ha unger inne når det er fint vær, 0 grader og snø, men nå står sønnen min på 7 på trappa med en klassekompis og sier kompisen vil inn, jeg sier nei.

Gutten som ikke er min sier han må få komme inn, han fryser og har ikke votter, ikke boblebukse eller dress heller for den saks skyld.

Jeg blir så irritert, dette gjentar seg hele tiden, og jeg kan ikke slippe han inn hver gang han vil det, for det vil være hele tiden.

Nå høres jeg ut som en fæl mor, som driter i at nabogutten fryser, men er det strengt tatt mitt ansvar?

Jeg sa han skulle gå hjem å kle på seg, men han hadde ikke votter sa han, og han måtte få komme inn.

Min sønn får selvfølgelig komme inn når det måtte passe han, men han er glad i å være ute, så han går ut av egen fri vilje og kommer inn etter et par-tre timer.

Nabogutten sitter inn å følger med, og går ut når han ser han, kun for å komme på døra her.

Er det ondskapsfullt av meg å ikke slippe inn en kald gutt på 8-år, eller er det greit å være konsekvent å si nei når det er fint vær?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299369-%C3%A5-sende-ungene-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det likedan her i går. Synes de kan være ute å leke i det fine vinterværet. Jr liker seg godt ute, men nabojenta frøys og hadde ikke ullsokker på seg. Sa hun skulle gå hjem å ha på seg sokker jeg. Men det fikk hun ikke lov til sa hun. De fortsatte leken ennå en stund, og da var hun sulten og fikk ikke mat hjemme! Prøver det meste for å gi meg dårlig samvittighet ja. Og her bor vi i rekkehus, så veien hjem er ikke lang, så da synes jeg hun får gå hjem om hun fryser eller er sulten. Og i går var de 5 unger her i koselig lek. Synes de har godt av det, så bare hold på ditt du.

hidi, the scorpion

Hadde det likedan her i går. Synes de kan være ute å leke i det fine vinterværet. Jr liker seg godt ute, men nabojenta frøys og hadde ikke ullsokker på seg. Sa hun skulle gå hjem å ha på seg sokker jeg. Men det fikk hun ikke lov til sa hun. De fortsatte leken ennå en stund, og da var hun sulten og fikk ikke mat hjemme! Prøver det meste for å gi meg dårlig samvittighet ja. Og her bor vi i rekkehus, så veien hjem er ikke lang, så da synes jeg hun får gå hjem om hun fryser eller er sulten. Og i går var de 5 unger her i koselig lek. Synes de har godt av det, så bare hold på ditt du.

De er jo søte, de små, fra hjem uten mat og klær...;)

Hvorfor kan du ikke tilby han å låne et par votter hvis det er bare det det står på?

Først å fremst fordi vottene til min spede 7- åring neppe passer til den brumlebassen av en 8-åring, og fordi jeg av erfaring vet at han ikke har respekt for andres eiendom, og jeg neppe hadde sett vottene igjen.

Jeg kjøpte forøvrig hansker til han i bursdagsgave for et par måneder siden da, om det gjør meg mer menneskelig, he-he!

Annonse

Vi hadde akkurat den samme diskusjonen i helga.

Jeg synes det er koselig at de har besøk, men når været er så bra som det var her i helga, må de være ute en stund. Det er ikke ofte at vi har så supert vær i helgene her i Trøndelag, og da skal det brukes.

Om ungene fryser eller er sultne får de gå hjem, men er de inne hos oss får de mat og drikke når våre unger får.

Gjest Valnøtt

Det er helt greit å si nei. HVis han fryser så kan han gå inn til seg selv, for dine barn skal være ute akkurat da.

Har han ikke votter så si at du kan si fra til moren hans at hun må kjøpe. (Så har han nok votter likevel tenker jeg? Og har han det ikke bør jo mora få r*** i gir...)

Annonse

Først å fremst fordi vottene til min spede 7- åring neppe passer til den brumlebassen av en 8-åring, og fordi jeg av erfaring vet at han ikke har respekt for andres eiendom, og jeg neppe hadde sett vottene igjen.

Jeg kjøpte forøvrig hansker til han i bursdagsgave for et par måneder siden da, om det gjør meg mer menneskelig, he-he!

Den synes jeg var tynn,du kunne nå prøvd å lånt han dina da vettu,de hadde vel passet., det hadde jeg gjort.

Tror nok han hadde levert de tilbake om du hadde sagt det,sikkert ikke helt håpløs,du bør gi stakkeren en sjangs,synes du er litt negativ her,kansje derfor du ikke vil ha han inn.

Den synes jeg var tynn,du kunne nå prøvd å lånt han dina da vettu,de hadde vel passet., det hadde jeg gjort.

Tror nok han hadde levert de tilbake om du hadde sagt det,sikkert ikke helt håpløs,du bør gi stakkeren en sjangs,synes du er litt negativ her,kansje derfor du ikke vil ha han inn.

Jentungen min hadde en slik venninne (hun har flyttet nå) som stadig var alt for dårlig kledd og jeg lånte bort tørre thights (hun var 4 str større enn jenta mi) og sokker i hauger. Fikk dem jo tilbake, nyvasket og greier så det var i grunnen greit nok, men jeg synes jo det var mora sitt ansvar at ungen var kledd etter forholdene når hun sendte henne ut!

Da hun spurte om å få låne bikinien min sa jeg nei da...

Jentungen min hadde en slik venninne (hun har flyttet nå) som stadig var alt for dårlig kledd og jeg lånte bort tørre thights (hun var 4 str større enn jenta mi) og sokker i hauger. Fikk dem jo tilbake, nyvasket og greier så det var i grunnen greit nok, men jeg synes jo det var mora sitt ansvar at ungen var kledd etter forholdene når hun sendte henne ut!

He-he veldig artig liten jente det da,men klart vi låner og hjelper de som ikke har, uansett da.

Til ett visst punkt da,feks til der med bikinien.

Hi-hi.

''Er det ondskapsfullt av meg å ikke slippe inn en kald gutt på 8-år, eller er det greit å være konsekvent å si nei når det er fint vær?''

Jeg syns vel ikke akkurat dette er ondskapsfullt, men føler vel kanskje du har et noe ondskapsfullt syn på denne stakkars gutten... Jeg tenker at bak slike barn, står det foreldre som ikke gjør en god jobb. Det er foreldrene som svikter, og den stakkars gutten som får lide.

Hva med å ta en prat med foreldrene da? Forklare at du ofte opplever at barnet fryser og er dårlig kledd ute. Herregud, han er 8 år, ikke store karen heller. (Selv om jeg ser du framstiller ham som en brumlebass)

Jeg hadde nok også lånt bort noen votter om det var så om å gjøre. Kanskje kokt litt kakao de kunne fått på trappa og varmet seg på? Og så ville jeg tatt opp problemet med foreldrene.

Vil du ikke låne vekk bikinien! Så kip du er da.

;-)

mvh

Vi har klær så det holder her i huset. Men en av ungene har en tendens til å forsvinne ut i det h*n måtte stå og gå i. H*n er altså ikke _sendt_ , men rømt ut. Og det går som det må gå. KALDT.

Etter å ha lest denne tråden grøsser jeg på ryggen over hvilke historier naboene kan ha fått servert og hva de tenker om de virkelig tror på dem...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...