Tralla Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Vi holder på å skal bygge ei tømmerhytte i lafta tømmer. Så var det kjøkkeninnredningen da. Har litt vanskelig for å bestemme meg. Hytta blir trehvit innvendig, vil derfor ikke ha trehvit, liker heller ikke bonderødt eller -grønt. Så vi har sett på slik innredning: http://www.kistefosmobler.no/index-kjokken-klassisk.htm i sort, eller http://www.vidir.no/ , da får du spisestue i samme stil også. Synes den var litt fin. Blir åpen løsning mellom stue og kjøkken. Og vi skal ha et langbord med en benk og stoler på andre siden. Eller skal en heller ha en hvit innredning? Blir lyst og fint da, men det er tross alt en hytte, på fjellet og det skal kanskje være litt mørkt og koseligt... Så det har jeg på en måte "lagt" vekk ideen om. Andre tips?? Er litt vanskelig å se det for seg før den er ferdig synes jeg:-) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Vi har også trehvit hytte, vi valgte å ha kjøkkenet i syrelutet furu, veeeeldig morderne da hytten var ny! :-) Men det passer veldig godt fremdeles, gir et litt "lunere" kjøkken. Så har vi knotter og håndtak i "gammel stil". mvh 0 Siter
Tralla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Vi har også trehvit hytte, vi valgte å ha kjøkkenet i syrelutet furu, veeeeldig morderne da hytten var ny! :-) Men det passer veldig godt fremdeles, gir et litt "lunere" kjøkken. Så har vi knotter og håndtak i "gammel stil". mvh Vi har også slik på mine foreldres hytte. Trehvitt og smijernshåndtak. Helt greit og det er slik det skal være der, men jeg er litt lei av alt det trehvite og har lyst på noe annet i vår egen hytte. Men fremdeles ha hyttestil liksom. Har beiset og pusset opp alt av syrelutet møbler hjemme og har ikke lyst på det på hytta med det første :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg likte den klassisk svart og den rett under Det blir lunere dersom noe er mørkt. Koselig med levende lys der på benken da 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville aldri valgt sort kjøkkeninnredning, blir ikke det veldig mørkt og dystert da?! Men nå er ikke svart min stil overhodet da. ) Vi er i tenke-fasen hva hytte angår (håper å få kjøpt tomt i sommer) og jeg leker meg alt i tankene med innredning, selvfølgelig. Blir et lyst kjøkken på oss ja. Sannsynligvis blir det bestilt hos en lokal snekker tenker jeg, evt. om svigerfar lager noe, han er kjempeflink! Men lyst blir det! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Med tanke på hvor mørkt trehvitt etter hvert blir, så hadde jeg aldri i verden gått for en svart innredning på kjøkkenet. Går ikke mange årene før alt er temmelig dystert da. 0 Siter
Tralla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Jeg likte den klassisk svart og den rett under Det blir lunere dersom noe er mørkt. Koselig med levende lys der på benken da Ja, synes også det blir lunere. Skal være litt kos på ei hytte slik på fjellet. Med stearinlys og ei flaske rødvin foran sprakende vedovn, med trøtte barn og hunder :-) Må rundt å se på utstillinger før jeg bestemmer meg helt. 0 Siter
Tralla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville aldri valgt sort kjøkkeninnredning, blir ikke det veldig mørkt og dystert da?! Men nå er ikke svart min stil overhodet da. ) Vi er i tenke-fasen hva hytte angår (håper å få kjøpt tomt i sommer) og jeg leker meg alt i tankene med innredning, selvfølgelig. Blir et lyst kjøkken på oss ja. Sannsynligvis blir det bestilt hos en lokal snekker tenker jeg, evt. om svigerfar lager noe, han er kjempeflink! Men lyst blir det! Nå er stua/ kjøkken ganske stort og det er høyt under taket der, og hems over soverommene. Slik at romfølelsen blir ganske grei tror jeg. Kunne ikke hatt mørkt kjøkken hjemme, der foretrekker jeg hvitt/lyst. Men dette er hytta da... Er litt i tvil, men nesten bestemt på svart av en eller annen variant. Synes ikke hvitt vil passe inn i lafta-stilen heller. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Det siste alternativet ble vel dystert etter min smak. Jeg ville hatt noe langt lysere 0 Siter
Tralla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Med tanke på hvor mørkt trehvitt etter hvert blir, så hadde jeg aldri i verden gått for en svart innredning på kjøkkenet. Går ikke mange årene før alt er temmelig dystert da. Hmm, når jeg ser på svigers si laftahytte, synes jeg ikke veggene er så mørke som vanlig panel. Men mulig de har behandlet stokkene med noe. Den er iallefall over 30 år. Er vanskelig, har lyst på ei koselig hytte, ultramoderne blir det uansett ikke;-) Hvilket kjøkken ville du valgt da? 0 Siter
Tralla Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Det siste alternativet ble vel dystert etter min smak. Jeg ville hatt noe langt lysere Den er litt mørk ja, må nesten se utstillingen. Også vil jeg ikke ha de vripinnene for å åpne skapene. http://www.uvdal-trelast.no/default.aspx?MenuID=6815 Hva med det på de nederste tre bildene her da. Blir ikke så hardt... 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Ja, synes også det blir lunere. Skal være litt kos på ei hytte slik på fjellet. Med stearinlys og ei flaske rødvin foran sprakende vedovn, med trøtte barn og hunder :-) Må rundt å se på utstillinger før jeg bestemmer meg helt. Nå liker jeg jo det mørke når det er på en hytte, hjemme er alt helt lyst. Jeg var i en helt ny hytte rett etter jul, den var tilogmed beiset brun på panelet. Jeg elsket den hytta Lun og koselig. Og den svarte er jo ikke helt blåsvart.... Ja det blir alltid noe annet å se det i virkeligheten. På bilder kan lyssetting være helt feil... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hmm, når jeg ser på svigers si laftahytte, synes jeg ikke veggene er så mørke som vanlig panel. Men mulig de har behandlet stokkene med noe. Den er iallefall over 30 år. Er vanskelig, har lyst på ei koselig hytte, ultramoderne blir det uansett ikke;-) Hvilket kjøkken ville du valgt da? ''Hvilket kjøkken ville du valgt da?'' Det vet jeg ikke, hytteinteriør er til vanlig ikke min greie. :-) Men jeg bor i et hus som er nesten 120 år gammelt der ene stua er i det opprinnelige lafta tømmeret, og det er _mørkt_. Ville ikke vært mitt valg med noe mørkt sammen med tømmer i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.