Gå til innhold

Slik er hverdagen blitt:-)

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos lege med min 7 åring. Henta henne på skolen hvor hun nesten ikke hadde tid til å komme for hun pratet så felt med veninner. Hun falt og vrikka ankelen for 3 uker siden, men hevelsen er ikke gått helt ned. Er litt vondt også. Hun var superflink og veslevoksen der hun forklarte legen hva som var problemet. Vi fikk noen piller som skulle hjelpe på betennelsen og på vondten.

Så dro vi to til dyrlegen med det ene marsvinet vårt. Huff og huff så dyrt, men hva gjør man ikke for et "familiemedlem". Frøkna vår fulgte nøye med i hvordan vi skulle utføre antibiotikakuren og hevdet at dette skulle hun ordne selv.

Videre hentet vi minstefrøkna på 5 i barnehagen. Blid som ei sol kom hun mot oss og forklarte at vi vi måtte ta med pizzan hun hadde bakt. Hun har gitt mor og far mange søvnløse netter. Har vært sen i utviklingen hele veien. Vi har vært innom alt av Bupper og Pupper, men forrige uke ble hun skrevet inn på skolen, og det er ut til å ordne seg alt sammen.

Nå sitter den ene og bygger med Duplo, mens den andre sitter i sofaen og plysterer mellom de tennene hun har igjen etter tannfelling og spiller Nintendo DS. Det lukter deilig ovnsbakt laks og ris fra kjøkkenet hvor mannen står og kokkelerer - snart er det middag.

4 år etter siste hentereise i Kina er hverdagen kommet og livet er deilig!! Det kommer til alle dere som venter også - snart - snart.

Fra en som brukte dette forumet flittig for en del år tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299394-slik-er-hverdagen-blitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hverdagen med barn er både hektisk og trivelig, det er sikkert :-) Her i heimen fikk gutta en uventet skolefridag i dag. Skolens sentralfyr har kapitulert, så det ble en hjemmedag i stedet, noe de absolutt ikke ble lei seg for :-) I skrivende stund er mine to + tre kamerater i full aktivitet med lek og morro i snøen utenfor huset her, og kommer stadig springende inn for å få noe å drikke eller tørre votter, og jeg fikk muligheten til lit tid foran dataskjermen.

Lykke til med ventingen til alle dere her inne som venter, det er mye å se frem til!

Koselig - og gjenkjennende å lese om hverdagen deres. Hos oss har det vært "sykedag" for minsten på 5 og meg. Lillemor som er syk sitter og spiller playstation, storesøster er ute og leker med venninne i snøen, og storebror er nå igang med å lage middag. Dermed får jeg litt tid på data.

Ellers er hverdagen travel nok med tre barn i alderen 5-12 som skal følges opp i barnehage, skole og fritidsaktiviteter i tillegg til jobb... Det var en litt eldre dame som her om dagen sa til meg at hun kunne ikke skjønne hvordan dagens flerbarnsmødre hadde tid til å være i jobb, de hadde jo fulltidsjobb på hjemmebane! :)

En gang, for omtrent12 år siden, trodde jeg aldri at dette kom til å hende meg noen gang, men plutselig sitter vi her med favnen full...

Hilsener

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...