Gå til innhold

Engelskprøve (skryteinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Superbra!

Men jeg blir litt bekymret for min egen 3.klassing dersom hun får SÅ omfattende prøver om kun 1 år!

Synes 110 ord var i meste laget.....

Jeg har ikke sett prøven, men i meldinga fra faren står det at han fikk "106 av 110 riktige" og det skulle være gloseprøve såvidt jeg vet, men det er mulig de regner på en annen måte kanskje? Får vel se den i ettermiddag, eller høre med poden i alle fall. :o) Knallflink er han nå uansett! ;o)

Det var jammen mange ord!

Så flink :-) Har de så mange gloser på prøve i 4. klasse!?

guttungen (3. klassing) har 6 øveord i norsk hver uke, han viste fram boka der de skriver diktat før jul, Der hadde han side på side med alt rett, untatt èn prøve, der var ALT feil! (ord med hv-)Vi flira godt av den rekka i jula...

Gjest ViViola

Kan aldri tenke meg det var 110 gloser de skulle kunne,det hørtes usannsynlig mye ut.

Skulle hatt engelsk litt lenger da;tror jeg.

Eller hatt ett fotografisk minne.

Iallefall gøy når de klarer seg bra.

''Kan aldri tenke meg det var 110 gloser de skulle kunne,det hørtes usannsynlig mye ut.''

Hvorfor det? 1. klassingen min har engelsk, og de har nå lært tall, fargene, årstidene, ukedagene og navnet på endel klær. Det blir fort en større antall enn man kanskje tenker på, selv om 1. klasse selvfølgelig har bare muntlig. Dette var jo 4. klasse, så jeg er ikke så overrasket over at de skal kunne å skrive 110 ord på engelsk. Kanskje jeg har for stor tro på ungene?

Jeg har ikke sett prøven, men i meldinga fra faren står det at han fikk "106 av 110 riktige" og det skulle være gloseprøve såvidt jeg vet, men det er mulig de regner på en annen måte kanskje? Får vel se den i ettermiddag, eller høre med poden i alle fall. :o) Knallflink er han nå uansett! ;o)

I klassen til vår 4. klassing får de oppgitt klassens resultater av typen "105 av 110 mulige". Hun får sine egne resultater også, men det er klassens totalscore som er mest interessant for henne. Kanskje fordi de premierers kollektivt når de gjør det bra :-)

Annonse

Superbra!

Men jeg blir litt bekymret for min egen 3.klassing dersom hun får SÅ omfattende prøver om kun 1 år!

Synes 110 ord var i meste laget.....

Nå har jeg fått nærmere forklaring på prøven, den besto av 55 gloser og ungene fikk 1 poeng om de hadde riktig ord og 2 poeng om stavemåten var riktig. Poden sider han glemte et par ord, så da vil jeg tro alt annet var helt rett. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...