Gå til innhold

Angst, depresjon og asperger syndrom.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lissi1365380351

En person med asperger trenger ikke ha angst og depresjon,dette er jo noe helt annet.

Skjønner ikke hva du vil frem til eller spørsmålet,altså skjønner spørsmålet,men det er jo helt forskjellige ting du spør om.

Asperger og depresjon/angst,den har jeg ikke hørt før gitt.

En person med asperger trenger ikke ha angst og depresjon,dette er jo noe helt annet.

Skjønner ikke hva du vil frem til eller spørsmålet,altså skjønner spørsmålet,men det er jo helt forskjellige ting du spør om.

''Asperger og depresjon/angst,den har jeg ikke hørt før gitt.''

Da har du ikke hørt mye om asperger ihvertfall :)

Det er ganske vanlig at aspergere får depresjon og angst.

lissi1365380351

''Asperger og depresjon/angst,den har jeg ikke hørt før gitt.''

Da har du ikke hørt mye om asperger ihvertfall :)

Det er ganske vanlig at aspergere får depresjon og angst.

Har hørt veldig mye om asperger,min sønn har faktisk den diagnosen,så dette kjenner jeg til du.

Sikker på at du skjønner hva kathrina spør om? Forskjellen på angst og depresjon hos en med asperger syndrom og angst og depresjon hos en som ikke har asperger?

Hvis du har en sønn med asperger og ikke kjenner til at de og kan få angst og depresjon så blir jeg litt bekymret!

Annonse

lissi1365380351

Sikker på at du skjønner hva kathrina spør om? Forskjellen på angst og depresjon hos en med asperger syndrom og angst og depresjon hos en som ikke har asperger?

Hvis du har en sønn med asperger og ikke kjenner til at de og kan få angst og depresjon så blir jeg litt bekymret!

Kan jeg spørre hva du blir bekymret for?

Sier du det at alle med asperger har angst og depresjoner?

Det er regelrett feil,angst og depresjoner kan man ha om man ikke har asperger, på lik linje som man kan ha det om man har asperger.

Kanhende endel av mennesker med asperger har angst og depresjoner men dette er ikke noe man absolutt må få,tvert imot.

Kjenner flere aspergere jeg som aldri har hatt angst eller depresjoner.

Så det ¨så.

Det er regelrett feil,angst og depresjoner kan man ha om man ikke har asperger, på lik linje som man kan ha det om man har asperger.

Kanhende endel av mennesker med asperger har angst og depresjoner men dette er ikke noe man absolutt må få,tvert imot.

Så det ¨så.

Nei, selvsagt kan man ha asperger uten angst og depresjon! Men det var ikke spørsmålet her! De aspergere som har angst og depresjon sliter ofte med å få god hjelp for det.

Bl.a har NHD uttalt at dette ofte er vanskelig å behandle hos mennesker med asperger. Jeg jobber med en ungdom med asperger som slet med angst, og det tok tid før han fikk komme til en behandler som kunne nok om dette. De han startet hos kunne for lite om hvordan dette artet seg hos en med asperger.

Dessverre vet jeg for lite om forskjellene, men det er tydelig at de finnes. Og det er det kathrina spør om. Det er et vanskelig tema og tungt for de det gjelder. Reagerte derfor på det jeg oppfattet som et flåsete

''Asperger og depresjon/angst,den har jeg ikke hørt før gitt''.

Jeg oppfattet ditt svar som om det var utenkelig at en med asperger skulle bli rammet av angst og depresjoner. DET gjorde meg bekymret. Mulig jeg misforsto. Håper det.

• 3 uker senere...
Gjest Villniss

Så det ¨så.

Du skrev: "Det er regelrett feil,angst og depresjoner kan man ha om man ikke har asperger, på lik linje som man kan ha det om man har asperger."

Ja, greit nok det. MEN: Mennesker med Asperger er mer UTSATT for å få slike lidelser enn friske mennesker. Det er opplest og vedtatt. Sånn er det bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...