Gå til innhold

Barnerom - synspunkter?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke flink med farger så jeg lurer på om alle typer grønnfarger passer alle andre grønnfarger? (det samme med blåfarger)?

Vi skal ha lyse vegger (caffelatte) på barnerommene. Storebror ønsker seg grønt rom så jeg skal kjøpe grønne gardin, grønt teppe (ikke vegg til vegg selvsagt!), grønn lampe, grønne sengklær og grønn fatcat (fatboy, saccosekk el.l). I tillegg skal han få litt grønne bilder/rammer, knagger og en grønn magnettavle på garderobeskapet.

Sengen og hyllene går i hvit. Så kommer jo alle lekene i tillegg i ulike farger!

Så da lurer jeg på om jeg må kjøpe en ting først og så se an hvilke grønnfarger som passer, kan dette bli helt krasj eller er det safe siden alt går i grønt? (håper på litt mørkere gardin og teppe)

Jeg har virkelig ikke greie på dette her så håper noen kan hjelpe meg litt?

Vi flytter inn om 2 måneder og jeg har så lyst til å handle inn alt nå sånn at rommene er det første vi innreder når vi flytter inn. Da kan ungene leke på rommet sitt mens vi ordner resten av huset!

(for lillebror gjelder det samme men i blått, ulike blåfarger)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299560-barnerom-synspunkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjempe-peilig, men jeg tror ikke alle grønnfarger passer til alle grønnfarger. Åtte forskjellige grønnfarger kan lett bli kræsj. Samtidig tror jeg at noe mørkegrønt passer bedre til noe lysegrønt, enn noe lysegrønt passer til noe som er nesten samme farge, men en litt annen nyanse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299560-barnerom-synspunkter/#findComment-2423137
Del på andre sider

Det er så mange feil du kan gjøre. En blåfarge kan være mot lilla eller mot grønt. Hvis du setter disse ved siden av hverandre blir det svært stygt. Se deg rundt i klesbutikkene for tiden. Der er det mye kongeblått som ikke er pent mot den nyeste blåfargen som kalles petrolblå.

I grønt går fargene mot gult eller mot blått. Dette koliderer også med hverandre. Tenk på limegrønt. Flott farge for seg selv, , men grusom mot en del andre grønnfarger.

Du må velge en type blå og en type grønn basisfarge. Gå gjerne gjennom et malingskart og klipp den fargen ut som du liker best. Dermed kan du ha den med deg på shoppingturen og tenke at samme farge, men i lys og mørkere nyanser kan du bruke isammen.

Hvis du allerede har falt for en gardin så kan du finne malingsfargen som er lik bunnen av gardinen hvis denne er blå og ta den med på handleturen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299560-barnerom-synspunkter/#findComment-2423394
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...