Gå til innhold

Hva kan man spise når man har oppkastsyken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg ringte til legen sist vi hadde omgangssyke her pga at de små kastet opp alt de fikk i seg. Jeg ba om råd for hva jeg kunne gi dem. Jeg fikk beskjed om å unngå alt av melkeprodukter da det er som gift for magen. Jeg måtte heller ikke gi dem sterkt krydret mat. Det beste jeg kunne gi dem var kjeks, ristet brød og saft. Alt i kun små porsjoner. Det typiske var jo at ungene ikke ville ha så mye saft, de ville ha vann. Væske er det viktig å få i dem uansett.

Jeg støtter de som skriver kjeks (gjerne salte, som Ritz, hos oss er også Kapteinkjeks veldig populære) og andre tørre ting som ristet loff osv. Ellers pleier små saftis å være godt å suge på, da får de i seg litt væske også. Styr unna melkeprodukter!

Annonse

Lettsaltet potetgull og cola faktisk. Virkelig syke er de når de ikke har lyst på det - og på bedringens veg når de ber om påfyll. ;)

Men altså - noe salt (som binder veske) og masse veske er viktigst. Mettende mat er ikke noe poeng - alle har litt å gå på, også barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...